אישיווק השבוע: שימרית גל, סמנכ"ל שיווק באיקאה ישראל


  • שם איש השיווק ותפקיד: שימרית גל, סמנכ"ל שיווק
  • שם החברה: איקאה ישראל
  • שנת הקמה:2001
  • מספר עובדים: כ- 1,000

  • פרופיל:

    שימרית גל, 35, רווקה , מתגוררת בהרצליה הגיעה לאיקאה מחברת הפרסום גיתם BBDO בה שימשה כסגנית מנהלת מחלקת המדיה. בחמש השנים האחרונות היא עובדת באיקאה. גל התחילה את עבודתה באיקאה לפני כחמש שנים בתפקיד של אחראית תחום הפרסום בחברה, קודמה לסגנית מנהלת השיווק ובשנתיים וחצי האחרונות משמשת כסמנכ"ל השיווק של הרשת בישראל. לגל תואר ראשון במזרחנות ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים , ו- MBA במנהל עסקים שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל. אוהבת ספורט , טיולים, הצגות ,הופעות וסרטים. ולבלות זמן איכות עם חברים ומשפחה.

    רקע:

    רשת איקאה העולמית כוללת 318 חנויות ב-38 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -22.7 מיליארד יורו בשנה שהסתיימה ב- 31.8.09. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 660 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים – בשנה שעברה הודפסו 200 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001 באמצעות חנות ענק ששטחה 23,000 מ"ר הממוקמת במחלף פולג בנתניה. מאז פתיחת החנות בישראל ביקרו בה למעלה מ- 22 מיליון מבקרים. במרץ 2010 נפתחה החנות השנייה של איקאה ישראל, בראשון לציון, אליה גויסו כ- 500 עובדים חדשים אליה כבר הגיעו יותר ממיליון מבקרים עד כה.



  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

השקת המותג והקונספט של איקאה לקראת פתיחת חנות שנייה בראשל"צ.


למרות היותנו 10 שנים בשוק, לקראת השקת החנות השנייה בישראל ראינו צורך בחיזוק הקונספט האיקאי והסברת גישתה הייחודית של איקאה בתחום עיצוב וריהוט הבית, כחנות שמספקת ללקוח פיתרון כולל.


המהלך השיווקי כלל עבודה רבה בתחום יחסי הציבור , מסיבת עיתונאים , קמפיין פרסומי מאסיבי מאוד במגוון רחב של מדיות, פעילויות קד"מ ואירוע גדול בבוקר פתיחת החנות למאות מוזמנים ומגוון רחב של פעילויות להנעמת זמנם של המבקרים בחנות בשבוע הראשון . ביום הפתיחה פקדו את החנות למעלה מ-15,000 איש . אירוע הפתיחה אוזכר וסוקר בכל המדיות השונות ויצר באזז גדול.




  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

    יש מגוון רחב של פעילויות שלא אוכל לוותר עליהן. ככלל, רק תמהיל שיווקי יוכל להביא לעמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו: כמותיים ואיכותיים כאחד.



  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

    באיקאה אנו מתנהלים לפי תוכניות שנתיות ותוכניות ארוכות טווח ל- 3 שנים, זאת בהתאם ליעדי החברה הכמותיים והאיכותיים. לאחר מכן, מתכנסות קבוצות חשיבה הכוללות את אנשי צוות הסחר להגדרת היעדים החודשיים והמסרים העיקריים אותם אנו לחזק במהלך השנה. בסיום התהליך יש בידינו את ה-commercial calendar המגדיר את הפעילויות לכל השנה. תקציב השיווק נבנה מלמטה למעלה על בסיס היעדים.עם סיום התהליך הפנימי ,מתחילה העבודה מול משרדי הפרסום והיח"צ בכל המגזרים לעבודה משותפת על הקריאייטיב ותמהיל המדיה תוך בחינת תוצאות השנה שחלפה והפקת לקחים כתוצאה מהן.ככלל, תחילה נבנית האסטרטגיה ולאחר מכן מותאמת הטקטיקה להשגת יעדי החברה.יחד עם השקת תוכניות העבודה והתכנון השיווקי לטווח הארוך אנו מוודאים את היכולת לשנות ולהשתנות תוך כדי תנועה.



  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

קמפיין החדירה של H & M שהציג קונספט של מחיר נמוך באיכות טובה ויצר שינוי בכל הענף שחייב את המתחרים להגיב מיידית . דוגמא לכך היא עלייה של המתחרים בקמפיינים חדשים לפני ,תוך כדי ואחרי ההשקה.




השאלון האישי:



· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
להוביל ולנצח של ג'ק וולץ.
ספר נוסף שהייתי ממליצה עליו הוא "לרעות את הכבשים- דרך לפריצת דרך במערכות יחסים" של רחי ורטהיימר. למרות שעל פניו הספר לא נראה כספר שיווק קלאסי , ישנן בספר תובנות רבות המובילות אותנו ליצירת תקשורת אנושית איכותית בכל מערכות היחסים שלנו, וכתוצאה מכך להצלחות גדולות בכל מעגלי חיינו.


· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
איריס בק, בתפקידה כסמנכ"ל שיווק ב-
ORANGE, ,העבירה הרצאה בנושא דור 3 בכנס מדיה בראש פינה. ההרצאה הועברה בצורה עניינית, מקצועית ומעניינת בצורה יוצאת דופן מהרצאות בהן נכחתי בעבר .דמות נוספת שהשפיעה עליי רבות היא מיכל חיון ששימשה כמנהלת מחלקת המדיה בגיתם וממנה למדתי רבות .כבר בראיון העבודה עימה לתפקיד פלנרית וקניינית מדיה הבנתי שמדובר במקצוענית גדולה . העבודה הצמודה עימה חשפה אותי לעולם מרתק של חשיבה אסטרטגית בעבודה מול מגוון רחב של לקוחות בעלי צרכים שונים ומגוונים האחד ממשנהו. האתגרים הגדולים שתמיד הציבה בפניי, הובילו אותי לעשות עבודה מקצועית ללא פשרות וליכולת להתחבר ללקוח ברמה האישית. לימים, הפכתי ליד ימינה וקודמתי לסגנית המחלקה.



· עיתון/ מגזין מועדף
דה מרקר


· דף הבית שלך באינטרנט
אתר איקאה


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
מקום של בשר בנווה צדק וקפה נואר בת"א


· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מיציבושי לנסר


· מהו ג'וב חלומותיך?
סמנכ"ל שיווק של חברה קמעונאית מעבר לים.


· חופשה חלומית:
בטן גב ,ים, ספרים ומוזיקה טובה בתאילנד

אולי יעניין אותך

 בן זיקרי - קרדיט צילום מוטי סבג
 יחצ (2) תמונה דרור גנות
alex6
zohar3
gilad3
ori7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח