החג הכי כיפי בשנה הגיע, ובמרכזו קריאת המגילה – שהוא למעשה סיפורה של תושיה, פיקחות, יכולת חיזוי, וגם קצת עקשנות ומזל – כל מה שמרכיב סיפור הצלחה של כל יזם. את החג הזה ניקח לא רק כהזדמנות להתחפש ולאכול אוזני המן, אלא גם כהשראה ליכולת שלנו להתמודד עם בעיות, ולהפוך אותן להזדמנות.
1. היועץ המרושע – לא נזכיר כאן את שמו, אבל נותני שירותים רבים מכירים את הדמות – יועץ מרושע שצריך להוכיח את עצמו, ועושה זאת כשהוא מציג את הספק כבעיה לארגון, במקום לעבוד עם הספק לצורך פתרון. ברבים מהמקרים האלה הספק מוצא את עצמו מוחלף. אז מה עושים? המשיכו לקרוא…
2. רחוק מהעין רחוק מהלב – אחשוורוש בכלל לא ידע שיש יהודים בממלכה, אז הוא יכל להאמין לכל מה שיספרו עליהם. לכן, תמיד תשאפו שידעו על עבודתכם החשובה – דאגו שהעבודה שלכם מתוקשרת באמצעות דוחות או סיכומים לגורמים הגבוהים ביותר בחברה. בחברות הייטק רבות כיום הבינו זאת, והגדירו תפקיד שנקרא "מנהל הצלחה" – המטרה: לשדר כל הזמן ללקוח שיש מישהו שדואג לו ולהצלחה שלו.
3. הכל אישי – בסופו של דבר, עסקים קורים ברמה האנושית. עסקים נרקמים ובעיות נפתרות כאשר מתחולל מפגש אנושי בין אנשים. בעידן האינטרנט, המיילים והוואסאפ קל לשכוח את זה. אל תהפכו לשגרה עבור הלקוח שלכם – דאגו למפגשים אישיים. אסתר דאגה לערוך משתה פרטי למלך ולהמן. לא חייבים אלכוהול, לפעמים מספיקה גם כוס קפה. גם כאשר מתעוררות בעיות – עזבו את המיילים – פגישה אישית יכולה לחולל פלאים ולמנוע חוסר הבנה גדול.
4. מודיעין עסקי אספו מידע על מה שקורה בשוק. כך תוכלו להתכונן מבעוד מועד בפני גזירות קשות או להזדמנויות גדולות
5. צרו רשת קשרים – שמעתם על משרה שהתפנתה בארגון גדול (או שנניח שהמלך החליט לגרש את אחת הנשים שלו), עזרו לחברים להגיע אליה. בתורם, הם יוכלו להפעיל את הרשת שלהם כדי לעזור לכם. מעקב פשוט אחרי מה שקורה בלינקאדין יכול לעזור כאן הרבה.
6. ונהפוך הוא – הפכו בעיות להזדמנויות ואל תתייאשו לעולם. כל סיפורי ההצלחה הגדולים כוללים בתוכם גם שעות קשות. אפילו סטיב ג'ובס איבד את החברה שלו, וחזר אחר כך כמנצח. אם אתם קוראים את זה – אתם יזמים ברוח ובנשמה, ויש לכם משהו שאין להרבה אנשים אחרים באוכלוסייה – ויש לכם את מה שצריך כדי להגיע בסוף להצלחה. קחו השראה ממי שאתם מעריכים, וסמנו לעצמכם מטרה – בסוף תגיעו לשם.
בברכת פורים שמח,
צוות פלאקארד – חברת סליקה שמבינה עסקים