אישיווק השבוע: גילי נצר מנהלת השיווק האזורית של סימנטק


  • שם איש השיווק ותפקיד: גילי נצר, מנהלת שיווק אזורית
  • שם החברה: סימנטק
  • שנת הקמה: 1982
  • מספר עובדים: 17,500 בעולם, 30 בישראל


פרופיל


גילי נצר, נשואה+3, מתגוררת במושב נווה ירק. משמשת כמנהלת השיווק האזורית בסימנטק מתחילת 2009. במסגרת תפקידה אחראית נצר על ישראל, קפריסין, מלטה ופורטוגל בכל הקשור לתכנון והוצאה לפועל של התוכנית השיווקית בהתאם לחזון של סימנטק העולמית, ייזום פעילויות ושת"פים מול לקוחות ושותפים במגזרים ובסגמנטים השונים. לגילי MBA עם התמחות בשיווק, וכן סיימה לימודי קואוצ'ינג עסקי ואישי.



רקע


סימנטק היא מובילה עולמית באספקת פתרונות אבטחה, אחסון וניהול מערכות, שנועדו לסייע לצרכנים ולארגונים לאבטח ולנהל את עולם המידע. המוצרים והשירותים של סימנטק מגנים כנגד סיכונים רבים הנמצאים בנקודות רבות באופן שלם ויעיל, ומספקים הגנה בכל מקום בו משתמשים או מאחסנים מידע. החברה נוסדה ב-1982 ומעסיקה למעלה מ-17,500 בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם, מתוכם כ-30 המועסקים בסניף הישראלי כיום. סימנטק רשמה עד היום למעלה מ-600 פטנטים גלובליים.



1. מהו המהלך השיווקי החכם ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

החברה ביצעה השנה מספר עדכונים משלימים בתכנית השיווקית: הראשון, רענון האסטרטגיה של המכירות והשיווק על פי הסגמנטים השונים: Enterprise, Commercial ו-עסקים קטנים. דגש משמעותי נוסף הוא בניית תוכנית Specialization לשותפים שמטרתה מיקוד וחיזוק הידע בפתרונות סימנטק והידוק הקשרים עם השותפים שכן המכירות וההטמעה של פתרונות החברה נעשות דרך שותפים בלבד. מהלך שלישי חכם שחשוב לציין הוא זיהוי והגדרה של ה-whitespace אצל הלקוחות הגדולים. הווה אומר, מיקוד ופנייה ללקוחות לפי הפתרונות שחסרים להם.



2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר ומדוע?

גיוון היא מילת המפתח – פעילויות שיווק מגוונות המתאימות למגזרים/סגמנטים/היררכיות בארגון ופתרונות שונים. מגוון הפעילויות מייצר עבורנו את החשיפה המרבית. פעילות אחת בודדת לא תעשה את השינוי, כי אם התמהיל. דוגמה לפעילות שיווקית שמקבלת דגש גדול היא הכנס הטכנולוגי החשוב Technology Day 2010 שסימנטק מארחת זו השנה השניה ברציפות בישראל (13.10, מלון דייויד אינטרקונטיננטל, תל אביב), לאחר הצלחה גדולה מאד בשנה שעברה. אל הכנס צפויים להגיע כ-600 שותפים ולקוחות החברה. באירוע לוקחים חסות מרבית מהשותפים המנוהלים של החברה. הכנס יהיה מעניין, חדשני וצפוי כמו בשנה שעברה ליצור באזז בתעשייה.



3. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

תקציב השיווק המוקצה לכל מדינה נגזר מההכנסות האזוריות (ישראל משתייכת לאזור EMEA), ואלה נגזרות מההכנסות של החברה ברחבי העולם. הפעילות השיווקית בסימנטק מוגדרת כפעילות שצריכה לייצר לידים ו-pipeline, ולהגדיל את היחס שבין הכסף שמושקע בשיווק לבין התפוקה שהפעילויות מייצרות (לידים ועסקאות שנסגרות). המטרה היא שההחזר על ההשקעה יגדל באופן קונסיסטנטי לפי המוטו המוביל "רוצים להפוך השקעות בשיווק- למכירות".



4. תני מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

סימנטק נמצאת במגוון רחב של מוצרים ופתרונות ובכל תחום יש לנו מתחרים שונים. אין חברה שיודעת לתת את כל הפורטפוליו. ככלל, חברות ישראליות שמצליחות לחדור גם לשווקים בחו"ל, עושות עבודה טובה, בין היתר בשיווק.



השאלון האישי

איזו דמות מקצועית השפיעה עלייך?
נמרוד רייכנברג, שהיה דירקטור השיווק והמנהל שלי בסנדיסק, כאשר אני הייתי מנהלת שיווק בכירה בחברה. נמרוד שם דגש חזק מאוד על שיווק מדיד, אסטרטגיה שהייתה יחסית חדשה באותה העת. בשיווק מדיד הכוונה להגדרת כלים לכימות הערך המוסף של השיווק, ויכולת לנתח אילו פעילויות ייתנו לנו הכי הרבה ערך לפי השקעה. גישתו של נמרוד בפן הניהולי הבן אישי הייתה גם היא בולטת בכך שעל אף היותו מקצועי ותובעני, הוא גם ידע למשב באופן מעצים, לפרגן ולקח בחשבון את ה-work/life balance (איזון בין עבודה לחיים האישיים).

מהו ספר השיווק שהשפיע עלייך יותר מכל?
"ששת כובעי החשיבה" (אדוארד דה בונו) הוא אחד מני ספרי ניהול שעוזר להבין טוב יותר את האנשים והטיפוסים איתם אנו עובדים וחיים. מודעות היא בהחלט המפתח ליחסי עבודה ויחסים אישיים טובים יותר. הספר מלמד לזהות את "הכובעים" ומתי "לחבוש" אותם בהתאם לסיטואציה, להיות רגישים לאינטראקציות שונות שאנחנו נקלעים אליהן, ולדעת לחבוש את הכובעים השונים כשעומדת בפניך החלטה חשובה.

עיתון/ מגזין מועדף

ynet ו-the marker אם יש לי דקה פנויה. העוגן שלי הוא יונית לוי, חדשות ערוץ 2

דף הבית שלך באינטרנט

Symantec

בית קפה/ מסעדה לפגישות עסקיות
אנג'לינה, הוד השרון

מהו הרכב בו את נוהגת?

Land Cruiser

מהו ג'וב חלומותייך?
סמנכ"לית שיווק במגזר ההיי-טק

חופשה חלומית?
לפני כמה שנים, חברים, בעלי ואני שכרנו סירת קטמרן בחו"ל והפלגנו למשך שבוע בין כפרים בטורקיה. לב ים, מוסיקה, צלילי הרוח ורשרוש המים, עיירות חוץ ואוכל טוב- זאת חופשה חלומית בשבילי.

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח