- שם איש השיווק ותפקיד: סיון ממן, מנהלת שיווק
- שם החברה: קניון נהריה, מקצובת קניוני ישראל.
- שנת הקמה: 1998
- מספר עובדים: 7 עובדי הנהלה וכ- 600 עובדים בקניון.
פרופיל
סיון ממן, 30, נשואה + 2, ומשמשת כמנהלת שיווק בקניון נהריה מזה 3.5 שנים. במסגרת תפקידה אחראית ממן על כל נושא השיווק והפקת האירועים בקניון, על הקשר השוטף מול הרשתות ובעלי החנויות בקניון. ממן הגיעה לקניון כשנה וחצי לאחר שקבוצת קניוני ישראל רכשה אותו. עד כניסתה לתפקיד לא היה תפקיד מוגדר של מנהל שיווק לקניון. הקניון היה פגוע במצב לא טוב שסבל מדעות קדומות קשות. "היום", אומרת ממן, "אני גאה לומר שזה קניון מדהים שצומח מידי שנה ומגיע להישגים יפים".
רקע
קניון נהריה, פתח את שעריו בשנת 1998 ומידי יום מגיעים אליו אלפי מבקרים מכל איזור הגליל המערבי. הוא נחשב למוקד בילוי וקניות מוביל ומוצלח וידוע גם בזכות האווירה הנינוחה והנעימה שהוא משרה על מבקריו. ביולי 2006 נרכש הקניון על ידי קבוצת בריטיש ישראל ומאז הוא בתהליכי צמיחה, פריחה ופיתוח תמידיים. בקניון, בעל 3 הקומות, פועלים כ- 85 בתי עסק. תמהיל העסקים בקניון מגוון וכולל את מיטב מותגי האופנה, רשתות, חנויות בוטיק ייחודיות, בתי קפה, מתחם מזון, משחקייה לילדים, בתי קולנוע ועוד. קבוצת קניוני ישראל, מקבוצת בריטיש ישראל השקעות בע"מ, מונה 18 קניונים ומרכזי מסחר מנהרייה ועד אילת ומוגדרת כמובילה בישראל בענף הקניונים ומרכזי המסחר.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בשנה האחרונה התמקדנו בשלושה דברים: חיבור ותרומה לקהילה, איכות הסביבה וחסכון באנרגיה. כל הפרויקטים הגדולים שלנו נבנו סביב נושאים אלו. אחד השיאים הגדולים של השנה היה בט"ו באב האחרון כאשר חיתנו 4 זוגות מהעיר, בשיתוף פורום העסקים והנשים של נהריה. ממש ערכנו להם חתונה יוקרתית מא' ועד ת', כל אחד מבעלי העסקים תרם מתחומו והתוצאה הייתה מאוד מרגשת – חינה מסורתית בקניון לכל 4 הזוגות בו זמנית ו- 4 חופות מקבילות בחתונה למופת. כל הפרויקט זכה לסיקור תקשורתי גדול מאוד במדיה.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
לא הייתי מוותרת על פרסום במקומונים שנתמך ביחסי ציבור. לאורך השנים הבנתי שהפרסום לבדו, אם הוא לא נתמך בידיעת יחסי ציבור שנבנתה טוב, לא תמיד מביא לתוצאות הרצויות ולהנעה לפעולה.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
שני דברים אלו הם נגזרת ישירה של תוכנית העבודה והגדרת היעדים שלי כמנהלת שיווק של הקניון. הקניון פועל באופן עצמאי בכל הקשור לפעילות השיווקית, כך שהתקציב הוא אינדיבידואלי לקניון נהריה ואני בונה אותו פרטנית עבור הצרכים של הקניון. אני משמרת דברים שהוכחו כטובים במהלך השנה החולפת ומחזקת דברים שאותרו כפחות מוצלחים בפעילות של הקניון על ידי הפניית משאבים נוספים אליהם. בנוסף, לאורך השנה ישנן גם פעילויות רשתיות שמונחות מהמטה ואז גם אנו לוקחים בהן חלק.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
קבוצת עזריאלי הצליחו למתג בצורה טובה את ה"שוקינג סייל" שלהם.
השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
היה לי הכבוד שאת תחילת דרכי המקצועית והשקפת עולמי בתחום עצב משה רוזנבלום שהיה אז מנכ"ל הקבוצה שלנו.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
"לנצח נולדו" של קולינס ופוראס הספר מסכם מחקר שהתמקד ב18 חברות ענק לאורך המאה האחרונה ובודק מה מאפיין אותן בהשוואה לחברות דומות שנותרו טובות אולם לא הצליחו לצמוח בהשוואה להן.
· עיתון/ מגזין מועדף
כלכליסט
· דף הבית שלך באינטרנט
גוגל
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
משתנה בהתאם לצורך ולמיקום
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
ביום יום רחב חברה מסוג יונדאי גטס ובסופ"ש טויוטה 4*4 משופר.
· מהו ג'וב חלומותיך?
תפקיד ניהולי בכיר בתחום
· חופשה חלומית:
טוסקנה איטליה וטיול ג'יפים למרוקו.