"אני לא רוצה עמוד פייסבוק כי ילכלכו עלי שם, בשביל מה העסק שלי צריך את זה?"
זו תגובה שאני מקבל לא מעט כשאני מסביר לאנשים על מדיה חברתית והחשיבות שלה לעסקים שלהם. אני בטוח שאני לא לבד. עוד הרבה אנשי מדיה חברתית נתקלים בתגובה הזאת.
אז הנה התשובה: אין לכם ברירה. העידן בו המפרסם שלט במסר נגמר! העברת המסר לבדה נגמרה, ומה שקורה היום הוא שיחה בין המותג והלקוח. השאלה היחידה היא איפה תהיה השיחה, והאם תהיו חלק ממנה, תוכלו לקחת ממנה משהו, לענות ואולי אפילו להרוויח מביקורת רעה.
כמה דברים אני אומר לעסק שחושש שהתגובות הרעות עליו יצאו החוצה:
אם התנהלת רע, זה יצא החוצה.
אם יש משהו שלא עובד טוב בעסק שלך, לא היית רוצה לדעת את זה?
לא עדיף לך להיות שותף לשיחה בה מלכלכים עלייך?
עסק שחושש לפתוח עמוד פייסבוק מתנהג כמו בת יענה. הרי אם התנהלת רע, יצא לך שם רע. אם אתה רוצה להתעלם מזה, אתה פשוט טומן את הראש בחול, זה לא אומר שהביקורת תיעלם, זה רק אומר שאתה פשוט לא תדע ממנה. עדיף שהביקורות יתרכזו בעמוד שלך מאשר שירוצו בעשרות מקומות שאתה לא יודע עליהם ועד שתמצא, תגיב ותנסה לנווט את המשבר שלך, הנזק כבר יהיה בלתי הפיך.
עניין שני- השאלה היא איך אתה לוקח את זה, אם אנשים כתבו לך בפייסבוק אכפת להם, עדיף מאשר שיהיו אדישים אלייך- הדבר הגרוע ביותר הוא לקוחות אדישים. מי שכותב לך- נהל איתו שיחה, תבין על מה יושבת הביקורת שלו, מאיפה מגיע הכעס שלו.
ברגע שתנהל שיחה ולא קרב מילים, תוכל להרויח מעמוד הפייסבוק שלך.
גיל לבנוני מספק שירותי יעוץ בתחום המיתוג האישי, בניית וניהול תדמית למנהלים, עסקים וחברות