איך אראלה ממפעל הפיס הפסיקה לעשן?

הכותרת שמעליכם בוודאי עוררה בכם תגובות: ייתכן שהיא שעשעה אתכם, מכיוון שיש בה שילוב של שני נושאים שבדרך כלל אינם מובאים יחדיו (אראלה המפורסמת, שמודיעה לאנשים שזכו בפרס ממפעל הפיס והפסקת עישון), ייתכן גם שהיא בלבלה אתכם מאותה הסיבה בדיוק, משום שמשהו לא נשמע לכם טוב ואתם לא בטוחים מה. אפשרות נוספת היא, שהכותרת הרגיזה אתכם בגלל חוסר ההיגיון שטמון בה, ואפשר גם שאתם כל כך מעוניינים באראלה ממפעל הפיס או בהפסקת עישון, שבכלל לא שמתם לב שלנושא שמרתק אתכם "מחובר" נושא נוסף שאינו קשור אליו. בכל אופן, כנראה שהכותרת הצליחה לעכב אתכם יותר מכותרות אחרות.



בכתיבה שיווקית, מטרתה של כותרת טובה היא לשבות את הקורא על מנת שיקליק על המאמר ויקרא עד סופו, ושימשיך ויקרא עוד מאמרים ואייטמים באתרכם. הכותרת צריכה להיות אינפורמטיבית, ברמה כזו שתרמז לקורא על תוכנו של המאמר אך לא, כמו בכותרות בעיתונים, לתת סקירה קצרה של כל התכנים החשובים שנמצאים בתוך הידיעה המלאה (ולמעשה לאפשר לנו להתעדכן בחדשות מהכותרות בלבד).



כשמדובר באינטרנט, החשיבות של הכותרות גבוהה יותר מאשר בדפוס או אפילו בטלוויזיה (שם קרייני החדשות ימסרו לצופים כותרות שאמורות למשוך אותם להישאר ולצפות בערוץ מסוים, ולא לזפזפ הלאה). מדוע הכותרות באתרי האינטרנט חשובות יותר? בוודאי שמתם לב שהקריאה באתרי אינטרנט היא קריאה שונה לחלוטין מקריאה בעיתונים ובדפוס בכלל. את השוטטות באינטרנט מכנים "גלישה", בואו ננסה לכנות את הקריאה בדפוס לנסיעה על כביש: על הכביש ישנם נתיבים מסומנים, מהירות מותרת ותמרורים. כך, בעיתון יש מספרי עמודים, תוכן עניינים וכותרות בעמודי השער, שניתן לראות בהם שילוט. באינטרנט, כמו בגלישה בים, המצב שונה, אנו רוכבים על הגל, אין לנו כיוון גלישה ברור ואנו לא נשארים בנתיב, או במילים אחרות: אנו לוחצים על קישורים, עוברים מדף לדף במהירות גבוהה מאוד ולמעשה אנו לא קוראים באופן מעמיק את הטקסטים שנמצאים מולנו, אלא מרפרפים עליהם. לכן, הכותרות באתרי האינטרנט הן בעלות חשיבות גבוהה במיוחד – הן אלו שיגרמו לקוראים שלכם, גם אם הם "הגיעו בטעות" – להישאר.
כותרת שיווקית טובה צריכה לשלוף מן המאמר תמצית מדויקת ומסקרנת, ולחשוב מה יגרום לקורא להמשיך לקרוא – איזה נושא יעניין את רוב קוראי המאמר? איזו מילה בכותרת תמשוך את אלו המרפרפים על דפי האינטרנט להתעכב עליה? האם הכותרת רוצה להצחיק, להפחיד או להדהים את הקורא? ועוד.



איך תבנו כותרת טובה?


נסו לחשוב על כותרת מושכת על פי הקריטריונים שציינו: אינפורמציה (אך לא מלאה) והעלאת הסקרנות של הקורא בגלל הומור, מתח, בלבול וכולי. כותרת מאמר על רואי חשבון, למשל, יכולה להראות כך: "אז מה באמת עושה רואה החשבון שאי אפשר לעשות לבד?": כותרת כזו רומזת לקורא שיש לפחות כמה דברים שהוא יכול לעשות מבלי לשלם לרואה החשבון עבורם. היא מבהירה היטב מה הוא נושא המאמר – דברים שרואה חשבון מבצע ושניתן לעשות לבד ובנוסף, הכותרת מסתיימת בסימן שאלה ולכן מפעילה את הקורא. דוגמה נוספת: "חמש דרכים לחסוך כסף בלי להרגיש" – כותרת כזו מסקרנת את הקורא וגורמת לו להרגיש שיש "סוד" כלשהו לחיסכון בכסף, טיפ שהוא אינו מודע אליו. בנוסף, חיסכון כסף הוא נושא "חם" שמושך קוראים רבים.


אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח