אישיווק השבוע: יוסי חן, מנכ"ל ומבעלי חברת הליסינג מוביל ליס


  • שם איש השיווק ותפקיד: יוסי חן, מנכ"ל ובעלים חברת הליסינג "מוביל ליס"
  • שם החברה: מוביל ליס
  • שנת הקמה: 2004
  • מספר עובדים: 17 + עובדי אאוטסורסינג



  • פרופיל:


יוסי חן הוא יזם ובעל וותק וניסיון רב בענף הליסינג וההשכרה לכלי רכב, משנת 1979. חן שימש עד שנת 1989 כמנהל השיווק של חברת ההשכרה הבינ"ל "אוויס". בשנת 1989 יזם, הקים וניהל את חברת "אוטורנט" ובסוף 1991 מכר את אחזקותיו שם.



בתחילת 1992 יזם, הקים וניהל את חברת "אוטומוביל ניהול ציי רכב" אשר קמה כחברת רבים (18 בעלי מניות). חן שימש כמנכ"ל החברה עד 1996. בשנה זו, עובתה הנהלת החברה תוך צמצומה לארבעה בעלי מניות פעילים ובהיקף צי של מעל 2,000 כלי רכב.



באפריל 2002 נמכרה פעילות "אוטומוביל" לקבוצת אמפא אשר החזיקה בחברת "חמית בדר השכרת רכב". שתי החברות מוזגו תחת השם "אמפא קפיטל קאר ליס", אשר נמכרה בימים אלה לקבוצת קרסו, יבואני ניסן ורנו.



במסגרת המיזוג בין שתי החברות, שימש יוסי חן כמנהל שיווק של החברה הממוזגת במשך שנתיים. היקף פעילות החברה בתקופת המיזוג צמח לכ-4,000 כלי רכב.



בשנת 2004 הקים חן את חברת הליסינג "מוביל ליס" וכיום מחזיקה החברה בצי של 1,200 כלי רכב.






  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?


בימים אלו משלימה חברת "מוביל ליס" לצייד לקוח חדש בכ-200 כלי רכב ויותר, כאשר היקף העסקה מוערך בכ-27 מיליון שקל. הלוקח בחר בנו לאחר מכרז ליסינג והמכוניות מסופקות לכ-200 משתמשים העוסקים בתחום החינוך. "מוביל ליס" עמדה במבחני הלקוח בנושא טיב השירות והיעילות, שהרי מדובר במתן שרות כלל ארצי ולנו יש היכולת להיערך לכך מבחינה תפעולית.



מהלך שיווקי נוסף שנמצא לקראת השלמתו הוא שת"פ אינפורמטיבי עם חברת ההשמה המקוונת "אולג'ובס" ((ALLJOBS, בתחום הליסינג המוסדי והפרטי ורכישת תיק ליסינג מחברה גדולה בהיקף של כ-500 לקוחות. הכוונה היא ללינקג' בין גיוס מנהלים ועובדים בכירים לבין הצורך בכלי רכב עבורם אשר אותו תספק "מוביל ליס".





  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?


לא אוכל לוותר על הסברת נושא הליסינג באופן יסודי וחשיפתו באופן שקוף וברור ללקוחות, מאחר והתחום עומד לפרוץ לשוק הגדול (הפרטי) ושם אסור "לשרוף" אותו. וכן, אני רוצה להיות שם בין הראשונים ובצורה הנכונה ביותר.



לכן, בימים אלו נערכת פעילות שיווקית של הפצת עלונים על "מוביל ליס" בין מאות לקוחותינו ועובדיהם על מנת לקדם את נושא הליסינג לשוק הפרטי. השוק הפרטי חשוב לי מאד ולא אוותר על השקעה בפעילות שיווקית למגזר זה. לדעתי, אם עסקת הליסינג הפרטי תהיה בנויה נכון מבחינת עלויות המימון והתזרים ללקוח, יעדיף משק הבית את "עסקת הליסינג הנכונה" על פני הרכישה העצמית ושמירה על ההון הפרטי בבית.



לצורך העניין נגייס עוד מספר נציגי מכירות שיעברו השתלמות על מודל הליסינג של


החברה שהינו שונה באופן מוחלט מהמקובל בשוק.






  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?


לאחרונה, בשל נפח החברה אשר הולך וגדל ומתוך זיהוי הזדמנות כי דווקא עכשיו יש תנועה של התפתחות (איטית אומנם) בענף, פונה החברה למהלך מתבקש של "הפצת הבשורה" באמצעות הפעלת מערכת יחסי ציבור ולשם כך שכרה החברה את הפיגורות שלדעתה תעשנה את העבודה המקצועית והטובה ביותר.



התכנון השיווקי בארגון מתבצע על ידי תכנון פיננסי לפי תנאי השוק הניידים מאוד וכמובן לפי נפח מסגרות האשראי הקיימות, העומדות לפי התכנון על כ- 150 מיליון שקל למחצית השנייה של השנה.





  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה:


מהלך נכון ומתבקש התבצע לאחרונה על-ידי קבוצת קרסו ברכישתה את חברת "אמפא ליס". בנוסף למחירה הטוב (לדעתי) של העסקה, ומתוך הכרת הנפשות הפועלות, נראה כי החברה תשפר מאוד את רמת פעילותה המקצועית ותשמור על המוצר שנקרא "ליסינג תפעולי/מימוני".



אין ספק שהמתחרים בענף הליסינג משווקים את מוצריהם בזהירות מתחדשת, בשל המצב הכלכלי השורר בשוק הרכב ובשוק ההון. זהו, למעשה, המהלך השיווקי הרחב והגדול ביותר שנוקטות כל המתחרות בשוק זה ועל כך אני מפרגן ומתנהג גם בהתאם.





  1. השאלון האישי:

    איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
    סמי רוזנברג ז"ל (מבעליו של קונצרן קופל טורס)

    מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
    לי אייקוקה

    עיתון/ מגזין מועדף:
    גלובס ו"דה מרקר"

    דף הבית שלך באינטרנט:
    YNET

    בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
    קפה דבורה – רמת חן

    מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
    הונדה אקורד TYPE S

    מהו ג'וב חלומותיך?
    הג'וב הנוכחי

    חופשה חלומית:
    POUDER MOUNTAIN יוטה ארה"ב, ו-MAHOPACK KIRK LAKE ניו יורק

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח