אישיווק השבוע: חיים רוגטקה, מנכ"ל פארק מיני ישראל בלטרון

פרופיל




  • שם איש השיווק ותפקיד: חיים רוגטקה, מנכ"ל פארק מיני ישראל בלטרון
  • שם החברה: פארק מיני ישראל
  • שנת הקמה: 2,003
  • מספר עובדים: 100 עובדים

חיים רוגטקה (53) מכהן מזה כ-3 שנים כמנכ"ל פארק מיני ישראל בלטרון. מיני ישראל, בניהולו, הפכה לאחת מהאטרקציות המובילות והמוערכות ביותר בארץ . את ראשית דרכו עשה ביפאורה כסטודנט שם התקדם עד לניהול המפעל. משם עבר לחברת עלית במשך כ-5 שנים וניהל את מפעל הקפה (קפה קו). בהמשך, כיהן כמשנה למנכ"ל צל"פ –גל.רוגטקה כיהן כמנכ"ל מפעל אקסטל פרופילי אלומיניום והוביל מהלכים מרכזיים בתעשיית האלומיניום.



מיני ישראל www.mini-israel.co.il הינו הגדול והמתקדם מבין 45 פארקים דומים הפזורים ברחבי העולם.


הפארק משתרע עפ"נ שטח מיצג של 30,000 מ"ר. הוא בנוי בהתאם לטופוגרפיה של המדינה. הוא נטול פוליטיקה וגבולות מדיניים. במיני ישראל מיוצגות כל הדתות. בפארק 360 מודלים המייצגים את החשובים שבאתרים ההיסטוריים, הארכיאולוגיים, הדתיים והתרבותיים שבמדינה. זאת בנוסף למיצגי תעשייה, תשתית ואתרי טבע. המודלים הינם בקנ"מ של 1:25. הפארק הינו הגן הבוטני הגדול בעולם לצמחי ם ננסיים ( בונסאי) ים תיכוניים. בפארק כ- 20 אלפי עצים מ- 51 זנים שונים. הפארק הנו חוויה חושית בלתי נשכחת.





  1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

"מיני ישראל היא מוצר אינפולס שצריך להיות במודעות ובתת מודע בכל רגע נתון. במסגרת עבודתנו הצלחנו לגדיל את המודעות לפארק בתקופה של כשישה חודשים ב-50%, דבר המהווה הישג משמעותי ביותר. את ההישג הזה יש לקחת בחשבון, במיוחד כשאנו מתחרים לאורך כל השנה מול פארקים, אטרקציות, גן חיות וכו' והצלחנו לפתח קטגוריה חדשה. למרות שהפארק קיים 5 שנים אנו עדיין בהחדרה, יצרנו אטרקציה מבוקשת ולמרות שמדובר באטרקציה העברנו בהצלחה את המסר שלא מדובר בביקור חד פעמי וזה בעצם הצעד השיווקי הבולט שעשינו השנה. מנתונים שריכזנו עלה כי הפארק רושם 40% ביקורים חוזרים לעומת 5% ביקורים חוזרים בשנת 2005. הצלחה זו מיוחסת לעבודת צוות ושילוב של פרסום, יחסי ציבור, פנייה למדיות ממוקדות והתייחסות ספציפית לכל מגזר באוכלוסיה".





  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע? (לדוגמא: טלמרקטינג, נטוורקינג, פרסום, יחסי ציבור, מכירות מדלת לדלת, מכירות אחד על אחד, דוכנים, דיוור ישיר וכד')

"העבודה שלנו מתבססת על שילוב מערכות. לא אוכל לוותר על נטוורקינג .


הלקוח שמבקר במיני ישראל גם באופן פרטי , נושא משרה בחייו התעסוקתיים . הוא גם השגריר שלנו שמקבל החלטות בארגון. הנטוורקינג מאפשר לנו לחשוף אנשים להזדמנויות שלא חשבו עליהם קודם לכן ובעיקר להגיע לתוצאות אפקטיביות. יחד עם זאת


לא אוכל לוותר על פרסום, במיוחד בפורמט ייחודי ומבודל חוצה קטגוריות שפיתחנו. יש ליצור תמהיל מדוייק בין המדיה הארצית למדיה המקומית. לכל תקופת שנה יש התנהגות משלה. חופשת הפורים שונה מחופשת הפסח.(בפורים מבקרים מהסביבה הקרובה ובפסח מכל הארץ) אצלנו הנישה היא קהל היעד. אנו יודעים לעשות עבודה כירורגית ובעלות נמוכה.


יחסי הציבור הם לחם חוק של הפארק. אנו כמו ציידים, מייצרים הזדמנויות וכמובן גם מגיבים לקיימות.ערנות ,מהירות תגובה, העזה ונחישות הם שם המשחק יחסי הציבור הם כלי ומנוף שאנו רותמים לטובת פעילותנו היומית. איני רואה גוף עסקי המסוגל בעידן שלנו לעבוד ללא מערכת יחסי ציבור מושכלת."




  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?

"ההכרזה על השקת מיני ממשלת הילדים של מיני ישראל. מדובר בממשלת הילדים ראשונה מסוגה בעולם שתתפקד כממשלת צללים לממשלה "האמיתית" ותפעל בשיתוף פעולה איתה. זהו פרויקט דמוקרטי ראשון וניתן להירשם אליו באמצעות מכתב בדואר ובאתר האינטרנט www.tipo.co.il/mini. מטרת המהלך חינוך של כלל הילדים תושבי הארץ ( ללא הבדל לאום, דת, מין) ללמוד ולהתנסות בהליך הדמוקרטי של בחירות וניהול ממשלה. ממשלת הילדים של ישראל הינה הזדמנות שבה כל תושבי מדינת ישראל כולל הילדים יוכלו לקחת חלק בחגיגה הדמוקרטית. במסגרת שיתוף פעולה נבקש כי חברי ממשלת הילדים יזכו לקבל מעת לעת "שיעורים" ודוגמאות מחברי הכנסת והשרים האמיתיים בכל הקשור בהלכי דמוקרטיה, חינוך לסובלנות וכדומה. יבקרו במשכן הכנסת ויזכו להיפגש עם חברי הכנסת, שרים ועם נשיא המדינה. בכוונתנו כי הממשלה הנבחרת תיכנס לקונצנזוס ותוצג בפני נשיא המדינה ויו"ר הכנסת בסמוך לערב יום העצמאות ובכוונתנו לרתום לתהליך גם מוסדות לימוד אקדמיים, שרים בגמלאות בעלי גישה חינוכית, חברות נבחרות וערוצי מדיה".






  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

"מתחם עיר דוד בירושלים שמתמודד עם בעיות שיווקיות דומות לפארק מיני ישראל ובעזרת פעילות שיווקית חכמה וגיוס משאבים מצליח מידי שנה לגדול בכמות המבקרים".




  1. השאלון האישי:


· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?


"בייל גייטס. הוא גאון שהמציא קטגוריה מאפס. אצלו לדמיון אין גבול והוא הוכיח חוכמת ניהול, עידוד יזמות, ליברליות ומתן הזדמנויות שווה, מהירות תגובה והקשבה לצרכי הלקוח – כל אלה הם ערכים שנמצאים ב-DNA שלו. ובעצם מדובר באדם יצירתי, פתוח ודינמי המתחדש כל הזמן. מבחינתי יש כאלה שמשתמשים בכלים ויש שממצאים הכלים. ביל גייטס ממציא את הכלים וזה מה שאני אוהב אצלו".


· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? אני קורא ספרי ניהול, שיווק וביוגרפיות. השפיע עליי, בתקופה האחרונה, זה דווקא ספר שנקרא חוכמת המנהיגות. כמו כן אני מושפע מאד מהאוטוביאוגרפיה של גנדי . מנהיג אמיתי שאנו , חייבים ללמוד ממנו את רזי המנהיגות. ספר הגות מעניין מאד הנו הספר הדן בסוגיה של הקשר בין קפיטליזם ודמוקרטיה.


· ולמי שרוצה להבין קצת על מהות המלחמות והתנהגות בני האדם במאה העשרים ואחת אני ממליץ לקרא את "מלחמת הציווליזציות" של הנגטינגטון.


· עיתון/ מגזין מועדף –דה מרקר וגלובס


· דף הבית שלך באינטרנט: www.nrg.co.il


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: אני מעדיף את בית הקפה במיני ישראל ובפגישות מחוץ למשרד את קפה ג'ו ברחוב חשמונאים בתל אביב.


· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? פורד מונדאו החדשה – מומלץ מאד.(אני נוהג כ-5000 ק"מ בחודש)


· מהו ג'וב חלומותיך? להיות מנכ"ל של תשלובת מוצרי צריכה המשפיעה על חיינו היום יומיים.


· חופשה חלומית: דרום אמריקה



אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח