מתוך נימוקי השופטים:
קבוצת ישראכרט
– שירות התשלומים Anypay מהנייד ובאפליקציית ישראכרט
קבוצת
ישראכרט הייתה הראשונה להשיק את ANYPAY, שירות לתשלום בטאצ' מהנייד, בתוך משבר
בריאות עולמי, בזמן סגר ובין סגרים ואילוצים ולייצר עניין והנעה לפעולה למוצר
תשלומים חדש.
השקת
שירות התשלומים ANYPAY הוא צעד נוסף של קבוצת
ישראכרט להמשך הובלתה של החברה בטריטוריית התשלומים הפיננסים המתקדמים.
השירות הוא חלק
מהתפתחות החברה לאפשר ללקוחותיה את המוצרים המתקדמים ביותר שמתאימים לצרכים
המשתנים שלהם.
ANYPAY באפליקציית ישראכרט, מספק
ללקוחות הקבוצה את האפשרות לשלם מהנייד בנוחות, בביטחון ובמהירות ומהווה 'one stop shop' עבור הלקוח בשימוש במוצרי התשלום המתקדמים של החברה
באפליקציה.
בנוסף, השירות הצליח
לסחוף אחריו את החברה שניהלה את המהלך בצורה אג'ילית ובכך הצליחה להקדים את כולם
עם פתרון מתקדם שמותאם לתקופה.
השקת המוצר זכה
לסיקור נרחב ואוהד בעיתונות ששם דגש על הקדמת השוק והראשוניות בהשקת השירות.
הקונספט הצרכני שנבחר לחומוס: "הכי טעים להכין בבית" תואם
את תקופת הקורונה שבה הפוקוס להכנת אוכל טעים ומגוון בבית עלה. יכין התמקדו בהעברת המסר כמה פשוט
וטעים להכין חומוס בבית ועכשיו זה גם קל מאוד. הקבילו את הכנת החומוס בבית להכנת
טחינה בבית. המשפט שפתח את הדלת לשינוי תפיסת הצרכן : "טחינה מכינים בבית,
וחומוס? חומוס ברור שמכינים בבית" יכין הגיעו
להצלחה מסחרית לטעם חומוס הדומה לטעם החומוס בחומוסיות.
בנוסף ייצרו סרטונים קצרים שכיף לראות ועושים חשק
לחומוס, סרטים פשוטים ובגובה העיניים, ללא פרזנטורים שאפשרו הפקה זולה וניצול
תקציב בצורה מיטבית. נעשה שימוש חכם בתקציב יחסית קטן באמצעות מהלך מצטבר, ששוחרר
במספר גלים ושמר על שיח ציבורי קולינרי במשך 12 שבועות רצופים וייצר
ויראליות.
צרכנים העלו מאות תמונות וסרטונים של עצמם מכינים
חומוס ומצלחתים- כי מי לא אוהב להראות את החומוס שהוא עשה בעצמו ויצא לו מעולה .
לראשונה חברת שימורים משיקה מוצר עם ערך קולינרי
ומצליחה להכניס צרכנים חדשים לקטגורית השימורים, כאשר בעשור האחרון צרכנים רק
עוזבים את הקטגוריה בגלל תפיסת בריאות שלילית וחוסר רלוונטיות ואטרקטיביות.
אסם – פתיבר פינוקים
האסטרטגיה
השיווקית הייתה להעביר את המסר שפתיבר אסם האהוב נכנס לעולם העוגיות המפנקות, תוך
כדי יצירת ריגוש סנסורי ונחשקות למוצר עם הדגשת האלמנט הקרמי המפנק. מתוך הבנה שכמעט כל ישראלי מחובר לפורמט המוצרי
וחווה אותו במהלך חיוו, המסר שהוביל את המהלך היה "פתיבר פינוקים- איפה היית
עד עכשיו?"
הרעיון היה להדגיש
את הציפייה הגדולה של הצרכן הישראלי לפורמט המוצרי הכל כך אהוב ומוכר.
ההצלחת השיווקית טמונה במתיחת המותג, לקחו את אחד המותגים הוותיקים והמצליחים
באסם- פתיבר, ולראשונה עשו לו מתיחת מותג מעולם הביסקוויטים המוגדר כבייסיק לעולם
העוגיות המפנקות. עבור הצרכן שמאוד אוהב את מותג פתיבר מדובר בחדשנות מרגשת
ומסעירה שיוצרת עניין רב ורצון להתנסות במוצר.
המוצר פתיבר
פינוקים התקבל באהדה גדולה בקרב צרכנים, והיו אלפי תגובות ברשת ובמדיה.
קרונוס
ישראל – פיס נטורלס. מוצרי קנאביס
הצלחת אסטרטגיית השיווק של החברה הייתה יצירת חשיפה של המותג לשלושת
קהלי היעד : רוקח, מטופל ורופא, ובידול
המותג כאיכותי יותר משאר המשווקים קנאביס. בזכות ההצלחת הקמפיין השיווקי המוצר תפס
נתח שוק משמעותי בשוק רווי מתחרים ובזמן קצר מאוד. בחודש יוני היה לחברה הסכם סחר עם 3 בתי מרקחת
וכיום, לאחר השקת המוצר והחדירה שלו לשוק יש הסכמי סחר עם כ 100 בתי מרקחת. לאורך
חצי שנה גדלו היקפי המכירות ובחודשים נובמבר-דצמבר הגיעה החברה להיקפי מכירות
הדומים לשחקניות ותיקות בשוק, תוך מיצובה של החברה כמובילה ואיכותית אודות
לאסטרטגיית שיווק והחדרת מוצר יוצאים מן הכלל.