- שם החברה: MAPLE מקבוצת WEB 3.0.
- שנת הקמה: 2009
- מספר עובדים: 35
בת 28, חברה ב-MAPLE מיום הקמתה, בוגרת תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים ושיווק והתמחות בתקשורת שיווקית במרכז הבינתחומי הרצליה. חברה בארגון הבוגרים של תכנית רבין למנהיגות חברתית ו-stand with us. שירתה בחיל האוויר כ-6 שנים, 4 מתוכם כקצינת מבצעים ביחידות מבצעיות.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה? שנת 2012 היתה שנת גדילה משולשת עבור MAPLE – בגזרת כוח האדם, היקף הפעילות וסוגי המוצרים. MAPLE הכפילה את כוחותיה בשנה האחרונה מ-18 ל-35 עובדים וחוותה גדילה רוחבית בכל מחלקותיה (מכירות, ניהול לקוחות, מדיה, פייסבוק, גוגל-יוטיוב ועוד). בנוסף , MAPLE העמיקה בשנה האחרונה את שיתופי הפעולה בחו"ל וחדרה עם פתרונות הפרסום מבוססי-התוצאות שלה לשווקים של לונדון, אוסטרליה, דרום אפריקה, ארצות הברית ונוספים. ולבסוף, MAPLE תמיד מחפשת את הדבר-הנכון-הבא, ובקיץ האחרון פיתחה מוצר המעניק פתרונות פרסום וידאו חכמים ומדידים ביוטיוב עבור קשת לקוחותיה.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכלי לוותר, ומדוע? פרסום מבוסס תוצאות (performance). אפשר לחלק את עולם התקשורת השיווקית לשני אפיקים מרכזיים עבור המפרסם – אפיק של תוצאות, ואפיק של נוכחות. לאפיק הנוכחות יש פתרונות רבים, חלקם מיתוגיים בעיקרם (כמו שלטי חוצות ופרסומות בטלויזיה והעיתון), וחלקם מעצימים את נוכחות המותג במדיומים הדיגיטלים בצורה נבונה ומדידה מול קהלי המטרה, כפי ש-MAPLE עושה עבור לקוחותיה ביוטיוב, בגוגל, ובפייסבוק. עם זאת, אפיק התוצאות – הוא הקו המחבר בין אנשי השיווק ואנשי המכירות של המפרסם – נמצאות בו הצעות המכר, ההנעות לפעולה – התחרות לא רק על ליבם אלא גם על ארנקם ו"רגליהם" של הצרכנים. זה עולם מעניין וחשוב לא פחות מעולם הנוכחות – ו-MAPLE משקיעה המון בכלים טכנולוגיים אשר מהווים בסיס מעולה לתמיכה במהלכי גיוס תוצאות עבור לקוחותיה.
- האם ישנה טכנולוגיה המשמשת אותך בעבודת השיווק? MAPLE פיתחה מספר כלים מיוחדים שמסייעים במאמצי השיווק וחקר השווקים והאוכלוסיות אליהן אנחנו פונים במהלכים שאנו מבצעים עבור לקוחותינו – ביניהם כלי מיוחד שפיתחנו לניתור וזיהוי קהלים בפייסבוק לפי קבוצות עניין ומאפיינים "רכים", מערכת אופטימיזציה לחומרי קריאייטיב ודפי נחיתה שמנתרת בזמן אמת את ביצועי הקמפיין ומסיתה ביצועים בהתאם וכן סביבת עבודה ייחודית המסייעת בתהליכי הבקרה המעקב ושליפת ממצאים ותובנות שיווקיות באופן רוחבי מכל קמפיין נתון – פרפורמנס (לידים), יוטיוב או פייסבוק.
- לקח מפעילות שיווקית שבצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים? אנו משקיעים מאמצים רבים במחקר והכנת case studies על כל פעילות שיווקית גדולה שאנחנו עושים. חשוב מאד שהחברה שמנהלת או תומכת במהלך שיווקי של מפרסם תכיר לעומק את הכלים בהם היא משתמשת, ויתרה מכך – שתהיה לה האפשרות להשתמש בהם. ל-MAPLE רישיון API בפייסבוק, למשל – רישיון זה מעניק לנו גישה ל"מטריקס" של פייסבוק ושל הגולשים, יכולות פילוח וטרגוט מתקדמות, וחשיפה ראשונה לשימוש בכלי פרסום חדשים שמפרסמת פייסבוק. שימוש ב-custom audiences, lookalike audiences, dark posts, facebook offers ועוד, וביצוע האבחנה בפרסום בין הגרסה האינטרנטית לבין זו הסלולארית של פייסבוק – יכולים לשפר משמעותית את רמת המעורבות (engagement) של הגולשים עם המפרסם, ולמקסם את ביצועי הקמפיין עבור תקציב נתון.
- השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? שריל סנדברג (סמנכ"לית התפעול של פייסבוק), ועדן עמירב מנכ"ל חברת MAPLE
· עבודה ראשונה:MAPLE (ליתר דיוק בשמה הקודם של החברה – web3dots)
· תכונה חשובה למנהל שיווק: הפרעת קשב וריכוז J
· דף הבית שלך באינטרנט: פייסבוק
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: גוצ'ה בדיזינגוף-בן גוריון בתל אביב
· מהו הרכב בו את נוהגת? קטנוע 125 סמ"ק / פולקסוואגן פולו (תלוי במזג האוויר)
· מהו ג'וב חלומותיך? לעסוק בפילנטרופיה ובהעצמת ההון הנשי בחברה הישראלית
· חופשה חלומית: בטן-גב על איזה חוף מבודד (אבל שיהיה WIFI, לאייפד J )