שם איש השיווק ותפקיד: שלום ג'ינשווילי ,מנכ"ל
שם החברה: רשת "קרמיק דיפו"
שנת הקמה: 2006
מספר עובדים: 58
פרופיל
שלום ג'ינשווילי,47 , נשוי+6, מכהן כמנכ"ל רשת קרמיק דיפו ומבעלי החברה מזה כ-4 שנים, ג'ינשווילי נחשב לבעל ניסיון רחב בתחום רשתות עיצוב הבית והקרמיקה במסגרת תפקידו יזם מהפכה בשוק הקרמיקה עם יצירת קונספט מכירתי חדשני בתחום שנשען עד כה על אופי תדמיתי של מהפך שהוביל את הרשת להתרחבות ולצמיחה של 30% השנה. בעברו שימש כסמנכ"ל לוגיסטיקה ותפעול בנגב קרמיקה .
רקע
קרמיק דיפו, הינה רשת המתמחה בשיווק מוצרי ריצוף, חיפוי וכלים סניטאריים אשר חרטה על דגלה להציע ללקוח את סל המוצרים במחיר המשתלם ביותר לצד שירות, אמינות ומקצועיות, לראשונה, בשיטת "שלם וקח". "קרמיק דיפו" הינה רשת ההבי דיסקאונט הראשונה בשוק שהוקמה מתוך גישה שיווקית שונה המציגה ללקוח באופן קבוע את המחיר הסופי והזול ביותר שניתן להציע, ללא כל מיקוח ומשא ומתן (מלבד הנחה של 3% על קניה במזומן). הרשת מציעה מגוון מוצרים ומותגים זהה לזה הנמכר אצל יתר שחקני השוק ומתחייבת למחיר הזול ביותר. כיום מונה הרשת 6 סניפים ובכוונתה לפתוח בשנתיים הקרובות 5 נוספים. ג'נשווילי צופה כי בשנים הקרובות יחול שינוי במבנה השוק לדבריו "מאזן הכוחות הקיים עומד להשתנות ,הלקוח הישראלי השכיל והבין שעל תפאורת אולמות התצוגה אין צורך לשלם, ומצד שני הוא מעוניין ברשת שתעניק לו בטחון וחווית קנייה" .
מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
קמפיין השוואתי מול שאר שחקני השוק שחשף פערים חסרי היגיון על אותם מוצרים . בקמפיין, הוצגו מוצרים בקטגוריות שונות בסל המשפץ, והועמדו למבחן השוואתי מול יתר הרשתות והחברות הפעילות בשוק כמו נגב, אלוני ועוד. הרעיון מאחורי הקמפיין הוא להעניק ללקוח נקודת מחשבה שיבדוק וישווה ולא יבחר באולמות התצוגה הנוצצים אלא במחיר הטוב ביותר. בקרמיק דיפו יצרנו מערך לוגיסטי, שירותי ותפעולי השונה מיתר שחקני השוק, מה שמאפשר לנו להציע מחיר הוגן ואטרקטיבי והכי חשוב להתחייב לסל השיפוץ הזול ביותר. הקמפיין עלה באמצעות משרד הפרסום סיגאווי&סיגאווי בהשקעה של 1.3 מיליון שח' וכלל רדיו, שלטי חוצות, מודעות בעיתונות הארצית ופרסום על גבי אוטובוסים.
על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
פרסום בגזרת המקומונים והרדיו ויחסי ציבור כגיבוי והענקת זוית נוספת לחשיפת פעילות הרשת, לשם החדרת המסר והגדלת המודעות בצורה יעילה ולאורך זמן בקרב מגוון הקהלים. שימוש בשני ערוצים אלו הוא הנכון ,האפקטיבי והמשתלם ביותר, בייחוד בגלל האופי המכירתי של הרשת.
כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
תקציב השיווק נקבע ע"פ יעדי המכירה ואחוז קבוע הנגזר מנתונים אלו בהתאם ליעדי החברה לפתיחת סניפים ולחזונה. צוות ההנהלה קובע את מטרות החברה ומציב יעדים להשגה בשנה הקרובה. כל מחלקה בחברה כותבת את תוכניותיה ונערכים דיונים על מנת לסנכרן בין התוכניות, לכל מחלקה מוגדר תקציב המחולק לתת סעיפים שבעזרתו עליה להשיג את היעדים. בנוסף, התקציב השנתי לפעילות השיווק לוקח בחשבון מעבר לנושא היעדים את עונות השנה, חגים וכדומה. בכל תקציב נגזר אחוז מסוים הנשמר לפעילות לא מתוכננת והוא מתועל במידת הצורך לחיזוק סניף או קטגוריה שאינה עומדת ביעדים.
תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה
רשת "חרש" על מתיחת הפנים והשינוי התדמיתי שעברה בשנה האחרונה שכלל השקת לוגו ואולמות תצוגה חדשים.
השאלון האישי:
איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
נוחי דנקנר
מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
שיווק כלוחמת גרילה מאת ג'יי קונרד לוינסון
עיתון/ מגזין מועדף
דה מרקר וגלובס
דף הבית שלך באינטרנט
גלובס
בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
רטרוטוי במושב אמונים
מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
סקודה סופראב
מהו ג'וב חלומותיך?
תפקידי כיום
חופשה חלומית:
עם כל המשפחה בצפון הארץ