· שם החברה: CGS ישראל
· שנת הקמה: 1984 (חברת האם בארה"ב) 2015 (ישראל)
· מספר עובדים: 7,500 בעולם, 60 בישראל
עודד שפירא (בן 34, נשוי + 2 ילדים), הוא רואה חשבון, בעל תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת חיפה ותואר שני במנהל עסקים ומימון באוניברסיטת תל אביב. בתפקידו הקודם היה סמנכ"ל הכספים (CFO) של CGS ישראל, ולפני כן היה ה- CFO של חברת פלסים.
CGS ישראל, שלוחה של CGS שהינה ארגון גלובלי שמרכזו בארה"ב, מספקת לחברות טכנולוגיה שירות לקוחות ותמיכה טכנית טלפונית במיקור חוץ. את השירותים מספקת החברה במגוון שפות.
היקף תקציב שיווק: חברות גלובליות לא מוסרות נתונים כספיים.
ספקי שיווק: יחסי ציבור – אולמדיה
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
ב- 2015 החליטה CGS להוסיף את ישראל למפת הפעילויות הגלובלית, בזכות העובדה שישראל היא מדינת טכנולוגיה מתקדמת. יש בישראל משאב אנושי מקצועי איכותי ואת היכולת לתת שירות ומענה במגוון רחב של שפות עבור לקוחות וצרכנים בישראל ומחוצה לה.
המהלך השיווקי הבולט שלנו לאחר ההתבססות, היה להזמין אורחים – שותפים ולקוחות פוטנציאליים לביקור ופגישה במשרדינו בנתניה הצמודים למרכז התפעול שלנו, וכן להתחיל פעילות יחסי ציבור במדיה.
פעילות שיווק חשובה מתבצעת בתוך החברה, כדי ליצור מעורבות ולהגביר שימור של אנשי צוות. CGS מקיימת תחרויות חודשיות ורבעוניות , כך שמעורבות העובדים גדלה, והם משמשים כשגרירים שמפיצים את הבשורה של עבודתם ושל החברה.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר?
נראה לי שהתמהיל של פגישות 1:1 יחד עם פעילות לחשיפה במדיה מתאימה וחיונית לחברת B2B כמו שלנו.
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק?
הכר היטב את התחום בו אתה פועל, הכר היטב את הארגון שלך, אנשיך ויכולותיהם – טפח אותם, ועודד אותם להתקדם ולהפיק מעצמם את המקסימום. והחשוב ביותר: הכר את לקוחותיך הקיימים והפוטנציאליים, ושמור על קשר אישי איתם.
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך:
הכניסה של סלקום לתחומי הטריפל והטלוויזיה. זה דרש שינוי מחשבתי בהרגלי הצריכה של הלקוחות, וההצלחה שלהם ראויה לציון
5. השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיע עליך?
פיל פרידמן, נשיא ומנכ"ל CGS העולמית. הוא יהודי ציוני שנולד וגדל בברית המועצות לשעבר, ולא הכיר את רוב משפחתו שנספתה בשואה. הוא משמש בין היתר כסגן יושב ראש חבר הנאמנים של אוניברסיטת "Yeshiva" בניו יורק.
אחרי מספר תפקידים אותם מילא בתעשיית האלקטרוניקה הוא היגר לניו יורק בשנת 1976 עם 500 דולר בכיס (כמו באגדות…), במטרה לממש את יהדותו בלב שלם, מה שבברית המועצות של אותם ימים לא התאפשר. בשנת 1984 הקים פרידמן את CGS (Computer Generated Solutions), וב- 1996 הוכרז כיזם השנה של ארנסט & יאנג. פרידמן תורם רבות לסטודנטים יהודים, ונחשב לתורם גדול מאוד של העיר נתניה. מבחינתו, הקמת הסניף הישראלי היא התגשמות חלום אישי.
עבודה ראשונה?
עבדתי בחקלאות בזמן התיכון, כדי לממן את עצמי ולא להיות תלוי בהורים.
תכונה חשובה למנהל שיווק?
להיות איש של אנשים. People don’t do business with businesses, they do business with people
מקור ידע מקצועי שימושי ברשתות החברתיות?
Linkedin בהיבט המקצועי, ופייסבוק בהיבט החברתי והאישי.
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות?
בית הקפה בליקר בייקרי מתחת למשרד שלנו בנתניה. מקום שקט ונחמד מאוד שמאפשר פרטיות רבה.
מהו ג'וב חלומותיך?
אני מרגיש שאני רק בהתחלה. היום יש ב- CGS ישראל 60 עובדים, ועד סוף 2018 נהיה הרבה יותר מכך. כמו כן אנחנו עומדים להקים מרכז סייבר שיתבסס על הידע והמקצוענות בתחום בישראל, וישרת לקוחות גלובליים. יש לנו גם פעילות של פתיחת צ'אנלים בצפון אמריקה לחברות, והתכנון הוא לעשות זאת גם בישראל לחברות הרוצות להיכנס לשווקים אלה וליהנות מהידע והניסיון של CGS. יש לי המון מה לעשות כאן.
חופשה חלומית:
יצאתי לשייט תענוגות עם אשתי במקומות היפים בעולם, במסגרת מועדון הנשיאות של CGS העולמית. כל שנה מזמין פיל פרידמן, מייסד, נשיא ומנכ"ל החברה, את 15 המנהלים הבולטים ביותר באותה שנה לטיול איתו, כל פעם במקום אחר בעולם. אשתי ואני הוזמנו לספינת תענוגות הנחשבת ליוקרתית ביותר בעולם, והפלגנו במשך 11 ימים לחופים היפים ביותר שהים התיכון יכול להציע. ההפלגה יצאה מרומא לחופי ברצלונה, ועברה בחופי איטליה, מונקו וספרד. כל ערב בילינו על האנייה, ולמחרת התעוררנו בחוף מקסים אחר. מלבד ההנאה מהשייט, התקבצנו אנשים משישה מקומות שונים בעולם, וגילינו שלמרות שהעולם גדול, בסופו של יום כולנו דומים, לכולנו אותן שאיפות, אותם חלומות, ומה שחשוב זה האדם עצמו.