אישיווק השבוע: אלה קלפנר, סמנכ"ל תקשורת שיווקית, לוח WINWIN



  • שם: אלה קלפנר- סמנכ"ל תקשורת שיווקית
  • החברה: לוח winwin
  • שנת הקמה: מרץ 2007
  • מספר עובדים:43

לוח winwin הינו אתר הלוחות מבית ידיעות אחרונות ו-ynet . הלוח מהווה פלטפורמה חינמית לכל המפרסמים הפרטיים לטובת פרסום מודעות למכירה מכל עולמות התוכן: רכב, נדל"ן, יד שנייה, בע"ח וכו'. בנוסף ניתן למצוא באתר שרותי ערך מוסף עבור הגולש כגון: מחירון לוי יצחק- הבלעדי לאתר winwin , מחירון השיפוצים בשיתוף חברת "דקל" ועוד.




  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

המהלך המשמעותי הגדול ביותר שעשינו השנה בשיווק היה שינוי שפת המותג והאסטרטגיה השיווקית של הלוח. הצבנו את מפרסמי המודעות האמיתיים במרכז הבמה. המשמעות הייתה שיותר לא בוצע פרסום עצמי ל-winwin ולזירותיו השונות אלא מעתה הופיעו המפרסמים עצמם עם המוצר ופרטים להתקשרות.



האמת הפרסומית שלנו בכל העשייה השיווקית הפכה להיות "במקום לפרסם את עצמנו, אנחנו מעדיפים לפרסם את המודעות שלכם…" ו- "עושים הכול בשביל שתימכרו… ותיקנו!". מבחינתנו, לא בחרנו להציג רק מפרסמים "סקסיים", העובדה שאתה יכול למסור כלב ולהופיע בשלט חוצות , או למכור חרב יפנית, או מצלמה ישנה ולקבל מודעה בעיתון בשווי של עשרות אלפי שקלים היא בלתי נתפסת, הערך המוסף שניתן למפרסם, החשיפה והתחושה שאכן עושים בשבילך הכול מורגשות בצורה מאוד חזקה וברורה למוכר.



היכולת להפנות את מלוא המשאבים הפרסומיים לטובת המפרסם נובעת מאמונה מלאה במוצר (הלוח) ומיכולתו לצמוח ולגדול במודעות ובהעדפה גם ללא פרסום עצמי המציג "לוח "winwin. מבחינת חשיבה שיווקית ופיתוח מוצרים, גם כאן חל שינוי מהותי. הכלים שפותחו והפעילויות שבוצעו היו כאלה שאפשרו למפרסם להשיג חשיפה נוספת למוצר הנמכר לדוגמה: קידום מודעות הגולשים באתרים שותפים כגון: ynet , קפה, כלכליסט ועוד.



פיתוח של אפליקציית לוחות ראשונה מסוגה לפייסבוק- אפליקציה שאפשרה למפרסם בלוח לממשק את המודעה שלו לכרטיס הפייסבוק שלו ולאפליקציה או רק לאפליקציית הלוח ולהציג בפני חבריו ובפני החברים באפליקציה את המוצר הנמכר וכך להשיג חשיפה נוספת. מי שמוביל עימנו בנאמנות את המהלך בשנה האחרונה היה משרד הפרסום ענבר/ מרחב/ שקד בראשותו של ספי שקד.




  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר?
    פעילות הפייסבוק שלנו, יש בעשייה הזו משהו מאוד אישי שנותן לנו כלוח להכיר מקרוב את הגולשים ואת החברים של הלוח ומצד שני נותן גם לחברים במה להגיב ולראות את האנשים האמתיים מאחורי המותג. לייצר כיף באמצעות משהו כל כך פשוט ולא יקר. להעלות פעילות ולהוריד אותה כראות עיני מבלי להיות תלויה בשום מדיה. פעילויות הפייסבוק הן ויראליות וניתנות להעברה בין חברים כל חבר שלנו בלוח הוא שגריר שלנו בחוץ הם אלו שמשווקים אותי…. הם המשווקים הטובים ביותר. בכל שלב נתון אני יכולה לדעת עד כמה העשייה שלנו טובה, לקבל מהגולשים רעיונות ולנהל איתם את השיח שכל מנהל שיווק היה רוצה לנהל עם קהל היעד שלו.



  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק
    התקציב השיווקי בארגון הינו נגזרת של כמה פרמטרים:
    – פעילויות שיווקיות וקמפיינים שעתידים תפוס את מקומם במהלך השנה- בראש ובראשונה.
    – השקות של מוצרים ושרותים חדשים שיפותחו במהלך השנה.
    – פעילויות שיווק לאורך כל השנה – מיינטננס.
    – פיתוח של אלמנטים וכלים שיווקיים שעתידים לקרות במהלך השנה.
    – שיתופי פעולה מסחריים מתוכננים לאותה השנה.



  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
    ראשית, המתחרה הינו מתחרה ראוי שהשכיל להבין את משמעות הלוחות בעולם האינטרנטי בתקופה שבה מעטים מאוד הבינו לאן "נושבת הרוח". יאמר לזכותו שבשל כך זכות הראשונים בשוק זה הייתה שלו .


5. השאלון האישי :


· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? שמעון פרס, בעיני הוא איש השיווק הטוב ביותר של מדינת ישראל. איש שאין רגע דל בחייו שכל הזמן נמצא בעשייה ורואה את הטוב ביותר בכל דבר, רואה פתרונות ולא קשיים או כשלים אופטימיסט אמיתי. אדם שהוביל מהלכים בלתי נתפסים, בתקופות קשות, מול מדינות רבות- לעולם לא נצליח להבין כיצד עשה זאת. אדם שנלחם תמיד למען האמונה והעשייה שלו. מה שיפה באישיות זו שדעותיה אולי יכולות להיות במחלוקת אך עשייתה ללא ספק אינה כזאת וזה מה שמייחד אותו.



· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? מאחר ואני דוגלת בחשיבה משותפת ומקיפה הספר שלי הוא: 6 כובעי חשיבה מאת אדוארד דה בונו. ספר שבוחן כל פעילות באמצעות שישה כובעים בצבעים שונים הבוחנים שישה ערכים שונים. כאשר אנו בחשיבתנו על פעילות קטנה כגדולה לוקחים מגוון רחב של ערכים שחלקם רגשיים וחלקם שכלתנים, חלקם מנטרלים אותנו מהמותג ועוד בעצם מתקבלת לנו החלטה או פעילות שמבחינת התוצאה הסופית מכילות בתוכן בחינה של 360 מעלות. בצורה זו אנו מביאים לידי ביטוי מכלול רחב של תובנות שאולי לא היינו בוחנים אותן קודם לכן.



· עיתון/ מגזין מועדף– ידיעות, לאשה


· דף הבית שלך באינטרנט- ynet J


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות קפה jolie


· מהו הרכב בו את נוהגת? דוג'


· מהו ג'וב חלומותיך? הג'וב שיאתגר אותי ,שיאפשר לי ליצור, להמציא מחדש, לפרוץ גבולות ולצאת מהקופסא בכל יום בכל שעה .


· חופשה חלומית: מלדיבים


אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח