- שם החברה: קליל תעשיות
- שנת הקמה: 1950
- מספר עובדים: 250
- פרופיל אישי: בן 47 בוגר עירוני ה' חיפה, שירות בגדוד 50, סא"ל במילואים, אוניברסיטת ת"א במינהל עסקים ומתגורר במושב יעד במשגב בגליל התחתון.
- היקף תקציב שיווק: כ 5 מיליון ₪.
- ספקי שיווק :משרד הפרסום – גליקמן נטלר סמסונוב, יח"ץ – צבי וילדר, עיצוב תעשייתי – מוטמע במחלקת פיתוח קליל
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
שני מהלכים הראויים לציון הינם:
הצעת דרך שלושת הצעדים ללקוח, ליווי הלקוח משלב הבחירות בתכנון בשיחת יעוץ אישית באולמות התצוגה עם יועץ החברה, המשך בהפניה למתקין מורשה וסיוע בבחירה, וכלה בבדיקת הפרויקט והענקת תעודת אחריות כפולה על המוצר ועל העבודה.
המהלך השני הינו חשיפת והחדרת משפחת מוצרי הקלילקונטרול – מנועים ושלטים לבית החכם, פרי טכנולוגיה אירופאית, עיצוב איטלקי ואחריות ואמינות מקומית שלנו.
בקרוב תצא החברה עם מסלול ייעוץ הכוונה ויישום לתחום הזכוכיות בבית – הקלילגלאס, נעזור לכל לקוח ליישם פתרונות פתח כוללים לפי צרכיו והעדפותיו.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? פעילותנו השיווקית מורכבת מצד אחד מטיפול פרטני בכל לקוח ולקוחה, בית ודירה, מעקב וליווי אלפי לקוחות ופרויקטים ומצד שני בקהלי לקוחות רבים ומגוונים: מתקיני אלומיניום מורשים ושאינם, אדריכלים, יזמים, קבלנים, מפקחים, אדריכלים ומעצבי פנים, ובכל גב' כהן בונה או משפצת. לכל קהל מוגדרות מסגרות משאבים אמצעים ותקציבים והכול מבוקר מדוד ומפוקח. לא רואה על מה הייתי מוותר (ואם היה כזה – הוא לא היה).
- האם ישנה טכנולוגיה המשמשת אותך בעבודת השיווק? אני מאמין כי הטכנולוגיה הבסיסית ביותר בתיאוריה והמורכבת ביותר ליישום הינה הטכנולוגיה האנושית. ההכרה שכל תהליך מכירה או שיווק הינו בין אנשים. ההכרה שהפעלת מערכת חברים לעבודה, הנעה פיתוח וקידום הינה קשה יותר מכל הפעלת אפליקציה, מחקר או תוכנה. ההבנה כי בכל מהלך מעורבים רגשות ותחושות בין אם הוא שיווקי ובין אם הוא אחר. וההבנה כי ניהול השיווק כמו גם העובדים הינה אחריות לנפשות לפני האחריות לתוצאות.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה – מתחרינו נושפים סביבנו כל הזמן, "זוכים" למעקב צמוד ואנחנו פועלים בדרכנו אבל בצפייה ומעקב מתמידים ורצופים על סביבותינו.
בחזון קליל נכתב:"לגרום לסביבתנו לחייך ולהיות גאים במעשינו". חושב שהוזכרו במהלך הדיונים המוקדמים: סביבות העובדים, הספקים, הלקוחות, הבעלים ואוחזי המניות, אבל לא נתנגד שגם מתחרינו יחייכו, סה"כ הם חלק מסביבתנו.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? יו"ר קליל צורי דאבוש ומנכ"ל החברה אריה (ריצ'י ריכטמן ).
· עבודה ראשונה? חברת יבניר מקבוצת מפעלי נייר חדרה – נציג שירות לקוחות.
· תכונה חשובה למנהל שיווק? "ראש בעננים ורגליים על הקרקע"
· דף הבית שלך באינטרנט: www.start.co.il
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: ארט דה קוקו במרכז ביג בכרמיאל, מפגש של שוקולד עם מטבח גלילי.
· מהו הרכב בו אתה נוהג? סיטרואן 4C ואין מושב נוח כזה..
· מהו ג'וב חלומותיך? אני נמצא בו ועוד לא התפניתי לחלום לבא אחריו..
· חופשה חלומית: השנה חזרנו מחופשה משפחתית בתאילנד של כחודש ואין חלומי מזה.