אתר התיירות הישראלי אקספלורר משיק בימים אלו מנוע חיפוש מלונות חדש, ומכוון גבוה – לנגוס בנתח השוק של הענקית בוקינג.קום. מנוע חיפוש הטיסות החדש של אקספלורר היה הראשון שהביא מהפיכה של שקיפות לעולם התעופה כשהוא חושף את כל הכוכביות הקטנות ומציג מראש מה כלול בטיסה. כעת, מתכוונים היזמים להביא את מהפיכת השקיפות לעולם המלונאות, ובתוך כך לשפר את המחיר, תנאי התשלום והשירות ללקוח.
האתר, שהוקם כמיזם צרכני במימון עצמי על-ידי שני חברים לטיולים, הגיע בתוך כשנה מהשקת מנוע הטיסות לרבע מיליון גולשים בחודש עם מכירות בגובה מיליוני דולרים. כעת הוא מכוון אל המוצר המשלים של הטיסות, הלינה, עם כלים שמרחיבים את יכולת הבחירה של התייר הישראלי.
מטרת יזמי אקספלורר היא להביא את מלוא המידע אל הלקוח ולהציג לו את התמונה המלאה על המוצר בשקיפות מלאה. אותה גישה ויכולות החיפוש המיוחדות, שהגיעו מעולם הטיסות, מגיעות אל בתי המלון. זאת, יחד עם הצגת המחיר הזול ביותר ללא טריקים שיוצרים לחץ מלאכותי לרכישה על הלקוח. הזמנת המלון מתבצעת ישירות באתר, ללא הפנייה לאתרים חיצוניים בחו"ל.
העמלות המופקעות שלוקחים האתרים הבינלאומיים הגדולים כמו בוקינג גורמות לתיירים לשלם מחירים גבוהים הרבה יותר מהמחיר הריאלי. לכן, אקספלורר החליטו לחתוך את העמלות, וכך הם מגיעים למחירים שמגיעים להפרש של עשרות אחוזים מאתר בוקינג למשל. ראו השוואת מחירים בסוף ההודעה.
"אין שום סיבה שישראלים ישלמו מחירים מופקעים לבית מלון בארץ ובעולם", אומר מנכ"ל האתר, ליאור קורן. "אנחנו מתכוונים לעשות למלונות, מה שעשינו לטיסות: להפוך את המוצר לשקוף, לזול ובנוסף, לשפר את תנאי התשלום. נהיה הראשונים שמציעים במקום תשלום במזומן – חמישה תשלומים ללא ריבית או עד 12 תשלומים בריבית נמוכה"
מאפייני החיפוש של אקספלורר מאפשרים לחפש מיקום מבוקש, לדוגמא, בקרבה למרכז העיר, מרכזי קניות, קזינו, אתרי טבע, רכבת תחתית, שדה תעופה ועוד.
כל פרמטר במלון נבחן באמצעות דירוג, והאלוגריתם של אקספלורר בוחן את שביעות רצון האורחים שהיו לפניכם בנושאים שחשובים לכם.