WD40, מותג השמן הנפוץ ורב השימושים, שנוצר במקור כדי לשמור על טילים מפני חלודה, בחר בפתרון perfect shelf של דאסו סיסטמס, המבוסס על פלטפורמת 3DEXPERIENCE – זאת כדי ליצור אחידות לרוחב כל הקמעונאים המשווקים את המותג ברחבי אירופה, ולמקסם את המכירות בכל החנויות.
"WD-40 מופצת ב- 176 מדינות באמצעות קמעונאי םהכוללים חנויות ציוד ספורט, חנויות מכולת וחומרי בניין, ומפיצים העונים על הביקוש מהשוק המקצועי באמצעות ספקי ציוד לתחום הרכב, החקלאות או הבינוי", אומר דמיאן טילט, מנהל שיווק, WD-40 צרפת. "האתגרים שלנו הם להגביר את חדירת השוק של מוצר הדגל שלנו, לקדם את המותג באמצעות קווי מוצרים אחרים, ובאופן כללי להגדיל את העסקים שלנו. על אף שלקוחות קצה רבים מזהים בקלות את המוצר שלנו באמצעות הפחית כחולה-צהובה, זה לא מספיק כדי למשוך את תשומת הלב שלהם כאשר הם משוטטים בחנות. נדרשנו לניהול קטגוריה אפקטיבי, עם שליטה רבה יותר על הדרך בה מפיצים מציגים את המוצרים שלנו, במטרה לשפר את הזיהוי המותג וליצור אחידות לרוחב הפעילות. על אף שהשתמשנו במשך מספר שנים בתוכנה לניהול כדי למקם את משפחת מוצרי הסיכוך שלנו בחנויות ברחבי צרפת, נעצרנו בגלל יכולות הכלי כאשר בחנו את הפעילות בשוק האירופאי הרחב. לא רק שנדרשנו ליצור פלנוגרמות שכח המכירות שלנו יוכל להשתמש בהן בקלות כדי להמחיש את החזון והפילוסופיה שלנו לקמעונאים, רצינו גם לספק להם את רמת השירות והתמיכה טכנית שיאפשרו להטמיע את ההמלצות שלנו".
ויזואלי וקל לשימוש
Perfect Shelf מאפשר למנהלי הקטגוריה WD-40 הדמיית סביבת חנות ריאליסטית מלאה בתלת מימד הכוללת מעברים, מדפים וקווי מוצרים.
"כעת, הפלנוגרמות שלנו הן ויזואליות יותר, דבר המאפשר לנו להדגים לבעלי החנויות את הכוונה שלנו באופן מובהק תוך כדי שיתוף פעולה מלא כדי לאמץ ההצעות שלנו", אמר טילט. "אנו יכולים להתאים בקלות את הפלנוגרמות שלנו בהתאם לסידור החנות שלהם, ולהציע במהירות אפשרויות שונות בהתאם למגבלות המקום, פרופיל הצרכנים והעדפות הקניה. מנהלי הקטגוריה אצל הקמעונאים יכולים להיטמע בחנות וירטואלית, המאפשרת להם לקחת חלק פעיל בסידור המוצרים, תוך התחשבות בתאורה, שילוט, ורוחב וגובה התצוגה. מכיוון שייתכן שחלק מהקמעונאים אינם משתמשים ב- Perfect Shelf, הפתרון של דאסו סיסטמס מגיע עם מאפיין שמאפשר להמיר פלנוגרמה של Perfect Shelf לכזו התואמת את התוכנה של הקמעונאי. הדברים גם פועלים בכיוון ההפוך: ניתן להמיר פלנוגרמות מתוכנות אחרות ל- Perfect Shelf. הגמישות הזו מוערכת מאוד אצלנו", הוא אומר.
"יותר מכך, Perfect Shelf הוא מהיר וקל לשימוש בהשוואה לתוכנה הקודמת שלנו שייצרה פריסה בשחור ולבן, עם רשימות נתונים שהגדירו אילו מוצרים ימוקמו היכן", הוא מסביר. "בדרך כלל הם הודפסו על נייר, והיינו צריכים לדפדף בכל תוכנית ולפענח היכן וכיצד המוצרים צריכים להיות מסודרים. עם Perfect Shelfאנו יכולים ליצור מבט צבעוני מלא של הפלנוגרמה, בתלת מימד, על גבי טאבלט – כאשר אנו בחנות עם הקמעונאי, הוא מבין מיד היכן וכיצד להציג את המוצרים שלנו. קיצור הדרך הויזואלי מסייע לעשות דברים במהירות גדולה יותר, מפחית את העלות הכוללת של בנייצ ובחירת הגישה המתאימה למסחור, עוד בטרם ההטמעה הפיזית. אנו אפילו יכולים למדל רוכשים וירטואלים כדי לדמות כיצד תתרחש אינטראקציה שלהם עם המוצרים בסידור המוצע. בכל המובנים האלה, פלנוגרמות ב- 2D פשוט לא עושות את העבודה.
WD-40 בחרה בגרסה מבוססת ענן של Perfect Shelf אשר מציעה יתרונות רבים. לדוגמא, אין צורך בתשתית, השקעה באחסון נתונים או כישורי IT, כך שנוצרת עלות בעלות כוללת נמוכה יותר. סביבת הענן גם מאפשרת למשתמשים לתכנן את הפלנוגרמות שלהם מכל מקום, באמצעות קישוריות אינטרנט בלבד, ולשתף אותן עם צוותי מסחור אחרים באירופה.
"פלטפורמת 3DEXPERIENCE מציעה סביבה שיתופית המאפשרת לצוותים שלנו לעבוד בקלות עם חברות בת אחרות, וכן עם קמעונאים. הם יכולים לחלוק רעיונות ואסטרטגיות מסחור שעובדות היטב, כך שניתן לשכפל אותן במגזרים עם ביצועים טובים פחות", אמר טילט.