- שם החברה: What?! ייעוץ שיווקי וקד"מ
- שנת הקמה: 1998
- מספר ע ובדים: 12
ד"ר שמוליק צרפתי (45) מנהל את חברת הייעוץ השיווקי והקד"מ What?! המספקת שירותים לחברות כגון לאומי, אלטשולר-שחם, כללית, וכמובן עמותת ילדים בסיכוי. מרצה באקדמיה משנת 2002 בתחום השיווק וחבר דירקטוריון במספר ארגונים, מרביתם בהתנדבות כדוגמת נוער מוסיקלי בישראל.
1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
עבור חברת אלטשולר שחם: קמפיין "אלוף ההקפצות של ישראל" – קמפיין גרילה משולב ביח"צ ורשתות חברתיות. עבור ילדים בסיכוי: שת"פ עם אומנים כדוגמת רמי מאירי ליצירת הגדות פסח בשיתוף עם הילדים.
השנה שיתוף הפעולה היה פורה במיוחד: סדנאות ציור עם אומן ציורי הקיר, רמי מאירי ולאחר מכן ציורים משותפים של הילדים עם האומן מעטרים כעת הגדות פסח 2015. זהו פרויקט נשמה כפול – הן הפן האומנתי הבא לביטויו בקרב הילדים והן פן התרומה של רוכשי ההגדות (בד"כ ארגונים).
בנוסף הוקם עבור העמותה פרויקט הנקרא 10 אג', והוא מיועד לבתי קפה ופאבים ברחבי הארץ. העיקרון: מלצרים, ברמנים – יכולים לשים בקופה המוצבת אצלם בבר עודף קטן ואנו אוספים את הקופות פעם בחודש. הקופה לא מיועדת ללקוחות, אלא לעובדים. היא מוצבת בד"כ במקום שרק הם יודעים וכך הם יכולים גם לתרום כסף ממש קטן שמתעצם ונאסף לסכומים גדולים. ממרץ אנו מתעתדים להרחיב את הפרויקט ולצאת מגבולות ת"א.
2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר? נטוורקינג – כי מכאן מתחילה כל עסקה
3. טיפ למתחילים בעולם השיווק
כמרצה לשיווק בזמני החופשי בימי שישי באוניברסיטה, אני סבור כי הטיפ הכי טוב בא מהחיים האמיתיים: "תשתו הרבה כוסות אספרסו עם חברים, סתם אנשים ותיצרו רשת קשרים כמה שיותר מוקדם".
לקח מפעילות שיווקית שביצעתם ויכול לסייע לאנשי שיווק אחרים
בכל פעילות שיווקית מומלץ היום לשלב מדיות שונות: Cross Media . שלבו קד"מ עם יח"צ, פרסום עם רשתות חברתיות וכיו"ב. בד"כ כל סוכנות שיווק לוחצת שהחלק שלה יהיה הגדול ביותר. באם תקציב השיווק מאפשר זאת אז כמנהלי שיווק שכל פעילות תוצלב כדי להעצים את המסר (לא חלוקת מדיה, אלא הצלבה).
4. פעילות שיווקית שהרשימה אותך?
פעילות גרילה שלדעתי המוצלחת ביותר בינתיים בכל הזמנים: ערוץ טלוויזיה בלגי שביקש לקדם ערוץ דרמה הציב כפתור אדום ענק באמצע כיכר מנומנמת. אחרי שעוברי אורח לחצו על הכפתור…החלה הדרמה והיא הייתה ענקית…מעל 100 מיליון צפיות (במספר סרטוני פעולה), הצלבה עם יחסי ציבור ושידור הפעילות ברשתות הטלוויזיה באירופה.
5. השאלון האישי:
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? המנהל הראשון והיחיד שלי בחיים (ניסן יצחקי) כשהייתי שכיר למשך שנה בלבד. טען שהכי טוב להקיף עצמך באנשים חכמים ממך וככה תעלה למעלה….
· עבודה ראשונה? מוכר עיתוני ילדים מדלת לדלת
· תכונה חשובה למנהל שיווק? לכל מנהל: התמדה, אומץ ויצירתיות
· מקור ידע מקצועי שימושי? בתחום השיווק – רק מגזינים מחו"ל (חלקם אינטרנטיים)
· ברשתות החברתיות? פייסבוק ( עדיין אם כל הרשתות)
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: לחמים ברחוב החשמונאים (ליד המשרד שלי)
· ג'וב חלומות? עובד בו
· חופשה חלומית: אישגל אוסטריה על הסנובורד