כולנו מכירים את התופעה של הפערים הגדולים בין מחירון הרכב לבין המחיר בפועל. בדרך כלל מחיר המכירה יהיה זול יותר במרבית המקרים ויקר יותר בחלק מהמקרים.
על מנת לתת מענה לבעיה, בלוח www.yad2.co.il שקדו במשך כשנה על פיתוחו של מחירון רכב המבוסס על האינטראקציות בין מוכרים לקונים של שוק המשומשות בישראל. האתר, המרכז את מרבית מודעות רכבי היד השנייה בישראל, מאפשר ניתוח מהימן וריאלי של מצב השוק.
"אין כאן קריאת תיגר כנגד המחירון של לוי יצחק" אומר רועי שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי ביד2. "מחירון הרכב של יד2, מפיק נתוני אמת מבוקרים, המבוססים על הדופק האמיתי של שוק המשומשות בישראל ועל דגימה של מעל 80 אלף כלי רכב אשר מפורסמים באתר ומעל 350 אלף גולשים שונים בחודש במדור הרכב ובהתאם לניתוחים סטטיסטים שמבוצעים און-ליין מדי יום ושעה שעה.
מסקנתנו לפרסומים של לוי יצחק היא כדלקמן:
- לא היה כל שינוי בשבועות האחרונים ברמת הביקושים לכלי רכב משומשים בישראל.
- השינוי שלוי יצחק עורך במחירון שלו לא נובע ממגמות חדשות בשוק אלא כתגובה להשקת המחירון החדש של יד2 שהפך החל מהיום הראשון להשקתו לכלי המודרני והמדויק ביותר למדידת ערכם של רכבים בישראל.
- לוי יצחק שינה את דעתו האישית ולא שינה את תמונת המצב של שוק רכבי היד השנייה בישראל כבר 3 פעמים במהלך השנה האחרונה.
- קשה להאמין שכל משק הרכב בישראל התנהל עד כה בידיו של איש אחד מבלי להתייחס כלל לאינטראקציות בפועל של הרכבים בישראל ובאמצעי מדידה שאבד עליהם הקלח."
לטובת המחירון, מופעל מוקד במשך 24 שעות ביממה. צוות המוקד מנוהל על ידי צוות מומחים, מהימן ואחראי בראשותו עומדים מאיר אייל ,שמאי רכב ותיק , בוחן מוסמך ועורך סקרי שוק ודעת קהל, וצביקה ג'רבי בעל תואר שני בהנדסת תעשיה וניהול, מרצה באקדמיה בעל שנות ניסיון רבות בניתוח סטטיסטי ובמתן ייעוץ לחברות ומחקר אקדמי.
- מחירון יד 2 מתבסס על שקלול סטטיסטי של רמות הביקושים ומחירי העסקאות המתבצעות בפועל בזמן אמת
- להלן לינק קישור למחירון הרכב לוח יד 2 : https://pricelist.yad2.co.il/