איך להגיע לקהל יעד רלוונטי ב-Google AdWords?

אם ישאלו את מתכנתי האלגוריתם של גוגל, מה העקרון הבסיסי המנחה אותם, סביר להניח שהתשובה תהיה – רלוונטיות.


אחד הדברים החשובים לגוגל, הוא להגיש לגולש תוצאות רלוונטיות ככל האפשר, למה שהגולש חיפש . זה נכון גם לגבי הפרסום ב Google AdWords.


אחד המרכיבים החשובים ביותר בפרסום ב-Google Adwords היא פילוח לקהל יעד ממוקד ככל האפשר, כלומר, הגשת מודעות רלוונטיות לחיפושי הגולשים. מעבר למה שמנחה את גוגל, גם המטרה שלך כמפרסם היא להגיע לאנשים המחפשים את המוצר שלך ולהימנע מאנשים שאינם רלוונטיים ועלולים לעלות לך בהקלקות מיותרות ובעלות גבוהה מהרצוי. לכן, המערכת בנויה כך שמפרסם המייעד את מודעותיו לקהל רלוונטי יותר, יזכה לתשלום נמוך יותר עבור קליקים, ביחס למפרסמים המתחרים.


אחת השגיאות הנפוצות ביותר, של מפרסמים רבים, היא לא למקד את הקמפיין לקהל יעד ממוקד ולהגיש מודעות לא רלוונטיות לגולשים. גוגל לא "אוהב" את זה, הגולשים לא מוצאים את המודעות רלוונטיות ואתה כמפרסם נפגע פעמיים – גולשים לא ממוקדים עם פוטנציאל נמוך להפוך ללקוחות, מקליקים על המודעות ובנוסף, אתה משלם מחיר גבוה יחסית על כל קליק.



אז כיצד בונים קמפיין ממוקד ב Google AdWords ? להלן מספר עצות:



1) צור מספר מודעות גדול וממוקד ככל האפשר – עבור כל מוצר שאתה מפרסם, צור מודעה נפרדת הכוללת רק את מילות המפתח הקשורות למוצר זה: דוגמא לקבוצת מילים: מייבש שיער, מייבשי שיער, מיבש שיער וכד'. הסיכויים שאדם שחיפש מילה מסוימת ומגיע למודעה העוסקת בדיוק במוצר זה, ייכנס אל המודעה ואף ישאיר פרטיו באתר הוא גבוה בהרבה מאדם שחיפש מייבש שיער והגיע לדף בית של רשת מספרות.


2) מקד את מילת המפתח בכותרת, כפי שהיא מופיעה בשורת החיפוש. גוגל מזהה את רלוונטיות המודעה על פי תוכנה וכותרתה, מעלה אותה כלפי מעלה ומדגיש אותה. גם הסיכויים ללכוד את תשומת לב הגולש, גדלה אם המילה נמצאת בכותרת ומודגשת ע"י המערכת באופן אוטומטי. מומלץ בנוסף להכניס פעם נוספת את מילות המפתח בתוך תוכן המודעה.


3) כתוב תוכן שונה וממוקד לכל מודעה, שנועד לגרות רק את הגולש הרלוונטי מבחינתך להקליק עליה. דוגמא למודעה טובה:
מחפש מייבש שיער?
מייבשי השיער הטובים ביותר ובמחירים הזולים בארץ,
במשלוח ישיר וחינם עד לביתך!

www.Hair-Dryer.co.il


דוגמא למודעה לא טובה באותו תחום:
א.א אלקטרוניקה
עוסקים מאז 1956 במכירת מבחר מוצרי חשמל מובילים
ביסוד האחים אלי ואבי הרשקוביץ'

www.hair-dryer.co.il



4) הפנה את הגולש לדף נחיתה רלוונטי למודעה אותה הוא חיפש. המטרה היא ליצור מעגל רלוונטיות הדוק ככל האפשר – גולש מחפש מוצר מסוים, מגיע למודעה הנושאת את שם המוצר ולדף נחיתה על מוצר זה – ישנו סיכוי נמוך שהוא ייצא מהאתר בלי ביצוע פעולה יזומה מצידו. לכן, מומלץ לבנות מספר גרסאות של דפי נחיתה או לחילופין במקרה של חנות מקוונת להפנות את הגולש ישירות מהמודעה לדף המוצר, ולא לדף הבית של האתר.


5) השתמש במילות מפתח שליליות – דרך טובה נוספת למקד את קהל היעד אליו אתה מעוניין להגיע היא שימוש במילות מפתח שליליות. בעת הגדרת מילות המפתח למודעה הוסף סימן מינוס לפני מילים שאתה חושב כי אינן פונות לקהל הרלוונטי. כך בדוגמא שלנו בעל העסק יוסיף מינוס (-) לפני המילים בחינם, חינם, יד שנייה, בבאר שבע, בחיפה וכד' על מנת להגיע לקהל יעד מפולח וממוקד גאוגרפית ושיווקית ככל האפשר.


6) עקוב באופן קבוע מאילו מודעות מגיע אחוז ההקלקות הגבוה ביותר ומאילו מודעות עלות גיוס הלקוח היא הנמוכה ביותר עבורך. השאר רק את המודעות המניבות רווח משמעותי ופונות לקהל היעד הממוקד, אותו רצית להביא לאתרך מלכתחילה.



בהצלחה.



* הכותב הינו מרצה ב-WEBSEMINAR, מרכז הדרכה מורשה ל-Google AdWords ושותף בחברת WEBSEM המתמחה בניהול קמפיינים במנועי חיפוש. | www.webseminar.co.il www.websem.co.il

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח