שם ותפקיד: צפריר גינסברג, מנכ"ל קבוצת גאות
שם החברה: רשת מסעדות פאפאגאיו הכשרות
שנת הקמה : 1995
מספר עובדים : 250
צפריר גינסבורג , בן 49, נשוי+ 2 ילדות בנות 15 ו-17, מתגורר בהרצליה, משמש כמנכ"ל קבוצת גיאות הכוללת את רשת המסעדות "פאפגאיו" ואת מרכז האירועים "קסיופיאה" בהרצליה. גינסבורג מהראשונים שהתחילו את טרנד האירועים בגני אירועים ובקיבוצים, כשאת הגן הראשון הקים לפני 21 שנה בקיבוץ גליל ים, ועד היום מתעסק ביזמות, תכנון, הקמה וניהול בפועל של אולמות וגני אירועים. גינסבורג, למד ניהול בתי מלון באוניברסיטת CORNELL בניו יורק, מתעסק בתחום האירוח כ-25 שנה.
רשת פאפאגאיו הוקמה בשנת 1995 ומונה היום 5 מסעדות כשרות בפריסה ארצית. חוצות המפרץ – חיפה, ארנה – הרצליה פיתוח, עזריאלי – ת"א, קריית המדע – רחובות, ותלפיות בי-ם. התמחות השת הינה בגריל בסגנון ברזילאי והיא מפורסמת בעיקר בסגנון השולחן הברזילאי של חגיגת בשרים ללא הגבלה, שמוגשים בשיפודי ברזל גדולים לשולחן.
מהלך שיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה
יציאה בקמפיין טלוויזיה. בתקופה שכולם צמצמו תקציבים. המשוב היה מיידי ובגדול. הבולטות נתנה דיווידנדים מהירים. היה לנו חשוב להעביר מסר של התחדשות, עדכניות והתאמת מחירים ותפריטים לתקופה הכלכלית החדשה.
על איזו פעילות שיווקית לא תוכל ליותר ומדוע ?
הקמנו בתחילת השנה מועדון לקוחות פאפאגאיו חדש. ערוץ קשר ושיווק זה בעיקר בתחום המסעדנות בו אנו פועלים, מוכיח את עצמו, ככלי עבודה יעיל ביותר. ההצטרפות לאורך כל התקופה מתחזקת, קצב הביקורים של חברי המועדון במסעדות בקשר ישיר ובמגמת עלייה ככל שאנו מדוורים להם ומציעים להם הטבות ייחודיות. המעקב אחרי המימושים, ונתן לנו אינדיקציה מצוינת לאופן ההתנהלות שלנו על פני השנה ובפילוחים לפי חתכים שונים של האוכלוסייה.
כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
רשת פאפאגאיו, הינה ארגון עסקי לכל דבר, מדי שנה מוכן בה תקציב כולל ותקציב השיווק הינו נגזרת של תקציב זה. תקציב השיווק, עומד על סדר גודל של 4-5% מההכנסות השנתיות המתוכננות.
לקראת סוף השנה מתקיים דיון בקבוצה שהנושא שלו הינו יעדי הקבוצה לשנה הבאה ובחינת העמידה ביעדים של השנה החולפת.
עבודת השיווק מתחלקת לשני תחומים: תחזוקה שוטפת של מסרי רשת פאפאגאיו לקהל הלקוחות שלנו ותכנון ודרכי השגת היעדים החדשים.
תחום המסעדנות, הינו תחום מרתק ומגוון. השונות בו מושפעת מאין סוף גורמים. השיווק אמור לתת מענה לכל המשפיעים האלה. ואותם הוא מציג בתכונית העבודה השנתית.
תקציב השיווק כולל : פרסום רשתי, פרסום מקומי (מסעדה בירושלים לא דומה בשום פרמטר למסעדה בהרצליה פיתוח או בחיפה), תמיכה במועדון לקוחות, תרומות ואירוח תמיכה בקהילה, Look & Feelבכל הקשור לנראה והנשמע במסעדות, יחסי ציבור ונטוורקינג.
ככל שחולף הזמן גדל החלק של הנטוורקינג ה Look & Feel בעוגת התקציב.
תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
האחים יורם וארי ירזין מבעלי זוזוברה, עד העצם, קפה איטליה, טוני וספה, שניצריה וכו'…מצליחים מזה מספר שנים לשמור על מיצובם בתחום המסעדות כמובילי דעת קהל. הם לא חוששים להעיז כל פעם מחדש להביא לנו טרנדים חדשים, אין לי ספק שבזכות מקצוענותם הצליחו למעשה לעשות את פעולת השיווק החשובה ביותר וזה לגרום לקהל המבקרים שלהם במסעדות ולמסעדנים לחכות "ליציאה" הבאה שלהם. יש שיווק טוב מזה?
שאלון אישי
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
כל מי שעוסק בענף האירוח ומצליח לרגש אותי אחרי 25 שנים שלי במקצוע.
מהו ספר השיווק שהשפיע עלייך יותר מכל ?
בכל תקופה ספר אחר, האחרון שביניהם "לא הגדולים טורפים את הקטנים, אלא המהירים טורפים את האטיים" / ג'ייסון ג'נינגס
עיתון / מגזין מועדף ?
גלובס, יין גורמה
דף הבית שלך באינטרנט ?
Walla
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות?
אם לא פאפאגאיו אז בטורקיז
מהו הרכב בו אתה נוהג?
פסאט
מהו ג'וב חלומותייך?
מבקר מסעדות וטועם יינות
חופשה חלומית ?
ניו יורק עם אשתי והילדות