- שם החברה: Pepperi
- שנת הקמה: 2012
- מספר עובדים: 80
נטע וינריב בעלת למעלה מ- 20 שנות ניסיון בשיווק מוצרים מבוססי טכנולוגיה לארגוני B2B. עבדה בעיקר בסטרטאפים בתחום הטלקום והאנטרפרייז, ואף הקימה סטרטאפ בתחום מסרים המיידים ושיתוף מידע. אוהבת אתגרים מקצועיים: בשיווק ובניהול.
- היקף תקציב שיווק : כמיליון דולר
- ספקי שיווק: בעיקר חברות פרסום ותכנה: גוגל, האבסופט, מגזינים מקצועיים בחו"ל. בארץ אנחנו עובדים עם רנקי לשיווק אונליין, המעצבת סנדי האריס ומפתחי האתרים מקודרסקלאן.
1. באיזה מהלך שיווקי את גאה במיוחד?
בשנים האחרונות החברה התפתחה עסקית וטכנולוגית ושמה לה למטרה לפנות ללקוחות גדולים יותר. תהליך של ניתוח הצרכים בשוק והיתרונות התחרותיים שלנו עזר לנו למצב את החברה ולהתאים את המסרים השיווקיים שלה ללקוחות גדולים יותר. המהלך הצליח וההכנסה הממוצעת שלנו מכל לקוח גדלה ב-40%.
2. מה האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
הלקוחות שלנו הם יצרנים וסיטונאים של מוצרי צריכה בכל העולם. למשל, בארץ הלקוחות שלנו כוללים את סודהסטרים, גוטקס ונירלט. הלקוחות האלו מתמודדים עם שינויים גדולים בעולם המסחר, והאתגר שלנו הוא ליצור איתם דיאלוג ולעזור להם לנצל את השינויים האלו על מנת לשפר את מצבם העסקי.
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק
לימדו אסטרטגיה. עולם השיווק משתנה כל הזמן – כלי שיווק חדשים וערוצים חדשים מייצרים דרישה ליכולות שונות ומשתנות: למשל, כשהתחלתי לעסוק בשיווק, איש לא ידע מה זהSEO. הדבר שנותר קבוע והבסיס לכל פעילות שיווקית הוא הצורך בבחירת אסטרטגיה – מה מוכרים, למי, ולמה כדאי להם לקנות את זה. היכולת ליצור, לבחון ולשנות אסטרטגיה עומדת בבסיס עבודתו של מנהל השיווק.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך ?
הלקוח שלנו, סודה סטרים, מצליח להפתיע ולהרשים אותי כל פעם מחדש. החברה לקחה את יצור הסודה בבית וחיברה אותו לנושא איכות הסביבה שחשוב לכולנו. מה שיפה הוא שסודה סטרים מצליחה לעשות את זה עם המון הומור תוך התייחסות לתכניות טלוויזיה פופולאריות כמו משחקי הכס והמפץ הגדול. המסר מגיע לצרכן – וקל יותר להפנים אותו עם חיוך.
5 . השאלון האישי:
איזו דמות השפיעה עלייך? כשהייתי בת 18 קראתי את האוטוביוגרפיה של מייסד סוני, אקיו מוריטה, "תוצרת יפן". הסיפור של יפן אחרי מלחמת העולם הראשונה והקמת סוני היה ההצצה הראשונה שלי לתהליך של פיתוח מוצרים ושוק, יש מאין.
אישיווק מומלץ שעבדת איתו: את שלמה ברקוביץ' (היום בקרטאסנס) פגשתי בתחילת דרכי המקצועית – לפני 18 שנים – הוא היה מנהל השיווק של תדיראן תקשורת ואני מנהלת פיתוח עסקי של סטארטאפ שקיווה למכור דרך תדיראן. למדתי ממנו רבות לאורך השנים בהם אנחנו שומרים על קשר.
לימודים? תואר ראשון בהנדסת מחשבים מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מ-INSEAD
עבודה ראשונה? כשעבדתי בראדוויז'ן בפיתוח תכנה, עניין אותי הרבה יותר למה אנחנו עושים משהו מאשר איך אנחנו עושים אותו. החלטתי לעבור לשיווק.
תכונה חשובה למנהל שיווק? יכולת להסתכל על הדברים מנקודת המבט של הלקוח. זה מנחה אותי בכל דבר שאני עושה.
מקור ידע מקצועי? אני נהנית לקרוא את הטורים של ניל פאטל שכותב על שיווק דיגיטאלי. לאחרונה קראתי את הספרGetting Things Done של דייויד אלאן כדי למצוא דרכים לשפר את יעילות המחלקה שלנו.
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: ארקפה רעננה, בגלל החנייה
ג'וב החלומות? האמת – נהנית מאוד מהעבודה שלי – גם מהצד השיווקי וגם מהצד הניהולי. יום אחד מקווה לעסוק בחינוך במקומות עם פחות מזל.
חופשה חלומית: לחזור לימי התרמילאות ולסוע לוויטנאם או לדרך המשי.