אישיווק השבוע: לאה מלכא, מנהלת השיווק ב"זיתא"


  • שם איש השיווק ותפקיד: לאה מלכא, מנהלת שיווק זיתא
  • שם החברה: זיתא
  • שנת הקמה: 1992
  • מספר עובדים: 20

    פרופיל:
    לאה מלכא, (37, נשואה + 3 מקסימים), משמשת מזה כשנה כמנהלת השיווק של זיתא, בית הבד הגדול בישראל. במסגרת תפקידה, אחריאת לאה על הובלת מהלכים שיווקיים, פיתוח המותג ובנית וישום תוכניות אסטרטגיות. בשנה האחרונה, הובילה לאה, את תהליך המיתוג מחדש המוצלח של זיתא. מלכא, בעלת תואר MBA, התמחות בשיווק באוניברסיטת ת"א, שמשה בעבר כמנהלת שיווק חטיפים בחברת יוניליוור.

    זיתא – בית בד גלילי הממוקם בגליל ומתמחה ביצור שמן זית איכותי וטעים. זיתא הינו בית הבד הגדול בישראל ובבעלות של חברת ויסוצקי והיזם אמיר גור לביא שהיה בין מייסדי בית הבד.



  1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

    בחירה במיצוב ייחודי בקטגוריה, שאינו מדבר על מקור על שמן הזית כחומר גלם אלא בהקשר של טעם, איכות וחיבור חזק לאוכל טעים. שינוי השפה בקטגוריה בא לידי ביטוי, הן במסרים השונים, המציגים את שמן הזית האיכותי כחלק מהארוחה הישראלית והן בעיצוב מחדש של האריזות, ליצירת מראה חדש ובולט בקטגוריה . התוויות כולן עוצבו בדגש על תמונות הגשה של אוכל, ויצירת תחושת טעם (מעודן, מודגש) כחלק מזיהוי המוצרים בקטגוריה וכחלק מחיבורם הישיר לעולם האוכל האיכותי.

    בנוסף, שמנו דגש על מיתוג 'זיתא' כמותג שמן זית גלילי המביא את הטעם הגלילי לכל בית. הקמפיין שלנו, עסק בעובדה שכולם היו רוצים לעבור לגליל, על השקט שבו, איכות האוכל והשלווה שהו נוטע. אך עד שזה יקרה בפועל, כולם מוזמנים לטעימה קטנה מהגליל, באמצעות שמן זיתא, המגלם בתוכו את כל הערכים הגליליים הנחשקים.



  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

    פרסום טלוויזיוני . לקמפיין הפרסומי שעשינו, חלק נכבד בתהליך המיצוב החדש שלנו. בדרכו הויזואלית הייחודית הוא מעביר את הערכים השונים והאיכותיים של מותג 'זיתא' אותן בקשנו להציג- הגליליות, על כל המשתמע מכך, החיבור הישיר לאוכל, בדגש על אוכל טעים ועוד. כל זאת כמובן לצד החשיפה הרחבה שיוצר קמפיין הפרסום, למראה החדש של הבקבוקים והתוויות הייחודיות של זיתא בקטגוריה.



  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

    מנכ"ל זיתא, בנצי אלישע, ואני מבצעים תהליך חשיבה ממנו נגזרים היעדים האסטרטגיים הרב- שנתיים. יעדים אלו מחולקים לפי שנים ובמסגרת היעד השנתי אנו בונים תוכנית שיווקית אסטרטגית, שבאה לענות על יעדי אותה שנה, עליהם התחייבנו לדירקטוריון. התקציב עצמו, נגזר מיעדים אלו ומהרווחיות אליהם המותג שואף להגיע.



  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

    יד מרדכי, עושים עבודה יפה בפיתוח שוק שמן הזית. הם מדגישים את היתרונות בקטגוריה ומנסים לחנך את הצרכן לאיכויות שמן זית.



  1. השאלון האישי:

· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
מכל אחד יש מה ללמוד


· עיתון/ מגזין מועדף
גלובס


· דף הבית שלך באינטרנט
אתר האינטרנט של זיתא, כשהבא אחריו לעיון הוא אתר גלובס


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
קפה ג'ו ברחוב החשמונאים בת"א. כשהפגישות הן באזור בית הבד של זיתא, הנמצא בגליל התחתון, אז המועדף הוא אדלה ברמת ישי


· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
שברולט ויונט


· מהו ג'וב חלומותיך?
אני מתייחסת לכל תפקיד שאני עושה, כאל חלום והזדמנות.


· חופשה חלומית:
עם בעלי, לבד, ביערות הכרמל

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח