איקאה ישראל קיבלה את אות הנגישות של עמותת נגישות ישראל


איקאה ישראל קיבלה ביום ב' 5.5.08 את "אות נגישות ישראל" של עמותת נגישות ישראל, בטקס חגיגי אשר נערך בחנות איקאה בהשתתפות שר הרווחה מר יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר עמותת נגישות ישראל מר יובל ווגנר, יו"ר ארגון הנכים מר מומו נקווה, יו"ר איקאה ישראל מר רון הדסי ומנכ"ל איקאה ישראל מר שלומי גבאי.



בחנות איקאה שוקדים על חוויית קנייה מושלמת לכלל האוכלוסייה, הכוללת נגישות ונוחות מקסימאלית לכלל המבקרים בחנות, כולל ללקוחות בעלי מוגבלויות. עבורם הוסדרו התאמות מיוחדות על מנת שיוכלו ליהנות מחוויית הקניות; החל מחניות הנכים דרך אפשרות למעבר מלא בחנות ועד יציאתם חזרה לרכבים.



לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה: "רשת איקאה בכל העולם רואה עצמה כשותפה פעילה בחיי הקהילה בה היא מתקיימת. קבלת "אות נגישות ישראל" של עמותת נגישות ישראל מהווה נדבך נוסף בקונספט איקאה שבבסיסו נועד ליצור חיי יום יום טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר, בהם גם אוכלוסיות מיוחדות ובעלי מוגבלות. איקאה ישראל מעסיקה מוגבלים מזה כחמש שנים ואני גאה להכריז כאן היום כי כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי בין איקאה ישראל לעמותת אקים, החליטו 2 החברות על פיתוח מסגרת תעסוקתית מוגנת להעסקת אנשים מוגבלים נוספים והפיכתם לחלק אינטגרלי מהחברה הישראלית".



כבר בחניון, איקאה מציעה מקומות חנייה השמורים לנכים ולאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות, אשר סמוכים לפתח החנות. בכניסה לחנות מציעה איקאה כיסאות גלגלים פונקציונאליים, אשר מותאמים במיוחד לצורכיהם המיוחדים של נכים. איקאה אף מעמידה לרשות כבדי השמיעה, מכשירי שמע המאפשרים סינון רעשי רקע ומתן שרות מותאם, נגיש והולם. מכשירי השמע נמצאים הן בקופות שם הוגדרה קופה נגישה לנכים הן מבחינת המעבר הרחב המותאם לכסא גלגלים והן מבחינת מכשיר השמע העומד לרשות כבדי השמיעה, והן בדלפקי שרות הלקוחות.



החלל הפנימי בחנות איקאה מעוצב תוך שימת דגש על מעברים רחבים במיוחד, על מנת לאפשר מעבר נוח של כיסא גלגלים או עזר הליכה אחר. כמו כן, בחנות, הנפרסת על-פני שתי קומות, מעליות רחבות במיוחד, אשר עם הגעתן לקומה משמיעות צליל לטובת כבדי שמיעה וכוללות גם התקן מערכת לחצנים עם כתב מובלט וכתב ברייל, לטובת עוורים.



בקו הקופות התאימה איקאה את גובה הדלפקים לנכים על ידי יצירת משטח, המאפשר חתימה ונגישות לאדם בכסא גלגלים. בחדרי השירותים ישנם תאים ייעודיים לנכים.


מזנון איקאה הותאם אף הוא, מבחינת רוחב מעברים ואפשרות לקבל שרות שוויוני.



לדברי יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל "עמותת נגישות ישראל מעריכה מאוד את פעולת איקאה להסדרת סידורים והתאמות נגישות על מנת שציבור האנשים עם המוגבלות והמתקשים יוכלו להיות לקוחות שווים הזוכים לחוויית קניות ושרות שוויונית וכל זאת במקסימום עצמאות. איקאה מהווה דוגמא לשוק הקמעונאי בכל הקשור לפתיחת דלתות לאנשים עם מוגבלות. עמותת נגישות ישראל מאמינה שעסק נגיש שווה עסק מרוויח הן כספית, הן תדמיתית והן מבחינת שביעות רצון הלקוחות"








אולי יעניין אותך

ניוזלטר
מסע לקוח
מודל עסקי
אסטרטגיה שיווקית
 סיוון - מנכלית ובעלים משרד ליעוץ שיווקי__צלמת - מירי ביטון
 עדכני 2022 צילום אסיה רביבו

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח