בידול באמצעות קיימות: Booking.com משיקה תווית ראשונה לתיוג מקומות אירוח המעודדים קיימות

Booking.com, אחת מפלטפורמות התיירות הדיגיטליות המובילות בעולם, הודיעה היום
על ההשקה הרשמית של תווית בשם 'תיירות ידידותית לסביבה' – מדד
קיימות מהימן ורלוונטי ברמה הגלובלית, שמספק מידע חיוני לתיירים ולתיירות מכל רחבי
העולם שרוצים לנסוע ולטייל באופן אקולוגי יותר.
מקומות אירוח שזכאים לקבל את
התווית יכולים להיות מכל סוג שהוא, ובלבד שהם מיישמים אצלם פתרונות וצעדים מתחום
הקיימות, ועומדים בסף מינימלי של השפעה על הסביבה והקהילה (סף שמותאם ליעד שבו
נמצא מקום האירוח). מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה בתעשיית התיירות, שמיועדת למגוון
רחב של סוגי מקומות אירוח – מדירות,
צימרים ובתי
נופש עד למלונות, אתרי נופש ואפילו בקתות עץ – ואפשר להתאים אותה למציאות ולתנאים
שרלוונטיים לכל יעד. בעזרת התווית, יותר
מקומות אירוח ברחבי העולם יכולים לקבל סימון מהימן שמעיד על הפעולות המשמעותיות
שהם עושים כדי לשמור על קיימות. מבחינת המטיילים והמטיילות, מדובר בדרך שקופה,
עקבית וברורה לזהות מגוון גדול יותר של מקומות אירוח ידידותיים לסביבה בכל מקום
שאליו הם ירצו לנסוע.


עוזרים
לכולם ולכולן לבחור בקיימות בענף התיירות

השאיפה של Booking.com, בשיתוף עם ארגון Travalyst, בו Booking.com שותפה ומייסדת, היא ליצור מדד
אוניברסאלי ושקוף למידע על מקומות אירוח ברי קיימא בכל הענף. הגרסה הראשונה של
תווית 'תיירות ידידותית לסביבה' ממנפת את קבוצת ההרגלים הירוקים כפי שאושרה על ידי
Travalyst Independent Advisory. התווית 'תיירות ידידותית לסביבה' מתמקדת בהבלטת הפעולות
הרלוונטיות ביותר למגוון רחב של סוגי מקומות אירוח, וכן בפוטנציאל ההשפעה שלהם –
ולא משנה אם מדובר בדירה באמסטרדם, באירוח ביתי בהודו או באתר נופש שנמצא בגולד
קוסט שבאוסטרליה.


Booking.com כבר אימצה סטנדרטים מסוימים של קיימות בתחום
האירוח, ועל הבסיס הזה היא שיתפה פעולה עם מומחים מהתעשייה, בין היתר באמצעות
תפקיד המפתח שלה ב-
Travalyst Coalition, כדי לזהות את הצעדים המשפיעים
ביותר שמקומות אירוח יכולים להתמקד בהם בחמש קטגוריות מרכזיות: פסולת, אנרגיה וגזי
חממה, מים, תמיכה בקהילות מקומיות ושמירה על הטבע. הקטגוריות הבסיסיות הללו חולקו
ל-32 הרגלים ירוקים שונים שמקומות אירוח יכולים ליישם אצלם – החל מהפסקת השימוש
במוצרי טיפוח באריזת פלסטיק חד-פעמית ובמעבר לתאורת לד ול-100% אנרגיה מתחדשת, ועד
להשקעת אחוז מסוים מהרווחים בקהילה המקומית ובפרויקטים לשימור הסביבה.


Booking.com עבדה עם Sustainalize, חברת ייעוץ ידועה בתחום הקיימות, במטרה
לפתח מודל שמעריך את החשיבות היחסית של כל אחד מההרגלים הירוקים האלה. המודל מתבסס
על ההשפעה הסביבתית ו/או החברתית של הרגל ירוק כזה או אחר, וכך אפשר לדעת אילו
שותפים משקיעים מאמצים משמעותיים בקידום הקיימות. הוא גם לוקח בחשבון את המיקום
והגודל של כל מקום אירוח, מה שמגדיל את רמת הדיוק של המודל ומאפשר ליישם אותו על
מגוון רחב של מקומות אירוח ב-
Booking.com. כל החישובים שהמודל עושה עבור כל אחד מההרגלים הירוקים האלה, תוך
התייחסות לגורמים מקומיים, מתגבשים לכדי ציון כולל שניתן למקום האירוח. למרות
שהמטרה הייתה לייצר מודל אוניברסלי, לתחום הקיימות יש משמעות שונה במקומות שונים
בעולם. למשל, הטמעת פתרונות להפחתת השימוש במים באזורים עם נטייה לבצורת, או יצירת
מקורות לאנרגיה מתחדשת במדינה שבה היא לא זמינה במיוחד, הן פעולות עם השפעה גדולה
יותר. מידע מפורט יותר על הדרך שבה מקומות אירוח ברחבי העולם קיבלו את התווית, ניתן
למצוא ב
מדריך הקיימות המעודכן למקומות אירוח המופיע במרכז
העזרה לשותפים של
Booking.com.


מקומות אירוח
שעומדים בדרישות הסף של ההשפעה האקולוגית מקבלים את הגרסה הראשונה של תווית 'תיירות
ידידותית לסביבה', והרשימה הזו כוללת גם מגוון רחב של מקומות אירוח שקיבלו הסמכה
רשמית מטעם
Global Sustainable
Tourism Council, Green Tourism
ו-EU Ecolabel. שיטת העבודה ומתודולוגיית
המדידה פותחו באופן רשמי ב-
Travalyst Coalition ואושרו על-ידי Travalyst Independent Advisory Group, כשהמשך הפיתוח שלהן מתבצע עם הליווי
והייעוץ של ה-
Global Sustainable
Tourism Council
(או GSTC).

"Booking.com פיתחה, בדקה ושכללה את השיטה הזו, בהתבסס על
תחומי המומחיות של ה-
GSTC והקריטריונים שלה שקיבלו הכרה
בינלאומית", אומר רנדי דוראנד, מנכ"ל
GSTC "מה שנותן
שכבה נוספת של אמינות למהלך הזה שנבנה בקפידה".


"צריך זמן, תיאום ומאמץ
משותף כדי שתעשיית התיירות באמת תשמור על קיימות, אבל אפשר להתקדם לכיוון הזה
בזכות חדשנות מתמשכת, תמיכה בשותפים ושיתופי פעולה בתעשייה", אומרת מריאן
גיבלס, מנהלת תחום הקיימות ב-
Booking.com. "באמצעות
התווית והתוכנית שלנו, 'תיירות ידידותית לסביבה', אנחנו מציגים ללקוחות באופן מהימן
וברור את הפעולות שנעשות לקידום הקיימות במגוון רחב של מקומות אירוח בעולם. בנוסף
לכך שאנחנו מעודדים מקומות אירוח לרצות להשיג את תווית 'תיירות ידידותית לסביבה',
אנחנו מאמינים שחשוב להראות שיש מגוון של תחומים שקשורים לקיימות, ואת המספר ההולך
וגדל של מקומות אירוח שנמצאים בשלבים שונים בתהליך הקיימות שלהם. הצגת ההרגלים
הירוקים שמיישמים במקום כלשהו עוזרת לכולם ולכולן להחליט באופן מושכל, ובתקווה גם
לבחור במקום יותר ידידותי לסביבה בחופשה הבאה, ולא משנה מה היעד. כך, גם נוכל
לעודד שותפים לעשות את הצעד בא בתהליך הקיימות שלהם".

אולי יעניין אותך

רפואת שיניים
ללא שם
pic2(1)
sodastream(3)
alon-loria(4)
12931

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''