בני נוער מאזינים לרדיו – אבל רק אונליין

האבולציה הטבעית במדיה לא פוסחת על הרדיו. הרדיו המסורתי האנלוגי מקבל תפנית משמעותית במיוחד, כשהוא מבצע תזוזה לערוצי האזנה דיגיטליים מכל העולם, פלטפורמות אודיו, פודקאסטים וערוצי Live Stream. הסיבות העיקריות נעוצות בפריחה המטאורית בשוק הסמארטפונים, הטאבלטים, החיבורים המהירים לאינטרנט, חבילות הגלישה הבלתי מוגבלות וציוד קצה כגון אוזניות ורמקולים לשדרוג חווית השמיעה.


סקר חדש שערכו משרד הפרסום TEENK , המתמחה בבני נוער ו- ADiO רשת הפרסום הישראלית ברדיו אונליין, מוכיח את המגמה ומראה כי 87% מהנסקרים נטשו את הרדיו המסורתי ומאזינים לתחנות רדיו אונליין מהעולם כמ iTube, www.181.fm, www.sky.fm, www.1.fm , jango.com ואפליקציות מוסיקה הנשענות על תכני YouTube. ניתן להניח כי הקהל הצעיר נתקל ברדיו FM המסורתי כאשר הם עם ההורים ברכב וגם זה כפי הנראה לזמן מוגבל שכן 21% מהם צינו כי הם מחוברים לרדיו אונליין גם בזמן נסיעות, 18% בדרך לביה"ס.



יניב ויצמן, מנכ"ל TEENK: " אנו רואים את העלייה המתמשכת בהאזנה לפלטפורמות אינטרנטיות בקרב צעירים ובני נוער באמצעות המחשב והסמארטפון. הנתונים שהוליד סקר זה מציבים אתגר משמעותי, אשר מצריכים אותנו להתאים בין המסרים והקמפיינים לעולם החדש באונליין המצריך תוכן אודיו ממוקד וג'ינגלים".



הסקר מתקף מגמה עולמית ומהפכה של ממש בהרגלי ההאזנה לרדיו. השבוע (05/03/14) פורסם בארה"ב מחקר נוסף מבית Edison The Infinite Dial 2014 המציג את המשך הצמיחה בהאזנה אונליין כאשר 124 מליון אמריקאים מאזינים לרדיו באמצעות האינטרנט בכל חודש, 13 שעות בממוצע בשבוע עם גידול מרשים של 26% בהאזנה באמצעות הסמארטפון ברכב. 75% בגילאי 12-24 ו- 50% בגילאי 25-54 מאזינים אונליין.


דרור גנות, מנכל ומייסד ADIO: "בישראל כמו בכל העולם בני הנוער והצעירים נטשו את הרדיו המסורתי ועברו למרחב הדיגיטלי להאזנה רציפה המלווה אותם לאורך כל היום. הצעירים מייצגים את הרגלי הMY AUDIO ומאזינים לתכנים המועדפים עליהם, בזמן שלהם ובמכשיר האישי שלהם בכל פעילות בה נמצאים. סקר זה מתקף ומחדד את הבשורה למפרסמים – אם הם מכוונים לרדיו לצעירים- הם ימצאו אותם באונליין".


המחקר גם מצא כי רוב המשתמשים, הן לרדיו המסורתי והן לרדיו אונליין, טוענים כי הפרסום ברדיו הינו מחיר הולם לתוכן אודיו בחינם. תפיסה זו מחזקת את ההתייחסות החיובית לפרסומות ולאפקטיביות הקמפיינים ברדיו.


" יש הזדמנות חדשה למפרסמים, מוסיף ויצמן, "להגיע לקהל הרלוונטי בזמן האזנה וודאית ובמקבצי פרסום קצרים מאוד (ברייק זהב בלבד- 1-2 פרסומות תוך כדי האזנה). מקבצי פרסום של 'פרסומת אחת וחזרנו' הינם מגרש משחקים מעולה לכל צוות קריאייטיב לייצר מסרים שיווקיים נחשקים ומעניינים ולא כאלה המבוססים על בולטות במקבץ הפרסומות הארוך ברדיו המסורתי".


"יכולות הטירגוט ברדיו אונליין מאפשרות מיקוד לכל סוגי קהלי המטרה, הגשת פרסום קצרצר בזמן האזנה וודאית, מעקב אחר חשיפות ששודרו בפועל ודוחות מדיה מהודקים לפי סוג מכשיר דרכו מאזינים ואזור גיאוגרפי המבוססIP . חשיפה ממוקדת, בעלויות הפקה ופרסום אטרקטיביות של מדיום חדשני ובקריאטיב קל לביצוע. הפרסום ברדיו אונליין מחזק את הפרסום ברדיו המסורתי ומגדיל את הכיסוי לאוזנים נוספות, קהל מתקדם ואיכותי המאזין לתוכן המועדף עליו באזורים בהם הרדיו המסורתי פחות פעיל כגון זמן העבודה, בפעילות ספורט ובחדר כושר – הדור החדש ברדיו" מסכם גנות.

אולי יעניין אותך

Disney100
alon-loria(6)
pexels-pixabay-48148(3)
podcast10
dismey1
gadi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח