- שם החברה: XBlade ltd.
- שנת הקמה: 2012
- מספר עובדים: 6 כולל עובדי חוץ
- פרופיל אישי: בן 32, נשוי וגר ברמת גן, בעל תואר שני מהטכניון בהנדסה-ביו-רפואית. לפני שפנה להקמת XBlade, עבד כיועץ עסקי לסטארט-אפים וכיועץ אסטרטגי בחברת שלדור, שם עבד מול חברות ענק וגופים ממשלתיים. לפני כן, עבד כמהנדס ברפאל ובחברות ביו-רפואה שונות.
- היקף תקציב שיווק: 400,000 ש"ח לשנה הראשונה
- ספקי שיווק:Kliger/BB&A יחסי ציבור ותקשורת, שעושים עבודה מעולה בהבאת הבשורה אל העם. Fly design ו-Anona design עשו עבודה גרפית יוצאת דופן באיכותה על האתר ועל המותג. משרד הפרסום BB&A אשר הוביל את מהלך כניסת המותג לארץ ומלווה את אקסבלייד בקמפיינים באמצעי התקשורת השונים.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה? כאשר באים להתחרות בג'ילט, או יותר נכון, בפרוקטור אנד גאמבל, חשוב לבחור את שדה הקרב. מכיוון שמדפי הסופרמרקט הם מגרש הבית שלהם, בחרנו בזירה האינטרנטית ששם היכולת שלהם לחסום תחרות מוגבלת. הזירה האינטרנטית מאפשרת יתרונות רבים נוספים, כולל פנייה ישירה מהמותג ללקוח, חסכון של עמלות מתווכים (שיווק ישיר), נגישות גבוהה ועוד.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? חברה חדשה הנכנסת לתחום מאוד תחרותי כמו XBlade לא תוכל לוותר על יחסי הציבור. הסיבות העיקריות לכך הן:
א. בתור חברה חדשה עלינו לייצר חשיפה רחבה ולבנות אמון. עיתונות, גם כתובה וגם אינטרנטית, משדרת אמינות.
ב. חלק מהמסר שאנו מעבירים הוא שבשונה מהמתחרים, אנו מעדיפים לחסוך כסף על פרסומות יקרות ואת החסכון הזה מעבירים לצרכן. יחסי ציבור הם "פרסום-ללא-פרסומות".
- לקח מפעילות שיווקית שביצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים – כחברה שבטוחה באיכות המוצר שלה אך נאבקת בנאמנות לקוח גבוהה אצל המתחרים, הדרך הטובה ביותר לגיוס לקוחות חדשים היא בעזרת המלצה מחברים ובני משפחה. בשביל למקסם את האפקטיביות של האפיק הזה, עם כל מוצר חדש שנקנה חילקנו קופון הנחה שטוב רק לרכישה הראשונה וקורא בבירור להעביר אותו לחבר. כך עוזרים ללקוחות המרוצים לפעול להפצת המסר ובונים נאמנות למותג שלנו.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה – תחום סכיני הגילוח הוא תחום ותיק שהחידושים בו בשנים האחרונות הם מועטים ודי זניחים. ג'ילט עושה עבודה שיווקית מרשימה של בניית תדמית של חברה חדשנית ע"י הוצאת מוצר חדש כל חצי שנה, אפילו אם השינוי הוא רק בצבע.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? אדם כהן, ראש צוות בשלדור, שילוב נדיר של חוכמה ויחסי אנוש.
· עבודה ראשונה? עובד לילה במאפייה בלונדון
· תכונה חשובה למנהל שיווק?התמדה
· דף הבית שלך באינטרנט: www.xblade.co.il
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: "קקאו" בפארק הלאומי ברמת-גן. אפשר לערוך פגישות באווירה שקטה בטבע באמצע גוש דן.
· מהו הרכב בו אתה נוהג? הונדה סיוויק
· מהו ג'וב חלומותיך? מנכ"ל GE. GE היא החברה הציבורית השישית בגודלה בארה"ב וחולשת על גדודי מהנדסים ומדענים מנוסים ומוכשרים. יש להם את הכלים והפוטנציאל לשנות את העולם, אך הפעילות שלהם מסתכמת ב-more of the same. הייתי שמח להזדמנות לשנות את זה.
· חופשה חלומית: ביקור בתחנת החלל הבין-לאומית.