איקאה ישראל השיקה את הקטלוג החדש לשנת 2020, שיופץ החל מה- 2.9, תחת הקונספט: Starting a sleep revolution" – מהפיכת השינה החדשה". הקטלוג, מכיל מאות עמודי השראה ועיצוב, לצד מגוון פתרונות לשינה ולחדר השינה כגון שמיכות, כריות, מזרנים, מיטות, ווילונות, תריסים, שטיחים וצמחים, ומציג בעזרת רעיונות פשוטים כיצד ניתן לשפר את איכות השינה של כולנו.
הקטלוג החדש מבוסס על חמישה בתים, כאשר בכל בית מוצג סיפור חיים שונה, החל משרטוט הבית, מידע על המתגוררים בו וצרכיהם של דיירי הבית.
לראשונה, אפשרה איקאה לחמישה מעצבי פנים מרחבי העולם, ליצור גרסה מיוחדת משלהם ל"בית השישי" שיופיע בקטלוג.
למעצבים הועבר שרטוט אדריכלי של דירה בת שלושה חדרים הזהה בגודלה ובפריסתה בכל רחבי העולם. המעצבים נתבקשו להתחשב בסיטואציית החיים של המשפחה, לצד האתגרים והצרכים המאפיינים את מיקומם הגיאוגרפי בעולם. התוצאה הייתה מעניינת מאד והניבה חמש גרסאות שונות לחלוטין לאותו הבית. בהמשך, נתבקש כל שוק מקומי, לבחור את ה"בית השישי" שיופיע בקטלוג כך שיהיה המתאים ביותר לאוכלוסייה המקומית.
שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל: "השנה בחרנו להתמקד בנושא השינה וחדר השינה כחלק מהקונספט האיקאי שמטרתו להעניק חיי יום יום טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר. במחקר שנערך לקראת הפקת הקטלוג, זיהינו מספר צרכים אוניברסליים הממלאים תפקידים חשובים בחיינו בבית, ביניהם, הרגשת השייכות, הפרטיות, הנוחות, הביטחון ותחושת הבעלות על הבית. ששת הבתים בקטלוג, ממחישים באמצעות הצגה של מגוון רעיונות, השראה ופתרונות עיצוב, איך כל אחד יכול להרגיש ב"בית".