- שם איש השיווק ותפקיד: אורי ליבר סמנכ"ל שיווק
- שם החברה: מכללת רידמן המכללה הבינלאומית לרפואה משלימה.
- שנת הקמה: 1987
- מספר עובדים: כ 500 עובדים.
פרופיל
אורי ליבר, 38, נשוי+3 מכהן כסמנכ"ל השיווק של מכללת רידמן מזה שלוש שנים . במסגרת תפקידו אחראי אורי על פיתוח עסקי ושיווק של המכללה. במהלך תפקידו פועל ליבר להחדרת המודעות ללגיטימיות הקלינית של הרפואה המשלימה ותרומתה לבריאות הציבור. בתפקידיו הקודמים שימש ליבר כראש היחידה ללימודי חוץ של מכללת אורט סינגלובסקי, ולפני כן, כמנהל בתי ספר פרטיים של לחמן באזור מרכז. ליבר בעל שני תארים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב "בהיסטוריה ופילוסופיה" ו-"בפילוסופיה של המדע". שוקד כיום על לימודי הדוקטורט ב"פילוסופיה" באוניברסיטת תל אביב.
רקע
מכללת רידמן היא המכללה המובילה במגוון הרחב של לימודים והכשרת מטפלים בתחום הרפואה המשלימה בישראל, ולה קשרים בינלאומיים ענפים. הלימודים במכללה נחלקים לשבעה בתי ספר שונים, המתפצלים למסלולים. כל מסלול מציע ידע רחב ומעמיק בתחומו, וכולל מגמות התמחות ספציפיות ומגוון קורסי העשרה. בין המסלולים הבולטים: בית ספר לרפואה סינית, בית ספר לרפואה טבעי, בי"ס לאיורוודה ויוגה, פסיכותרפיה הוליסטית, טיפולי מגע, נטורופתיה ועוד. המכללה מנהלת כיום 6 שלוחות ברחבי הארץ.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
החדרת המודעות ללגיטמיות הקלינית של הרפואה המשלימה ותרומתה לבריאות הציבור ושיפור מעמדו של המטפל כאיש מקצוע מיומן.
הפעילות התבצעה, לאחר ביצוע מחקר שוק מקיף שממסקנותיו נבעו הקמפיינים הפרסומיים בכל אמצעי המדיה לרבות, קמפיין יחסי ציבור אינטנסיבי. העמקנו את שיתופי פעולה עם הממסד הרפואי בהקמת מרפאות חוץ בתי חולים וערכנו מחקרים משותפים. כמו כך, הוצאנו לפועל כנסים מקצועיים בתחומי מחקר ואתיקה אליהם הוזמנו קהל מקצועי והציבור הרחב. .
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
לא נוכל לוותר על הקשר עם המעסיקים המובילים בתחום . המעסיקים מייצגים עבורנו את צורכי השוק. הקשר האינטנסיבי איתם מאפשר לנו גם למלא צרכים קיימים ובעיקר ליצור צרכים חדשים ולהוביל את השוק בתהליכי סטנדרטיזציה. הקשר עם המעסיקים גם מאפשר לחברה לענות על אחד הצרכים המשמעותיים ביותר של הלקוחות שלנו, קרי הצורך בפיתוח הקריירה שלהם. עיקר הקשר, מתנהל באמצעות חטיבת הקריירה של המכללה שפעילותה בשנה האחרונה גדלה בשיעורים דרמתיים על ידי ההתקשרות עם ארגונים ומוסדות הדורשים טיפולים ברפואה משלימה ללקוחות ההסדר שלהם.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
ראשית, התכנון העסקי נערך על סמך נתוני השנה הקודמת ברמת השלוחה ומגמת הלימוד. לאחר מכן, נערך ניתוח שיווקי פנימי ברזולוציות הדקות ביותר עד רמת המרצה של שלוחה מסוימת ובמגמה מסוימת. הניתוח מוצמד לגיבוש האסטרטגיה ומאפשר ליצר צפי מחושב וזהיר של הכנסות עבור השנה הקרובה. היעדים הכספיים מתווים, על פי נתוני CPL CPS ,חלק ניכר מתקציב השיווק כשחלק אחר של התקציב, מוקדש למימוש מטרות אסטרטגיות ארוכות טווח שמטרתן למצב את תחום הרפואה המשלימה בציבוריות הישראלית ולבצר את מעמדה של רידמן כמנהיגתו.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה:
הפעילות השיווקית של המתחרים נעשית בצורה מושכלת דרך מעורבותם באיגודים המקצועיים שיש בתחום וזאת בניסיון לייצר סטנדרטים מקצועיים. חשוב לציין בעניין זה, כי רידמן מעורבת יחד עם המתחרים בכל הניסיונות, רובם מוצלחים ליצר אמות מידה משותפות לתחום ובדרך זו להעצים אותו.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
Nologo של נעמי קליין.
· עיתון/ מגזין מועדף
The Marker
· דף הבית שלך באינטרנט:
www.reidman.co.il
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
מסעדת רוקה בהרצלייה
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
פולקסווגן.
· מהו ג'וב חלומותיך?
שגריר ישראל באו"ם.
· חופשה חלומית:
עם האישה והילדים בסיני.