החברות YES, בנק לאומי, פרטנר ופלאפון עלו לשלב הגמר בתחרות פיתוח ההדרכה לשנת 2006. החברות נבחרו על סמך הצגת פיתוח תכניות פיתוח הדרכה שתוכננו ונבנו באמצעות מתודולוגיות פיתוח הדרכה חדשניות ומתקדמות, והן עלו לשלב הגמר של התחרות אשר יתקיים בסגנון ריאליטי בכנס השנתי ה– 14 להדרכה ולמידה בארגונים בישראל "לחולל למידה – להוסיף ערך לארגון", אשר יתקיים ב- 11 עד ה- 13 ביוני 2007 בכפר המכבייה.
במהלך כנס ההדרכה יתקיים שלב הגמר, במסגרתו יתמודדו צוותי העבודה של החברות בתחום פיתוח ההדרכה תוך פרק זמן קצוב עם אתגר הדרכתי אשר יוצג בפניהם באותו יום.
ההתמודדות תדרוש מהצוותים לספק מוצר הדרכתי מול הקהל בזמן אמת. הקהל יצביע עבור תוצר פיתוח ההדרכה האיכותי ביותר באמצעות מערכת MAGICLASS – פיתוח ישראלי המאפשר הצבעה בזמן אמת, והצבעות הקהל ישוקללו עם קולות השופטים המקצועיים.
לדברי זיו מנדל – יו"ר הכנס ומנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס, הדרכה היא נכס חשוב בכל ארגון. "הדרכה נתפסת היום כנכס אסטרטגי וכהשקעה עם החזר מוכח. ממוצע ימי ההדרכה המקובל הנו בין 7 ל – 10 ימי הדרכה בשנה (בניגוד לממוצע של 3 עד 5 ימים בשנים קודמות). הוספת ימי הדרכה מחייבת פיתוח תוכניות הדרכה מקצועיות, ואנו מקווים שהתחרות תבסס תהליכי הדרכה חשובים בארגונים בישראל".
נאוה אלדר, עורכת ירחון משאבי אנוש מוסיפה כי מטרת התחרות היא לייצר תורת פיתוח הדרכה מתקדמת ומקצועית מאוד, אשר עומדת במבחן מומחי פיתוח הדרכה מהשורה הראשונה, ותתועד ותהפוך למודל למפתחי הדרכה בישראל. "בתחרויות נוספות שיתקיימו בשנים הבאות יתווספו מודלים נוספים שירחיבו את מאגר הידע ויעמדו לרשותם של מנהלי הדרכה, מפתחים ומדריכים, מכל המגזרים והארגונים".