איש השיווק של החודש: יון פדר העורך הראשי של ynet

איגוד המפרסמים בחר ביון פדר, העורך הראשי של אתרynet כאיש השיווק של החודש.


על-פי מקורות בענף האינטרנט, ל-ynet נכנסים מדי יום חול כ-700 אלף משתמשים. רובם נכנסים כמה וכמה פעמים ביום, כך שסך הכניסות מצטבר למיליונים רבים. זהו נפח קריאה העולה על זה של כל קוראי העיתונים בישראל גם יחד. גם כמות הכניסות אל כל-אחד מן המדורים ב-ynet – ספורט, בריאות, רכב וכד' גדולה יותר מן הכניסות אל אתרי אינטרנט מתמחים שעוסקים רק בתחומים הללו.



במונחי רייטינג ההישגים של ynet יוצאי דופן, אך בענף התקשורת מצביעים גם על ההישג המותגי: בניגוד לדימוי השובב, ה"לא רציני" שיש לאתרי אינטרנט בדרך כלל, ynet נתפס כמדיום ארצי לגיטימי ושווה ערך למדיה ארציים אחרים כגון חדשות ערוץ 2, ידיעות אחרונות, או גלי צה"ל.


בניגוד לפורטלים המתחרים בו, כמו וואלה או msn, הוא מתמקד יותר בתוכן ופחות בשירותים אינטרנטיים. כניסת ynet לשדה האינטרנט הישראלי דחפה את האתרים האחרים – שכולם היו קיימים לפניו – להכניס תוכן, אך רובם, בניגוד אליו, רוכשים אותו ממקורות חיצוניים.



כמדיום פרסומי, ynet מציע לא רק רייטינג עצום, אלא גם פילוח ממוקד שאינו קיים בטלוויזיה ואפילו לא בעיתונות הנייר: פרסום בערוץ הבריאות למשל יגיע בוודאות רק למי שמתעניין בבריאות.



גם ynet השתנה עם הזמן: לצד חדשות ותכנים, הוא פועל כיום באופן נמרץ ביותר גם בתחום הקהילות. הוא מפעיל מאות פורומים במגוון תחומים, מאקטואליה ועד בידור ורכילות, מסקס ודייטינג ועד מוזיקה וניו-אייג' . כמו-כן האתר מפעיל מאות פורומים מתמחים בתחום הרפואה.



פדר, 53, בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בתקשורת, התחיל את דרכו העיתונאית ככתב ועורך בקול ישראל. לאחר מכן שימש שנים רבות כעורך הראשי של 'כתר' ושל 'ספרי ידיעות אחרונות' שתיים מהוצאות הספרים הגדולות בארץ. לפני שבע שנים הוא הצטרף לצוות ההקמה של ynet ומספר חודשים לאחר השקת האתר מונה לעורכו הראשי. הוא מוזכר בימים אלה כמועמד המוביל לתפקיד עורך ידיעות אחרונות.

אולי יעניין אותך

בן סוכמן קרדיט - צילום עצמי
16411picaa1
16268pica6
16259pica6
15775PICA6

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים