אישיווק השבוע: גאוי מבי, מנהל שיווק של המכללה האקדמית נתניה


  • שם איש השיווק ותפקיד: גאוי מבי-מנהל שיווק
  • שם החברה: המכללה האקדמית נתניה
  • שנת הקמה: 1995
  • מספר עובדים: כ-300

מבי גאוי,37, נשוי ואב לאיתי, הצטרף למכללה האקדמית נתניה לפני כ-8 שנים. ב-3 שנים האחרונות משמש מבי כמנהל השיווק של המכללה האקדמית נתניה ובמסגרת התפקיד מוביל את מערך השיווק והפיתוח העסקי של המכללה האקדמית נתניה. בין השאר, הוביל מבי מהלך לזיהוי המכללה כמוסד אטרקטיבי בעל קשר חזק לתעשייה, דבר שתרם לעליה בביקושים ולגידול באופן משמעותי במספר הסטודנטים במכללה לאורך השנים, למיצובה והתחזקותה של המכללה הן במערכת האקדמית והן בתעשייה. בעברו שימש מבי בתפקידי שיווק במכללה האקדמית נתניה, במשרד פרסום של "רשת דחף" ובתפקידי שיווק ב"ידיעות תקשורת". למבי תואר ראשון (B.A) בתקשורת וניהול מהמכללה למנהל ותואר שני בהצטיינות (M.B.A) במנהל עסקים מהמכללה האקדמית נתניה.



המכללה האקדמית נתניה שמה לה למטרה להכשיר את המנהיגות העסקית והמדעית של מדינת ישראל. להשגת מטרה זו מציעה המכללה תוכניות לימודים ייחודיות וגישה חדשנית ועדכנית. למרות התקופה היחסית קצרה של קיומה, הגיעה המכללה האקדמית נתניה להכרה ולמוניטין לאומי ובינלאומי. מאות מבוגריה משולבים בלימודי התואר השני והשלישי במוסדות אוניברסיטאיים יוקרתיים בארץ וברחבי העולם, ובתפקידים בכירים בתעשיית ההיי-טק, בפרקליטות, במשרדי עורכי-הדין החשובים ביותר, בחברות כלכליות, בביטוח, בבנקאות ובמגזר העסקי והציבורי. במכללה לומדים בשנה"ל תשע"א יותר מ-4,200 סטודנטים ומכהנים בה כ-300 פרופסורים, חברי סגל ועובדי מנהלה. המכללה מעניקה 15 תארים ראשונים ושניים המוכרים על-ידי המועצה להשכלה גבוהה.




  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

בשנה האחרונה המשכנו לקדם את המיתוג של המכללה האקדמית נתניה כמוסד אקדמי מוביל המחובר לתעשייה. הדבר התבטא במגוון רחב של פעילויות במדיה כגון: פייסבוק, יו טיוב, טוויטר, מקושרים, פעילויות סלולריות באתרים סלולריים ושת"פים של תוכן באתרים מובילים מעבר לפעילות הפרסום הקלאסית ברשת והפרסום במדיה המסורתית. כדי להמחיש את החיבור לתעשייה בחרנו בסלוגן :"המכללה האקדמית נתניה- עושים אוניברסיטה לעסקים".



פעילות מעניינת שעשינו ע"מ לחזק את המסר ולהגדיל את כמות החברים שלנו בפייסבוק הייתה בניית אפליקציה שנקראה "תחרות הטיפ העסקי". כל מי שנכנס לעמוד היה צריך לעשות לייק לעמוד כדי שיוכל לתת טיפ עסקי. לאחר מכן כולם התבקשו להצביע עבור הטיפ המוצלח ביותר. החמישה שקיבלו מספר הלייקים הגבוה ביותר הגיעו לגמר,ומתוכם בחר צוות של מומחים את הטיפ המנצח, שהכותב שלו קיבל איי פאד מתנה. האפליקציה הביאה לאלפי כניסות לעמוד הפייסבוק ולהצטרפות חברים רבים לדף. למעלה מ-300 אנשים השתתפו בפועל בפעילות והעלו את הטיפים העסקיים שלהם, כאשר כל אחד מהם ניסה לשתף כמה שיותר חברים על-מנת להשיג כמה שיותר לייקים לטיפ שלו ובכך להגדיל את סיכויו לזכות בפרס. באופן פעילות זה החשיפה למכללה ולפעילות הפכה לויראלית והגיעה למאות אלפי חברים.




  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

אנו משתמשים כמעט במגוון פעילויות שיווקיות ,ועל חלק נכבד מהם לא אוכל לוותר אך אין ספק שלא אוכל לוותר על הפעילויות שבהם יש אינטרקציה אישית עם המועמדים למכללה ועל כן הטלמרקטינג ופעילות המכירות הפרונטליות הם חשובות מאוד, אך מיותר לציין שללא פעולות הפרסום והפעילות השיווקית הענפה אשר מובילה להשגת לידים איכותיים לא הייתי מצליח לקדם את פעילות המכירות.



  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

לקראת תחילת כל שנה אני נבנית התוכנית השיווקית האסטרטגית למכללה. בניית התוכנית משקללת פרמטרים רבים ומתייחסת למצב בענף ולשינויים שחלו בו ,למגמות הידועות בענף ,למסלולים ספציפיים שברצוננו לקדם ולמיתוג המכללה. כל זאת תחת מגבלות התקציב. לאחר שקלול כלל הנתונים נבנית תוכנית האסטרטגית אשר כוללת את אופי הפעילות המתוכננת ,חלוקת התקציב עפ"י המדיה הרלוונטיים, תכנון גאנט לפעילות שנתית וכו'. כמובן שהדברים דינמים וניתנים לשינוי לאורך השנה.




  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה:

    אין ספק שהמכללה למנהל מבצעת פעילויות שיווקיות מגוונות ואיכותיות, הקמפיין האחרון שהם קיימו אשר שם דגש על החיבור לעולם העסקים של המחר הצליח להעביר את המסר תוך שימוש במדיה משמעותיים מאד כך שהמסר הועבר באופן בולט לקראת המפגש פתוח שהם קיימו ב-18/2/11.




  1. השאלון האישי:

· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
המנהל שלי,מנהל המכללה האקדמית נתניה –מר יוסי זעירא


· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
אין ספר ספציפי ,אני קורא הרבה חומר בתחום השיווק הן מספרים והן ממאמרים מקצועיים וכאשר אני מוצא רעיונות טובים אני מאמץ אותם אל חיקי ומשתמש בהם תוך כדי יצירת אדפטציה לצרכים של הפעילות שאני מוביל.


· עיתון/ מגזין מועדף:
המגזין החודשי של
The Marker


· דף הבית שלך באינטרנט:
אינדקס של נטקס דבר שמקל עלי לקפוץ בין אתרים מובילים ,ביניהם גם אתר המכללה האקדמית נתניה


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
אין מקום ספציפי ,לרוב הפגישות העסקיות שלי מתקיימות בתל אביב


· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מזדה 3


· מהו ג'וב חלומותיך?
סמנכ"ל שיווק בחברה גדולה בתחום מעניין.


· חופשה חלומית:
דרום אמריקה

אולי יעניין אותך

בן סוכמן קרדיט - צילום עצמי
16411picaa1
16259pica6
15775PICA6

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים