- שם איש השיווק ותפקיד: עדו ווג – מנהל שיווק
- שם החברה: איסתא ספורט
- שנת הקמה: 1999
- מספר עובדים: 18
פרופיל:
עדו ווג (27), תל אביב, הנו מנהל השיווק של איסתא ספורט חברת תיירות הספורט הגדולה בישראל. בעל תואר ראשון ללימודי תרבות מזרח אסיה ומדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב וכחלק מלימודי למדתי במשך שלוש שנים את השפה הסינית.
איסתא ספורט משווקת חבילות ספורט והופעות הכוללות טיסה, מלון וכרטיסי כניסה לכל אירועי הספורט בעולם. איסתא ספורט משווקת את חבילות הספורט וההופעות דרך יותר מ 80 סניפי איסתא ישראל הפזורים ברחבי הארץ. איסתא ספורט היא נציגתה הרשמית והבלעדית, זו השנה הרביעית ברציפות של מועדון הכדורגל של ברצלונה בישראל.
השנה השיקה איסתא ספורט מותג חדש הנקרא איסתא מיוזיק, אשר מרחיב את מגוון המוצרים של איסתא ספורט ומאפשר לה להגדיל את קהל היעד שלה ולשווק חבילות לכל הופעות ומחזות הזמר בעולם.
מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
בשנה האחרונה התחלנו מהלך אשר מדגיש את הקשר בין הקהל שטס לחבילות הכדורגל שלנו לקהל אשר מאפיינו העיקרי אינו דווקא האהבה לספורט, אלא הזיקה לתרבות פנאי ובידור. כחלק ממהלך החלטתי לפרסם את המותג גם במקומות לא "מסורתיים" בפניה לתיירות ספורט כגון אתרי תרבות ופנאי, עיתונות כתובה ופורומים הפונים לקהל זה.
השנה החלטנו לשים דגש על העובדה שאנו מוכרים ללקוח חוויה מקיפה. כחלק ממהלך זה, אנחנו עברנו השנה וממשיכים כעת לעבור תהליך של מיתוג מחדש, בדגש על הממשק שלנו עם הלקוח. הלוגו של איסתא ספורט הותאם ללוגו של איסתא מיוזיק, אימצנו שפה שיווקית ייחודית לנו ושידרגנו את עיצוב ההצעות שנשלחות ללקוחותינו.
ברצוננו לבדל את החבילות אותן אנו מוכרים, לחדש ולהציע ללקוח חוויה ייחודית, התמודדנו על היותנו הנציגה הרשמית מטעם FIFA בישראל לשיווק חבילות למונדיאל 2010. לשמחתי הרבה, המהלך צלח וזכייתנו בשיווק חבילות למונדיאל, הוא מהלך שיווקי אשר מציב רף חדש לחברות תיירות הספורט בארץ מעצם מיקומו הלא סטנדרטי של הטורניר והאופרציה המסובכת בכך.
על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
אנו מנהלים שימור הלקוחות וחוזרים לכל לקוח עת שובו ארצה מחבילה. אנו נותנים ללקוח את האפשרות להביע את דעתו על החבילה ולא פחות חשוב מכך, הדבר משמש לנו כעקומת למידה חשובה. אני מאמין שהשירות, הנה נקודת החולשה של חברות התיירות בארץ, ובכך שאנו מקפידים לשים דגש על נקודה זו, אנו מבדלים עצמנו בשוק תחרותי ומוסיפים והופכים את חווית הלקוח לחוויה מקיפה, אף לאחר חזרתו ארצה. לא הייתי מוותר על קשר זה עם הלקוחות שלנו.
כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
איסתא ספורט פונה לקהל שונה מאיסתא ישראל ולכן אסטרטגיית השיווק שלנו פונה לקהלים שונים וממתגת אותנו באופן שונה. איסתא ספורט לא פונה הקהל המחפש את "הדילים החמים" בשוק, אלא לקהל שמוכן להשקיע בחופשתו הייחודית. לכן, אסטרטגיית השיווק שלנו נקבעת תוך קביעת יעדים כמותיים ואיכותיים בכל שנה, ניתוח מתחרינו וניתוח נקודות החולשה והחוזקה שאנו רוצים להדגיש או לשפר. אם זאת, כחברה בת של איסתא ישראל, אנחנו מתנהלים בממשק מתמיד עם מחלקת השיווק של איסתא ישראל, לומדים ממנה ונעזרים בה בעת הצורך.
תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
חברת אונטור הם מתחרים קיימים בשוק אותו נבקש לפתח בשנים הקרובות, שוק ההופעות. החברה העלתה לאוויר לפני כחודש אתר יפה לאוויר, אשר מוסיף הרבה כבוד לתחום ההופעות המתפתח בארץ. התקשורת השיווקית של החברה קולעת היטב לקהל הצעירים אשר טסים עם החברה.
השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
אחתוך לפוליטיקה ואבחר בשמעון פרס.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
ספר בכלכלה, "לא רציונאלי ולא במקרה" – של דן אריאלי.
· עיתון/ מגזין מועדף:
הארץ
· דף הבית שלך באינטרנט:
Google
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:
Porter & Sons, ברחוב הארבעה.
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
בתל אביב, שהעבודה קרובה – אופניים. תענוג.
· מהו ג'וב חלומותיך?
להיות סמנכ"ל שיווק או פרסום של אחת מהחברות הגדולות במשק.
· חופשה חלומית:
מחכה למונדיאל 2010- ישלב את הכדורגל, האוהדים, הצבע, התרבות, הטבע – חלום לכל אוהד כדורגל. גם ג'מייקה על החוף עם חברתי היקרה, ומוזיקה טובה, נשמע מצוין.