המהפכה
הדיגיטלית הפכה את השיווק בדיגיטל למרכיב קריטי באסטרטגיית הפעילות של כל עסק
כמעט. התנהלות מושכלת ומדויקת מאפשרת להפיק את מלוא התועלת האפשרית מכל ההזדמנויות
שמציע האינטרנט, ובפרט גוגל – ולהגיע לקהל היעד ביעילות גבוהה ובעלות נמוכה. בעמוד
זה תמצאו פירוט של הדגשים העיקריים שחשוב לשים אליהם לב כשמתכננים את מדיניות
הפרסום במרחב הדיגיטלי.
מחקר
מעמיק
השלב הראשון
הוא מחקר יסודי ומקיף. מומלץ בחום לא לדלג על שלב זה, משום שבלי המידע והתובנות
שניתן להפיק ממחקר מעמיק, קשה עד בלתי אפשרי למצות את מאמצי השיווק. מחקר מתאים
כולל מיפוי של המוצרים והשירותים שמציע העסק, היתרונות שלהם, המאפיינים הייחודיים
של העסק ביחס למתחרים והערכים שמנחים את הפעילות העסקית ושכדאי להבליט אותם
בפרסומים השונים.
מרכיב נוסף
הוא אפיון של קהל היעד – ככל שהלקוחות הפוטנציאליים מאופיינים ברמת פירוט גבוהה
יותר, כך קל יותר לבנות אסטרטגיית שיווק משתלמת, משום שאפשר לדעת היכן נמצאים אותם
אנשים ואיך נכון להניע אותם לפעולה.
קידום
אורגני בגוגל – הבסיס של כל שיווק אפקטיבי
הבסיס של
שיווק אפקטיבי בדיגיטל הוא קידום אורגני בגוגל. אמנם עסקים רבים יכולים לצאת
נשכרים מפרסום ממומן במקומות שונים, מפעילות ערה ברשתות חברתיות ומעוד פעולות –
אבל ברוב המקרים אין תחליף לנוכחות מרשימה בגוגל.
חשוב לזכור
שאין כמעט אדם שלא מבצע בגוגל אינספור חיפושים מכל הסוגים. בפרט אנחנו נוהגים לחפש
אינפורמציה רלוונטית כבסיס לקבלת החלטות, לרבות במקרים שבהם ישנו רצון לרכוש מוצר
או שירות. בהתאם חשיפה בפני גולשים שמבצעים חיפוש בגוגל מאפשרת להציג את העסק, באופן
מחמיא, ברגע קריטי. כשמוסיפים לכך את האמינות של גוגל, שמיוחסת בהתאם גם לאתרים
שמופיעים בראש תוצאות החיפוש, קל להבין מדוע חלק ניכר מהאנשים שמגיעים לאתר או
לעסק אחרי חיפוש בגוגל הופך ללקוחות משלמים.
את הקידום
האורגני יש להפקיד בידי נשות ואנשי מקצוע עתירי ניסיון בלבד. אם תשימו את מבטחכם
במומחים של חברת Trumedia, מובטח לכם תהליך מדויק, ממוקד ובעיקר כזה שיניב את התוצאות הרצויות –
בזכות העבודה המושקעת גם באתר עצמו וגם מחוצה לו.
האם
מודעות ממומנות בגוגל וברשתות חברתיות אכן משתלמות?
לצד כל
היתרונות של לקידום אתרים אורגני יש לאפיק פעולה זה גם חיסרון מסוים – נדרשת
סבלנות עד שהאתר המקודם צובר מספיק נקודות זכות אצל האלגוריתם של גוגל. בפרט זהו
המצב בתחומים שבהם התחרות עזה, וכשמדובר על אתר שלא קודם בעבר באופן מקצועי.
במקרים אלה
כדאי לשקול שימוש במודעות לתקופת הביניים עד להשלמת תהליך הקידום האורגני. יחד עם
זאת רצוי לקחת בחשבון שקידום ממומן מפסיק להניב תועלת ברגע שנפסק התשלום לגוגל או
לפייסבוק, ולכן בטווח הארוך זהו לא תחליף לקידום אורגני. גם את ניסוח המודעות,
בחירת הוויז'ואל (כשמדובר על מודעה בפייסבוק / אינסטגרם או על באנר פרסומי) ובניית
הקמפיין כדאי להפקיד בידיים מקצועיות.