עסקים
בישראל חיכו זמן רב בהשוואה למדינות אחרות בעולם לאופציה של שופינג באמצעות
אינסטגרם. הזמינות של מכירות דרך הפייסבוק הוכיחה את עצמה בהעלאת המכירות. רבים
כבר התנסו בהעלאת מעין חלון ראווה של המוצרים ואפשרות להקלקה לעמוד המכירה באתר או
שליחת הודעה במסנג'ר במטרה לבצע רכישה וכעת ניתן למכור באמצעות תג קנייה דרך
האינסטגרם.
עם זאת, כדי למכור באמצעות האינסטגרם יש לעבור תהליך ביורוקרטי קצר בו רבים נתקלים
בבעיות ובסירובים לאורך הדרך ולכן, חשוב להבין איך לעשות זאת זה נכון ולמי בכלל
תינתן האופציה.
מבחינה
טכנית כדי למכור דרך אינסטגרם, יש להקים קטלוג מוצרים דרך מנהל המסחר בפייסבוק.
נכון לכתיבת שורות אלה אינסטגרם מאשרת למכירה רק לבעלי דומיין.
ישנה אפשרות להעלות כל מוצר באופן ידני, באמצעות קובץ אקסל או תוך שימוש בפיקסל של
פייסבוק. במידה ובחרתם להעלות באופן ידני יש לשים לב לכותרת המוצר כך שתהיה מקדמת
וברורה (למשל, שמלה שחורה ליציאה), תיאור
המוצר באופן אטרקטיבי מבלי לחטוא בהבטחות שווא שעשויות לעלות לכם ברג'קט וכן
להפעיל את המניפולציה הפסיכולוגית המוכרת של מחיר מקור לעומת מחיר מבצע, כדי
שהגולש ירגיש שיש לו הטבה מיוחדת לרכישה דרך פייסבוק או אינסטגרם. בנוסף, ניתן
לשלב תמונה וכן לציין וריאנטים מסוימים כמו מידות, גוונים וכדומה ואם המוצר חדש, משומש
וכדומה.
אופציה מהירה יותר היא לממשק את הקטלוג ישירות עם החנות המקוונת שלכם דרך shopify או פלטפורמות ecommerce ולמשוך את כל המוצרים או באמצעות התקנת הפיקסל כך שהמוצרים יימשכו
באופן אוטומטי. ניתן גם להעלות קובץ אקסל מסודר בפירוט מקסימלי של הפריטים השונים.
בכל מקרה, יש להגיש בקשה לקבל אישור לקטלוג למכירה דרך האינסטגרם כאשר סירוב עשוי
להתקבל במצבים שונים כאשר הדומיין אינו בבעלותכם או המוצרים נמכרים בשוק שאינו
נתמך.
קחו בחשבון גם אם קבלתם אישור זכאות למסחר, לא בטוח שכל המוצרים שלכם יאושרו כי
ישנם מוצרים שפייסבוק/ אינסטגרם לא מאשרים או מאשרים רק בתנאים מסוימים דוגמת
שירותים מסוימים או מוצרים דיגיטליים שקשה יותר לקבל עליהם אישור. לעיתים בשינויים
סמנטיים מסוימים אפשר להשיג את האישור הנחשק.
לדוגמא – רק אחרי שקראתי למדריך האינטרנטי שלי ספרון או חוברת קבלתי אישור למכור
אותו דרך אינסטגרם.
לאחר שקבלתם אישור והעלאתם את המוצרים למנהל המסחר בפייסבוק, עליכם לגשת לאינסטגרם
ולבחור בהגדרות עסק ולחבר את קטלוג המוצרים הרלבנטי שפתחתם לחשבון העסקי או לחשבון
היוצר שלכם באינסטגרם.
לאחר מכן תוכלו להציג ולקשר את המוצרים באמצעות האינסטגרם במגוון דרכים מהוספת
תיוג מוצרים לפוסטים שעולים לפיד דרך תיוג מוצרים לסרטוני ה-IGTV ועד הוספת סטיקר ייעודי לסטורי. ניתן לקשר
מגוון מוצרים לכל פוסט, סרטון או סטורי וכמובן שכדאי לעודד ולהניע לפעולה תוך
שימוש בטיזרים מעניינים, הצגת המוצרים בדרך אטרקטיבית כמו בקומפוזיציה יוצאת דופן,
תמונות אווירה, סרטוני LIVE שמסבירים את היתרונות או פשוט מדברים בעקיפין על המוצר והגולשים
יוכלו למצוא את החנות שלכם גם באמצעות לחצן סל הקניות בפיד וגם בתוך האקספלור –
זכוכית המגדלת של אינסטגרם דרכה ניתן לבצע חיפושים ממוקדים לפי חשבונות, האשתגים ועכשיו
גם מוצרים בחנויות אינסטגרם.
אם אתם משקיעים בפרסום ממומן כדאי לבצע מימון של פוסטים עם תגי קנייה ולהשתמש
בקריאייטיב דינאמי מהאתר שלכם, כך שלאחר שהגולש עבר מהאינסטגרם לאתר – המוצרים
"ירדפו" אחריו ברחבי הפייסבוק והאינסטגרם להשלמת הרכישה.
תוכלו להיחשף גם לנתוני שימוש מעניינים בנוגע להעדפות המשתמשים ולהחליט אילו
מוצרים לקדם בפייסבוק ואילו באינסטגרם ומהן הדרכים היעילות עבורכם – סרטונים,
תמונות, פקשוטים או אווירה, פוסט בפורמט קרוסלה (בפוסטים אלה ניתן לתייג יותר
מוצרים – עד 20 מוצרים) וכדומה.
הגולשים יכולים גם לשמור מוצרים ספציפיים ולחזור אליהם לרכישה במועד מאוחר יותר
ובתגית SHOP
ניתן להיחשף גם למוצרים דומים ומשלימים על פי היסטוריית הגלישה של המשתמש.
במיוחד בתקופת הקורונה בה ניכרת עלייה בקניות אונליין, חנות באינסטגרם מסייעת גם
לעסקים קטנים בהגדלת ושיפור המכירות כשחשוב כמובן להשקיע את מירב המאמצים בהצגת
חנות מדוגמת ולבחור אסטרטגיה נכונה למכירה. אינסטגרם משחרר גם פילטרים AR
לחוויית קניות בסגנון מציאות רבודה ובארה"ב משתמשים ב-FACEBOOK
PAY לביצוע
עסקאות ובכפתור Checkout – כלומר, לרכוש מבלי לעזוב את האינסטגרם וככל הנראה
יהיו עוד חידושים שיעזרו לעסקים למכור באמצעות הפלטפורמה. יש למה לחכות!
* קורן דור היא בעלת סטודיו לכתיבה שיווקית ושיווק במדיה החברתית, ומעבירה סדנאות על שיווק עסקי בפייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין.