שם החברה: רד, מהחברות המובילות בקבוצת רד (המונה מעל 4000 עובדים), המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי תקשורת בארץ ובעולם.
שנת הקמה: 1981
מספר עובדים: כ– 1000 עובדים, מתוכם כ- 800 בישראל.
אוליק ברוידה, בן 47, נשוי ואבא ליובל, עידן וגל. גר בהוד השרון. בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון ו– MBA מאוניברסיטת ת"א. התחיל את דרכו בפיתוח, אך די מהר נמשך לתפקידים בעלי חשיפה ללקוחות ולשוקי יעד. במסגרת תחום זה, ביצע וניהל אוליק את רוב התפקידים בספקטרום השיווקי, צבר התמחות בתחום התקשורת ובתחום מעניין וצומח הנקרא 'עיר חכמה'.
"שילוב של הבנה עסקית שיווקית עם הבנה מוצרית היה הקלף החזק שלי, מה שאפשר לי להגיע להישגים בשני התחומים החשובים ביותר בתחום השיווק: חיזוק המותג ויצירת ביקושים".
ספקי שיווק: רוב צרכי מחלקת השיווק מגיעים ממשאבים פנימיים (גרפיקאים, יצרני תוכן, Web Master וכד'). נעזרים בספקים חיצוניים לטובת קשרי מדיה – יחסי ציבור במדינות העיקריות בהן החברה פועל, (בישראל: סוכנות הבוטיק דוניצה תקשורת), ובחברת Real Commerce לניהול האתר שלנו".
מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
"בעולם רשתות התקשורת מתרחש בשנתיים האחרונות תהליך (יש אומרים מהפכה), שדוחף לכיוון רשתות מבוססות תוכנה עם מרכיבי תוכנה וירטואלים במקום קופסאות חומרה יקרות (SDN & NFV).
לאחר אנליזה של מפת ההזדמנויות והאיומים, בחרנו בעמדה פרו-אקטיבית בשוק והחלטנו לייצר מובילות בפלח מסוים המתאים לנו (Distributed NFV). באחרונה, רד יצאה עם מוצר ומסר חדש בקמפיין שיווקי גלובלי, עוצמתי ובתקציב משמעותי. בשני הרבעונים האחרונים כבר ניתן היה לראות תוצאות – הגענו לאלפי אנשי מקצוע משמעותיים, מעצבי דעת קהל ומשפיעים, קיבלנו סיקור בולט בקרב אנליסטים ובשלל מגזינים מקצועיים, קיבלנו כמה וכמה צל"שים יוקרתיים וביתני רד בתערוכות עמוסים מאי פעם".
על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר?
"לרד תכנית שיווק הכוללת מרכיבים רבים המשלימים אחד את השני לכדי מסר אחיד ב-360 מעלות. העיקריים שבהם:
1. תערוכות ואירועים תעשייתיים – בביצוע נכון אנחנו מייצרים עשרות הזדמנויות עסקיות באירוע.
2. רשתות חברתיות (לינקדאין מובילה) – לרד עשרות אלפי אנשי קשר ברשתות החברתיות המשמשים יעד למסרים, דיונים מקצועיים ורבים מתורגמים להזדמנויות עסקיות.
3. אתר החברה – מתוחזק ומעודכן באופן שוטף ואנו משקיעים מאמץ בקידומו בדרכים מגוונות. האתר אחראי לאלפי לידים בחודש.
4. כנסי לקוחות ושותפים עסקיים תדירים תופסים מקום חשוב בעשייה – קשר קרוב ורצוף עם לקוחות הכרחי להצלחת החברה.
5. פעילות יח"צ ממוקדת, שמכניסה אותנו למדורי החדשות הטכנולוגיות והעסקיות, ממצבת אותנו ואת העובדים כמובילי שוק בכתבות רוחב העוסקות בחדשנות ובטכנולוגיה וממקמת את הצוות שלנו בשורה הראשונה של ספקי תכנים איכותיים למגזיני התעשייה הנחשבים".
לקח מפעילות שיווקית שבצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים?
"בכל תערוכה שאנו משתתפים בעולם, ויש כזאת כמעט כל שבוע, מעבר לנוכחות אטרקטיבית ומעניינת של רד, אני מייצר הדגמה טכנולוגית של הפתרונות החדשניים ביותר שלנו. הדגמות אלה מעודדות לקוחות ושותפים להגיע לביתן כדי להתרשם מהמגמות בשוק, ויוצרות אינספור אינטראקציות רלוונטיות שחלקן מתורגמות לעסקים בפועל".
תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
"מעדיף לא להתייחס. ממילא רוב המתחרים המעניינים שלנו נמצאים ופועלים בחו"ל".
השאלון האישי:
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "סטיב ג'ובס – אלוף בשתי המשימות החשובות בעולם השיווק: חיזוק המותג ויצירת ביקושים".
עבודה ראשונה? "מהנדס חומרה בסטארט-אפ בשם 'אינטקס ישראל' בתחום הדפוס הדיגיטלי. חלמנו להיות הסאיטקס והאינדיגו הבאים".
תכונה חשובה למנהל שיווק?" Humble & Bold – מספיק צנוע כדי להקשיב וללמוד מאחרים– מתחרים, לקוחות, קולגות – ומספיק נועז וחצוף כדי לחשוב שלפעמים אתה יודע יותר טוב מכולם ולפעול בהתאם".
דף הבית שלך באינטרנט? "גוגל – שער לעולם אינסופי של מידע".
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: "קפה קפה, סניף קונספט הוד השרון".
מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "איסוזו טרופר – רכב מנצח בכביש וגם בשטח".
מהו ג'וב חלומותיך? "מנהל בית ספר".
חופשה חלומית: "בתור טיפוס חובב אתגרים וכיבוש יעדים- מסע לטיפוס על הקלימנג'רו".