· שם החברה: אחוה
· שנת הקמה: 1929
· מספר עובדים: 235
יובל מלאך, בן 41, נשוי לד"ר עינב מלאך ואבא לאלון, שחר וארז. בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני במשפטים. סמנכ"ל שיווק ומכירות באחוה משנת 2000. המפעל בעל נתח השוק הגדול בארץ בקטגוריית הטחינה הגולמית, החלבה ועוגות מדף ארוזות.
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
היו לא מעט, ביניהם: כניסה לתחום הממרחים המתוקים אבל עם יתרונות בריאותיים בולטים ומוכחים. ממרחי הטחינה עם שוקולד ועם סידן של אחוה, נחשבים בעיני רבים לממרח המתוק הבריא ביותר שיש כיום, גם ברמה העולמית. הפיתוח פורץ הדרך סלל בפנינו את החדירה לתחום ממרחי השוקולד, עולם שלא פעלנו בו קודם לכן.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר?
יש להבין כי אנו פועלים ללא תקציב שיווק וללא סוכני מכירות. ב – 15 שנים האחרונות, מחזור המכירות של המפעל גדל כמעט פי 10, ללא שינוי והגדלת מנגנון השיווק. החצי הראשון בכל יום מוקדש תמיד לסיורים ברצפת המכירה ברשתות השיווק ואצל לקוחותינו הסיטונאים. כמפעל גדול אך עם מנגנון רזה, אנו מסוגלים להגיב מהר לכל פעילות של מתחרינו. דוחות מחשב לעולם לא יחליפו שיחה קצרה עם צרכן המושיט יד למוצר.
3. לקח מפעילות שיווקית שביצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים..
לא מעט יצרנים משיקים מוצר עם תקציבי עתק, ללא בחינה ובדיקת שוק נאותה. אנו מבצעים השקות מוצר בשקט וללא "רעש וצלצולים". ניתן לדעת תוך פחות מחודש אם המוצר אכן מביא בשורה וחידוש ואז לקדמו בהתאם, או לבצע התאמות ושינויים. הטכנולוגיה העיקרית בה אני משתמש היא תמיד להסתכל ימינה ושמאלה ולהישאר עם הרגליים על הקרקע.
4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של מתחרה
אוסם מקפידה לחדש, להוסיף טעמים ולעצב מחדש את אריזות מוצרי המאפה מתוצרתה. אכן שומרת על דינמיות בקטגוריה יחסית שמרנית.
5. השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? מנהלי רשתות שיווק, בתחום המזון, שהתחילו מחנות אחת וצמחו לרשתות גדולות ומכובדות. למרות גודלן מאוד מחוברים לקרקע ולעשייה.
· דף הבית שלך באינטרנט? מכור ל- YNET
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות? פגישות אני משתדל לקיים במפעל בחצי השני של היום. המפעל מאוד גדול ומרשים ונותן "יתרון ביתיות".
· רכב? סקודה.
· תפקיד חלומות? התפקיד הנוכחי בהחלט מאתגר ומעניין ואף יום לא דומה לאחר.
· חופשה חלומית: כל מקום עם המשפחה.