איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום בפניה לכלל התקשורת בישראל:

בהודעה משותפת של איגוד השיווק הישראלי בראשותו של ירון דור ואיגוד חברות הפרסום בראשותו של יאיר גלר קוראים לכלל התקשורת לשנות לאלתר את האג'נדה התקשורתית, התפקיד של התקשורת הינו תפקיד חשוב בימים אלה ותפקידה המרכזי בעיתות משבר הינו דיווח אובייקטבי של תמונת המצב. במקום להרגיע את המצב ולהעביר מידע עדכני, דואגת התקשורת השכם והערב ליצור בהלה ופאניקה ולחץ אצל כלל הציבור בסקציות השונות.



התקשורת שולחת את הצרכנים להיפטר מהחסכונות שלהם באמצעות מינוף ההפסדים כרגע שנגרמים בשל המשבר הכלכלי, הצרכנים נוהגים בפאניקה שתביא את המשק ואותם להתרסקות. ההפסדים אשר יגרמו לצרכנים יהיו הרבה יותר גבוהים בעתיד, כלל הפרסומים בעיקר בעיתונות הכלכלית גורמים לאזרחים להפעיל שיקול דעת מוטעה והתנהגות צרכנית שבסופה כולם יפסידו.



יאיר גלר יו"ר איגוד חברות הפרסום: " חייבים לגבש תקשורת אחראית בימים אלה, אפקט החרדה פושה בכל המיגזרים וגורם להיסטריה והתנהגות לא שקולה וחסרת אחריות, נדמה כי התקשורת מקשרת כל נושא למשבר הכלכלי וממנפת אותו עד זב דם. פאניקה מרחיקה את הצרכנים מצריכה נבונה, גורמת נזקים בלתי הפיכים למשק הצרכני, לחוסר התייחסות בשיקול דעת למבצעי המכירות של המשווקים השונים, ובסוף היום אותה פאניקה תביא לעצירת הפרסום שיגרור מפולת של העיתונות עצמה."




ירון דור יו"ר איגוד השיווק הישראלי: "אין ספק שאותות המשבר אכן הגיעו אלינו, כל חברה מנסה לגבש לעצמה את האמצעים היעילים והמקצועיים לטיפול במשבר וההיסטריה התקשורתית לא מניחה להפעיל שיקול דעת אחראי, אנו מבקשים מהתקשורת להוריד פרופיל ולעשות את עבודתה נאמנה שאני רואה אותה ככלי מדווח ויש לה משקל מאוד חשוב."



ההודעה הועברה לכלל עורכי העיתונים בתקשורת הכתובה והאלקטרונית במטרה לעזור ולתמוך בתקופה זו.

אולי יעניין אותך

Disney100
alon-loria(6)
pexels-pixabay-48148(3)
podcast10
dismey1
gadi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח