·
הכנסות החברה בחציון הסתכמו בכ–345
מיליון ש"ח, גידול של 25% לעומת אשתקד.
·
הרווח הגולמי בחציון הסתכם בכ- 158 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 148
ש"ח בחציון המקביל אשתקד ומהווה 45.7% ממחזור המכירות
·
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת לפני הוצ' אחרות (ללא יישום תקן IFRS16) הסתכם בכ- 23 מיליון ש"ח, בהשוואה ל15 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי
מפעילות שוטפת מהווה 6.5% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-5.5%
בחציון המקביל אשתקד.
·
ה EBITDA בחציון הסתכם בכ- 27 מיליון ₪ והיווה כ 7.8%
ממחזור המכירות לעומת כ 20 מיליון ₪ בחציון המקביל אשתקד אשר היוו כ 7% ממחזור
המכירות.
·
הרווח הנקי של החברה בחציון
הסתכם לכ- 15.2 מיליון ₪ והיווה כ 4.4% ממחזור המכירות
לעומת כ- 10.5 מיליון ש"ח אשתקד אשר היוו כ 3.8% ממחזור המכירות. הרווח הנקי
צמח בכ 46% לעומת החציון המקביל אשתקד.
·
פדיון אתרי הסחר של החברה הסתכם בכ- 69
מיליון ₪ לעומת כ- 60 מיליון אשתקד, צמיחה של כ 15.7%, זאת על אף
הסגר בחנויות הרשת אשר התרחש אשתקד בתאריכים 25/3/20-19/4/20 (זמן בו החברה מכרה
באמצעות אתרי הסחר בלבד). בשנת 2020 כולה, הסתכם פדיון אתרי הסחר בכ- 140 מיליון
₪.
·
החברה דיווחה כי נערכה היטב למשבר ההובלה הימית והצטיידה בשיעור חסר
תקדים של מלאים שמהווה כ 39% יותר מיתרות המלאי הרגיל בתקופה זו. היקף מלאי שכזה,
מהווה יתרון תחרותי לחברה בחודשים הקרובים בעקבות המשבר
·
הפדיון מסניפים זהים זינק בכ 28% כמו גם הפדיון למ"ר בסניפים
זהים שצמח בשיעור של 24% לעומת חציון מקביל אשתקד
תוצאות
החציון הראשון לשנת 2021 ביחס לחציון המקביל אשתקד
זהו הדוח השלישי אותו
מפרסמת החברה לאחר פרסום התשקיף. כעת מפרסמת אייס קמעונאות את תוצאות החציון
הראשון של 2021, חציון שברובו כלל המשק היה משוחרר מהגבלות הקורונה.
הכנסות החברה
בחציון הראשון הסתכמו בכ-345 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-276 מיליון ש"ח, בחציון מקביל
אשתקד, זינוק של כ-25%, זאת לאחר שגם בשנת 2020 הציגה צמיחה, שנה שבה ההכנסות צמחו
בכ 18% לעומת 2019. הצמיחה בהכנסות נבעה משיפור בסינרגיה שבין אתרי הסחר לבין
החנויות הפיזיות, השיפור במערך הלוגיסטי והמשך הצמיחה במארקט פלייס.
השיפור
בתוצאות המחצית, בניגוד לרבעון השני, מהווה תמונה רחבה יותר לפעילות העסקית של
החברה שכן הוא מנטרל את עיתוי חגי הפסח בהשוואה בין השנים.
תוצאות
הרבעון השני לשנת 2021 ביחס לרבעון המקביל אשתקד
·
תוצאות
הרבעון השני של החברה הושפעו בעיקר מעיתוי חג הפסח אשר בשנה זו התרחש כולו ברבעון
הראשון (כפי שהחברה ציינה כבר בדוח של הרבעון הראשון). כמו כן, השפעה נוספת ברבעון
זה היתה בעיקר בחודש מאי, בו חלה האטה בהכנסות החברה לאור מבצע "שומר
החומות" בדרום ובמרכז הארץ בעיקר.
·
הכנסות החברה
ברבעון השני הסתכמו בכ-166 מיליון ₪ בהשוואה לכ-157 מיליון ₪ ברבעון מקביל אשתקד
·
הרווח
התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון השני הסתכם בכ-11 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-19
מיליון ש"ח ברבעון מקביל אשתקד. ברבעון השני אשתקד רשמה החברה חסכון בהוצאות
התפעוליות בגין הסגר בסך של כ-12 מיליון ₪ (הסגר הראשון התרחש בעיקר ברבעון השני).
איציק אוזנה,
מנכ"ל קבוצת ACE : "תוצאות
אייס בחציון הראשון משקפות את פירות מימוש
האסטרטגיה עליה הצהרנו בעבר, הכוללת שיפור
יכולות לוגיסטיות, צמיחה במכירות האונליין וחיזוק הסינרגיה עם הסניפים. תהליכים אלה
יוצרים מגמה ממושכת של צמיחה והצעת ערך
מיטבית לצרכי הלקוחות תוך קידום חדשנות בשירותים ובמוצרים.
במהלך החציון המשכנו
במגמת ההרחבה של פעילות אתר הסחר
המקוון, כולל כניסה לקטגוריות נוספות בהן
מוצרי פארם, ספורט, ילדים ופנאי. כמו כן, כזכור, השקנו באתר הסחר שלנו, זירת מארקט פלייס
(Market Place) בתחילת 2020 , ובחציון
הראשון זירת המארקט פלייס מהווה
כ-31% מסך פדיון אתר הסחר לעומת 6% בחציון אשתקד.
המשכנו להעצים את
הסינרגיה בין אתר הסחר לחנויות הפיזיות, וכיום כ 43% מהרוכשים באתר בוחרים לאסוף
את המוצרים באופן עצמאי, מהחנויות הפיזיות.
פעילות זו מייצרת טראפיק בחנויות
הפיזיות המביא עמו רכישות נוספות על ידי 36% מהקונים במעמד האיסוף העצמי (לעומת
12% בחציון המקביל אשתקד).
כמו כן, אנו קוצרים את פירות המהפכה הלוגיסטית שביצענו החל מסוף שנת 2019
עם המעבר לניהול עצמי של המרלו"ג
הראשי, ובמהלך 2020 חתמנו על הסכמי שכירות והתחלנו הפעלה של 2 מרלו"גים
נוספים לפעילות האונליין, באשדוד ובצפון הארץ. מהלכים אלה מאפשרים זמינות ללקוח ויעילות תפעולית של שרשרת האספקה,
וכך נערכנו מבעוד מועד, למשבר ההובלה הימית והצטיידנו במלאי בהיקף גבוה מהרגיל (כ
40% מעבר לרמות המלאי הרגילות), במטרה להמשיך ולהציע לצרכן מגוון רחב של מוצרים
אשר מהווה יתרון תחרותי בחודשים הקרובים.
בתוך כך, אנו מביטים
קדימה ובונים תשתיות איתנות לעתיד ובוחנים רכישה סינרגטית לתחומי הפעילות שלנו.
אנו פועלים כל העת לשיפור חוויית הלקוח ושיפור ערוצי המכירה שלנו. "
דוד מור, סמנכ"ל
הכספים של קבוצת Ace אמר היום: "לחברה מזומן נטו בסוף החציון בסך של כ- 50 מיליון ₪,
זאת לאחר שהחברה פרעה את רוב ההלוואות הבנקאיות שלה במהלך החציון, פעלה לרכישת
מלאים בהיקף גבוה מהרגיל כהיערכות מוקדמת למשבר ההובלה הימית וחילקה דיבידנד בסך
מצטבר של כ 29 מיליון ₪. כזכור, החברה
השלימה בינואר השנה את ההנפקה, בין היתר בכדי לצמוח גם באמצעות רכישות סינרגטיות
ולא רק באמצעות צמיחה אורגנית כפי שבוצעה בשנים האחרונות. "
החברה מציינת כי
אסטרטגית, היא פועלת להמשיך להרחיב את אתרי הסחר, הסינרגיה עם החנויות והמשך פיתוח
המערך הלוגיסטי כמו גם לרכישה סינרגטית שתהווה צמיחה נוספת לחברה.