אישיווק השבוע: בני אלון, סמנכ"ל שיווק של המסלול האקדמי במכללה למינהל


  • שם איש השיווק ותפקיד: בני אלון, סמנכ"ל שיווק
  • שם החברה: המסלול האקדמי, המכללה למינהל
  • שנת הקמה: 1986
  • מספר עובדים: (סגל אקדמי ומינהלי): למעלה מ – 1000


פרופיל


בני אלון, 37, נשוי, הצטרף למסלול האקדמי המכללה למינהל לפני כשנה ומכהן כסמנכ"ל השיווק. במסגרת תפקידו מוביל בני את מערך השיווק הכולל והפיתוח העסקי של המסלול האקדמי. אלון, בעל תואר ראשון (B.A.) רב תחומי במדעי החברה עם התמחות בתקשורת מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני (M.A.) במינהל ציבורי מאוניברסיטת ת"א, שימש עד היום במגוון תפקידי הנהלה ,תכנון וביצוע אסטרטגיה שיווקית. בעבר שימש כיו"ר ועדת השיווק של דירקטוריון קבוצת איסת"א. בתפקידו האחרון שימש כחבר הנהלה וראש מערך השיווק וקשרי החוץ של H.I.T המכון הטכנולוגי בחולון וכחבר דירקטוריון בחברת היישום של המכון – ע.י.י.ט. במסגרת תפקידו במכון, בני הוביל ויזם את האסטרטגיה השיווקית שכללה מהלך לבניית זהות מותגית חדשה למכון. מהלכים אלו תרמו לעלייה בביקושים ולהכפלת מצבת הסטודנטים לאורך השנים, למיצבו והתחזקות מעמדו של המכון במערכת האקדמית ובשוק העבודה.


רקע



המסלול האקדמי המכללה למינהל הוביל את מהפכת ההשכלה הגדולה בישראל, כשהיה המוסד החוץ אוניברסיטאי הראשון שהעניק תואר אקדמי. מאז ממשיכה המכללה להוביל בכל התחומים: באיכות המרצים, רמת הלימודים, מתקנים ועזרי לימוד מתקדמים, סביבה נעימה וחיי קמפוס תוססים.



במסלול האקדמי המכללה למינהל לומדים כ- 12,000 סטודנטים במגוון התארים הבאים: תואר ראשון במינהל עסקים, במשפטים, בתקשורת וניהול, בכלכלה וניהול, במדעי ההתנהגות, בקרימינולוגיה ואכיפת חוק, בעיצוב פנים, במדעי המחשב ותואר שני במינהל עסקים (עם וללא תזה), במשפטים, בייעוץ ופיתוח ארגוני ובלימודי משפחה. כמו כן בשנת הלימודים הבאה (תשע"ב) יציע המסלול האקדמי לימודים לתואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני ייחודי בישראל בתחום מיסוי עסקי.



רשת הבוגרים של המסלול האקדמי המכללה למינהל מונה כ- 34,000 בוגרים המובילים את המשק הישראלי על כל תחומיו וגווניו.




  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?


החודש אנחנו נמצאים בהיערכות מוגברת ומאמצי שיווק נרחבים סביב היום הפתוח. הקמפיין השנה עומד בסימן חדשנות ובמרכזו המסר – "כדי להצליח בעולם המחר- אתם חייבים את הכלים החדשניים כבר היום". הקמפיין כולל פרסומים בטלוויזיה, רדיו, אינטרנט, טלפונים סלולריים, שלטי חוצות ועיתונות כתובה והושקעו בו 2.5 מיליון ש"ח.



סרטון הטלוויזיה מציג עולם עתידני ההולך ונבנה באופן וירטואלי בטכנולוגיית תלת מימד, כשבמרכזו סטודנטים הנראים כמקדימים את זמנם . לצורך תמיכה במסר של חווית הלימודים החדשנית והעדכנית במסלול האקדמי המכללה למינהל, בחרנו 'להעביר את המיקרופון' לאנשים האמיתיים, שהם הסטודנטים והבוגרים שלנו, זאת באמצעות פרויקטי תוכן מיוחדים, שימוש בטכנולוגיות שיווק מתקדמות ובערוצי תקשורת דיגיטאליים.



יצרנו שמונה סרטונים המתארים את חווית הלימודים דרך עיני הסטודנטים הלומדים במכללה, שהופקו במיוחד לקראת היום הפתוח ומוצגים בפלטפורמות מתאימות, כגון : יו-טיוב וערוץ וידאו אקדמי. הסרטונים זכו כבר ל כ- 9000 צפיות במהלך שישה ימים.



לאחר השקעה והליך חשיבה מעמיק שארך כשנה, הקמנו את אתר "קול הבלוגרים", הכולל פוסטים קבועים של חמישה עשר בלוגרים: שבעה סטודנטים הלומדים למגוון תארים, שבעה בוגרי המכללה. הבלוגר החמישה עשר הוא נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל, הפרופ' זאב נוימן.



בנוסף, במסגרת קמפיין הטלוויזיה, האינטרנט ושילוט החוצות , בחרנו לעשות שימוש רחב היקף בטכנולוגיית פרסום מהחדשניות בעולם, ה- QR CODE, הפונה לקהל צעיר. בקמפיין מופיע אייקון של ה- QR CODE בשלטי החוצות, באינטרנט ובעיתונות, וכן מודגם בסרטון הטלוויזיה – ומציע לצופים את האפשרות לצלמו, וזאת לאחר קבלת תוכנה מתאימה בשליחת SMS. מיד לאחר הצילום ובאופן אוטומטי, מקבל המצלם קישור לאתר עם שמונת הסרטונים המתארים את חוויית הלימודים בתחומי הלימוד השונים.





  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?


אנו חיים בעידן של שיווק רב ערוצי ולכן השילוב בין בחירה נכונה של מסר החוצי ערוצי מדיה, הינה קריטית להצלחה של מהלכים שיווקיים. אני מאמין שכל פעילות שיווקית היא חשובה ועומדת בפני עצמה. כל פעילות מתאימה לקהל מטרה אחר ולמטרות שיווקיות שונות. חשוב להגדיר את המסר השיווקי ואת קהל המטרה הספציפי ואז לייצר אינטגרציה וכלים שלובים. כלל הפעילויות יחד יצרו אפקטיביות שיווקית מקסימלית.




  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?


בהתאם ליעדים שנקבעו ע"י הנהלת הארגון, התכנון השיווקי והתקציב מתבססים על ניתוח ועיבוד המרכיבים הבאים – מסדי נתונים : השוק והמתחרים, אפקטיביות פרסום, אפקטיביות מכירות ; ניתוח של מגמות בענף, מרכיבי תהליך קבלת ההחלטות של קהל המטרה וניתוח כלי מדיה חדשים.




  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה


לפני כחצי שנה הגיש המרכז הבינתחומי בג"צ נגד החלטת המל"ג לאפשר הקמת מרכזי מצוינות באוניברסיטאות בלבד. בעקבות כך, בנובמבר האחרון הורה בג"צ לבקש ממשרד החינוך, המועצה להשכלה גבוהה, ממשלת ישראל ושר החינוך הבהרות לגבי התוכנית. ראשית אני מברך על המהלך עצמו. סגל המכללות אינו נופל מזה של האוניברסיטאות והחלטת המל"ג מהווה אפליה. מעבר לכך, כמי שמכיר ופועל בתחום, אני מאמין כי מאחורי מהלך זה נעשתה גם חשיבה שיווקית/תקשורתית ועל כך מגיע להם פרגון.






  1. השאלון האישי:


· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
בעולם- סטיב ג'ובס. בארץ – שמעון פרס.


· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
Start Up Nation של שאול זינגר


· עיתון/ מגזין מועדף
דה מרקר וכלכליסט


· דף הבית שלך באינטרנט
פורטל המכללה "מסלולים"


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
קפה בונו


· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מזדה 6


· מהו ג'וב חלומותיך?
לאמן קבוצת כדורסל ב
NBA


· חופשה חלומית:
קובה

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח