השבוע הושק ZOOM – מכון למחקר איכותני שיווקי בקריה האקדמית אונו. זהו מכון מחקר הראשון בישראל המוקם במסגרת אקדמית. המכון ינוהל על-ידי אבישג רגר, שניהלה מכון מחקר עצמאי וכן את מחלקות המחקר בגאלופ ובמידע שיווקי.
ZOOM הוקם במסגרת לימודיMBA התמחות בשיווק במטרה להעניק ללקוחות המכון -מחלקות השיווק והמחקר בארגונים ערך מוסף ולהדגיש את הפן היישומי והקשר עם התעשייה הקיים בקריה האקדמית. הקמת המכון היא פרי יוזמה של דר' עופר צלרמאיר העומד בראש התמחות השיווק בקריה ושל רגר אשר תנהל את המכון ואשר עברה המקצועי כולל ניהול מכון מחקר עצמאי וכן את מחלקות המחקר בגאלופ ובמידע שיווקי סי.אי.
מהקריה האקדמית קרית אונו נמסר הבוקר כי שותפות זו – שהינה ייחודית כאמור בישראל ויוצאת דופן גם בעולם – מאפשרת למכון להשתמש במשאבי האנוש והידע הקיימים בקריה האקדמית על-מנת לתת ללקוחות ערך מוסף מקצועי ולהטמיע בקלות חידושים בתחום, כולל: פלטפורמה למחקרים איכותניים באינטרנט :צ'טים online וניהול פורומים מחקריים. מחקרים אלה מאפשרים הגעה לאוכלוסייה מרוחקת או כזו שאינה ניידת, ומתאפיינים בפתיחות מרבית ובתקשורת נטולת עכבות וזאת מבלי לאבד את העומק והתובנות המתקבלות ממחקר איכותני פנים מול פנים.
עוד נמסר כי מאגר גדול של נבדקים מקרב 8,500 הסטודנטים הלומדים בקריה האקדמית אונו, המהווים מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, ובהם חרדים וחילוניים, וותיקים ועולים חדשים, יהודים וערבים וכיוב'. נגישות למאגרי המידע הפרקטיים והאקדמיים המעודכנים ביותר, מערך ייעוצי מקרב מרצי הקרייה בתחומי השיווק והפרסום, לתמיכה והעמקה במחקרים בהם יש דרישה לכך. הסטודנטים יוכלו להתנסות בפעילות מחקרית במכון למחקר איכותני שיווקי.
במסגרת המכון החדש תמשיך אבישג רגר לעסוק במחקר איכותני גם בתחומי ההתמחות הייחודיים לה, בהם חקר גילאי 50 פלוס ומחקר המשתמש באמנות. לקוחותיה, כגון סלקום, HOT, חברות סטארט אפ ומשרדי פרסום שונים, צפויים להמשיך ולצרוך שירותי מחקר דרך החברה החדשה.
לדבריה "השוק כמה לחידושים בתחום המחקר. ZOOM יספק לצד חידושים מחקריים את הבסיס לכל מחקר איכותני- סקרנות, רגישות, עומק ויצירתיות".
בביה"ס למנהל עסקים בקריה האקדמית לומדים לתואר ראשון ושני בהתמחויות שיווק, מימון, חשבונאות, מערכות מידע והתנהגות ארגונית. במסגרת ההתמחות בשיווק מתקיימת גם תת-התמחות בפרסום הפועלת בחסות באומן בר ריבנאי, סאצ'י אנד סאצי' וזניט מדיה.