שם החברה: חוליות
שנת הקמה: 1947
מספר עובדים: כ- 260
אריאל אפלויג, נשוי +3 , מתגורר בחיפה, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת חוליות המייצרת צינורות ומחברים לענף הבניה והתשתיות בארץ ובעולם. חוליות היא החברה הגדולה והמובילה בישראל בתחום האינסטלציה והיא עוסקת באספקת מים, צנרת למיזוג אויר, שפכים לבניין וביוב מחוץ לנכס. המפעל ממוקם בקיבוץ שדה נחמיה ומעסיק בעיקר את תושבי אצבע הגליל. אריאל הגיע לחוליות בשנת 2009 ומכירות החברה זינקו מאז ב85%. הוא היה שותף לרכישה, הקמה וניהול של 2 מפעלים נוספים בעולם – בסלובניה ובהודו. בעברו עבד 14 שנים באיטונג תעשיות ושימש בתפקידו האחרון, לפני המעבר לחוליות, כסמנכ"ל מכירות של אלוני. אריאל מעריך שתוך 4 שנים זו תהיה המערכת המובילה בכל הדירות ומבני הציבור בישראל. במאי 2014 רכשה חוליות מפעל בסלובניה (ARGO) לייצור צנרת ומחברים אקוסטיים לשוק האירופאי ובנובמבר 2014 החברה סיימה תהליך אסטרטגי של 3 שנים להקמת מפעל בהודו והחל מחודש זה מיוצרים צינורות ומחברים אקוסטיים לשוק ההודי.
היקף תקציב שיווק: כ- 3.5 מיליון שקלים בשנה.
ספקי שיווק: נעשית עבודה משותפת יומיומית מול יחסי הציבור- "יובל תקשורת" ומול משרד העיצוב מיכל וגלה מקיבוץ איילת השחר.
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה? החברה הציגה את מוצריה במרץ האחרון בתערוכת ISH בפרנקפורט. המדובר בתערוכה הגדולה והחשובה בעולם בנושא אינסטלציה והיא הגיעה בתיאום מושלם עם רכישת ותחילת הייצור במפעלים בסלובניה ובהודו. המיקום והביתן והצגתנו כחברה מתפתחת וגלובלית הביא המוני מתעניינים לביתן ויצר הזדמנויות מאתגרות לחוליות להמשיך ולהתפתח למדינות נוספות באירופה ובמזרח.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? טיפול וקשר עם מתכננים – מהנדסי אינסטלציה וקבלנים. המפתח להצלחה בענף בבנייה בארץ ובעולם הוא קשר ישיר עם ה"צמתים" בענף. אני כמעט אף פעם לא חושב מכירות אלא "צמתים" – היעדים מבחינתי הם להיות בכמה שיותר צמתים של מקבלי החלטות האם להשתמש במוצר של חוליות או לא. עצם היותך במספר רב יותר של צמתים יביא מאליו את הגידול במכירות ולראייה ב5 השנים האחרונות מכירות החברה צמחו בכ85% והשנה נשלים את הכפלת המחזור. מהלכים שיווקיים תמיד ייגזרו ממסקנות והיכרות עם "השטח".
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק? הכלל היחידי שתמיד עובד הוא שאין כללים. סביבת עולם הבנייה דינאמית גם היא ולכן אני ממליץ לעובדים חדשים בענף השיווק להבין, להתעניין, לאהוב ולהתרגש ממה שהם עושים – בלי הבסיס הזה אין סיכוי להצליח כמנהל שיווק.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך? קמפיינים שיווקיים מרשימים בעיניי כשהמסר ברור ופשוט וכשהמוצר יוצר קהל יעד חדש. הקמפיין העכשווי של סלקום TV בטלוויזיה ובמדיה מצוין בעיניי. הקמפיין משלב הומור ודמות שזוכרים לאורך זמן ומשפיעים על התפתחותה של נישה מתבקשת בענף השידורים – תכנים רלוונטיים במחיר חדש וזול.
5. השאלון האישי:
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? כל המנהלים, הקולגות והעובדים שעבדתי איתם עד היום השפיעו ועדיין משפיעים במידה כזו או אחרת. חלק מהרעיונות הטובים ביותר מגיעים גם מפועלי ייצור וכדומה. דמות מוכרת (שלצערי לא היה לי סיכוי להכיר) הוא סטיב ג'ובס שחידד לי את ערך המיקוד בעבודה ובשווקים שאתה פועל בהם – מיקוד, מיקוד ומיקוד. היכולת שלו להתמקד ולהיות פורץ דרך הכי טוב בתחומו מדהימה בעיניי. עד היום רוב המוצרים והרעיונות בשוק זה מועתקים מאפל.
עבודה ראשונה? איש מכירות באיטונג בצפון – מכרתי בלוקים.
תכונה חשובה למנהל שיווק? אהבה ועניין בשוק בו אתה פועל. ישנם הרבה אנשי שיווק נפלאים אך מה שמבדיל את הטובים שביניהם הוא ההבנה העמוקה, ההיכרות, האומץ והרצון לחדש ולהוביל וכל זה בבסיסו נובע מבאמת להתעניין ולאהוב את השוק בו אתה פועל. בקיצור אל תלכו לנהל שיווק בתחום שלא מעניין אתכם.
מקור ידע מקצועי שימושי? אתרים כגון TED וכדומה. אני עכשיו עסוק בחיפוש הרצאות, ספרים וידע על היכולת לגלות דוברי אמת או שקר. יכולות שיווקיות ומכירתיות הן ביסודן יכולות בהבנת נפש האדם. אותי זה הכי משמש.
ברשתות החברתיות? לא, זה לא אני.
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות? ממליץ ובכלל חושב שכל פגישה במקום נייטרלי מקדמת עסקים אבל לדעתי קשה למצוא בארץ בתי קפה ומסעדות שקטים לפגישות ולשיחות עסקיות. רוב בתי הקפה והמסעדות רועשים ככה שצריך להתאמץ ולהיפגש במקומות שבאמת מתאימים.
מהו ג'וב חלומותיך? מנכ"ל פרארי
חופשה חלומית: קובה – שנה הבאה אני שם .