רגוני הנוער ועמותת הכפתור האדום, מובילת המאבק באלימות ובריונות ברשת (Cyber Bullying) משיקים קמפיין ראשון מסוגו בעולם, למאבק בבריונות ברשת. תחת הסלוגן "מחרימים את הבריונות ברשת" יעלה ב-14 ביוני 2015 למשך שבוע, קמפיין ויראלי, שמטרתו להעלות את המודעות לתופעת הבריונות ברשת ועידוד בני נוער, לדווח אודות גילויי בריונות ברשת וצמצום התופעה באמצעות אפליקציית ותוסף הכפתור האדום.
הקונספט שמוביל את הקמפיין הינו העלאת פוסטים ושינוי תמונות הפרופיל ברשתות החברתיות, לטיזרים ודוגמאות שכיחות לביטויים האלימים ברשת, להם נחשפו מתנדבי עמותת הכפתור האדום בשנה האחרונה, ומנגד להציע את הפתרון לבעיה – להניע את הגולשים לפעולה- למגר את התופעה על ידי דיווח באפליקציה או בתוסף.
הקמפיין הושק בעקבות יוזמתה של עמותת הנוער "Unistream" (הכשרת הנהגה עסקית-חברתית- יוזמת בקרב בני הנוער בפריפריה), אליה הצטרפו ארגוני נוער מובילים- מועצת התלמידים הארצית, תנועת הצופים, איגי (ארגון נוער גאה), ואגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי בהרצליה.
מוקדם יותר השבוע העלו עשרות אלפי בני הנוער את הטיזרים לפייסבוק – החלפת תמונת פרופיל, תמונות קאבר וכן הלאה. התמונות יכללו ציטוטים החושפים חלק מהתכנים האלימים שזעזעו אותנו בשנה האחרונה. כל תמונה תעלה עם קישור לעמוד הנחיתה שבו יהיה הסבר לתופעה המדאיגה עם הפתרון הטכנולוגי הייחודי : הורדת תוסף לדפדפן ואפליקציה לסמארטפון של עמותת הכפתור האדום.
עדי זוטא ואלון בר דוד ממייסדי הכפתור האדום: "בימים בהם נושא הבריונות ברשת עולה לראש סדר היום הציבורי ופוגע בבני נוער רבים – אנו יוצאים בעקבות פנייה יזומה של ארגוני הנוער בקמפיין שמטרתו להעלות את המודעות לתופעה, ולהעניק לציבור הגולשים את האפשרות לדווח ולהילחם ביחד אתנו למגר את תופעת הבריונות ברשת."
תופעת האלימות ברשת, איננה נאכפת ע"י שום גוף בארץ ובעולם. מדי שבוע אנו, בעמותת הכפתור האדום עדים להתגברות האלימות ברשת- תופעה עולמית נפוצה בעידן הרשתות החברתיות אשר לא פסחה על החברה בישראל. רוב הקורבנות (והתוקפים) הם בני נוער הנחשפים לאלימות בסביבה המקוונת המוצאים עצמם חסרי אונים אל מול התוקף. תופעה זו גורמת לנזקים חברתיים ונפשיים קשים ובמקרים קיצוניים גם לאובדנות.
בישראל 2015 – 45 אחוזים מהילדים בגיל 10-17 מדווחים כי נפגעו מאלימות מילולית ברשת וקרוב ל-80 אחוזים לא מספרים לאיש כי היו קורבנות לאלימות באינטרנט, יש צורך חיוני בשיתוף פעולה בין גופים. על פי "מדד הכפתור האדום" בשנת 2014 התקבלו 7431 דיווחים אנונימיים אודות אלימות ברשת, בעקבות לחיצה על הכפתור האדום- התוסף החינמי לדפדפן. 2347 מכלל הדיווחים התקבלו מפעילות בפייסבוק.
על פי מדד הכפתור האדום, ביטוי האלימות השכיח ברשת הישראלית הוא קבוצת הסתה/שנאה וחרם- 63% מכלל הדיווחים , הביטוי השכיל לאחר מכן הוא של דף אלים/הסתה/התחזות כנגד אדם עם 14%, הפצת תמונות /סרטונים פרטיים נמצאת במקום השלישי עם 5% מהדיווחים, יחד עם פוסט אלים/פוגעני (5%) ,סרטון שיש בו אלימות כנגד אדם (5%) איום באובדנות (5%) ואחוז אחד לדיווחים פליליים- איום סחיטה/פדופילה.