גימיקים בשיווק ושדרוגם

עולם השיווק של היום מפותח ומורכב, ולפעמים נדמה שאנחנו צריכים להיאבק על תשומת לבם של הלקוחות ביתר שאת. אבל חשוב לזכור ששיווק זו מלאכה מתוחכמת. לא תמיד חשוב מי צועק הכי חזק או למי יש את נוכחות המרשימה ביותר. את תשומת לבם של הלקוחות אפשר להשיג גם באמצעים ממולחים ועקיפים, למשל – גימיקים שיווקיים. הרעיון של גימיק הוא שהוא מצליח לא רק לעורר עניין רגעי אצל הלקוח הפוטנציאלי שלנו, אלא ליצור קשר ברור ולפעמים ממשי בין הלקוח לבין העסק.



  • אוכל. הדרך אל הלב עוברת בקיבה: זו אחת האמיתות העתיקות, והנכונות, בעולם. גימיק שיווקי מוצלח יכול להשתמש באהדה האנושית למזון בצורה יעילה וידידותית במיוחד. דברי מאפה כמו עוגיות או מאפינס יכולים להיות מושלמים לכך: אפשר למשל לשלב את הלוגו של בית העסק בדברי מאפה לייצר עוגיות בצורת הלוגו. את ההפצה אפשר לעשות באופן עצמאי, או בשיתוף פעולה עם מאפיה, בית קפה מקומי ואפילו רשת מזון. זוהי דרך בטוחה לחשוף את הלוגו ופרטי העסק ללקוחות, ולוודא שיזכרו אותם. דרך נוספת ובטוחה לקנות את לבם של לקוחות (טוב, בעיקר ילדים – שיכולים גם הם להיות לקוחות פוטנציאליים): חלוקה של סוכריות על מקל ממותגות, כלומר עם לוגו העסק. סוכריות כאלה הן גם עמידות יותר ויכולות להצטרף לכל קנייה בבית העסק ואפשר גם לחלקן ברחוב.
  • אירועים. הכוונה אינה לאירועים גנריים אלא לאירועים ייעודיים, למשל בנושא מסוים שאותו אפשר לקשר לשירותי או למוצרי העסק. אפשר לערוך הפנינג בנושא קיימות ואיכות סביבה, מסיבת תה להורים וילדים, אירוע סוף-שבוע בנושא נופש ועוד ועוד. כמובן, אירוע כזה מצריך קידום ופרסום משל עצמו, אך הוא טומן בחובו פוטנציאל גדול לחשיפת העסק, ומאפשר חלוקה של מוצרים ומידע פרסומי בעל ערך.

מתנות. חלוקה של מוצרי קידום מכירות ומתנות ממותגות אינה גימיק כשלעצמה, אך אם היא מתוכננת בחוכמה, אפשר למנף אותה היטב ולהפוך אותה לרעיון שיווקי מדליק ובעל ערך. יש כמה דרכים לעשות זאת, למשל לחלק מוצרים מיוחדים ושימושיים, שיזכירו למשתמש את בית העסק באופן מתמיד – מטריה מרובעת, מחזיק מפתחות המכיל תמונה אישית או דיסק-און-קי, תיק מדליק שניתן להשתמש בו בכל הזדמנות, אחז משקפיים הנתלה על הקיר או על לוח המחוונים באוטו, עט תלוי על המקרר ועוד.



  • מבצעים. גם מבצעים אינם בדיוק המצאת הגלגל, אך אפשר בקלות להפוך אותם לגימיק ואפילו לאטרקציה. למשל, במקום לערוך מבצעים שמציעים זכייה בשירותי או מוצרי העסק, שווה לפעמים להשקיע במבצע חד פעמי גדול שמזכה את הזוכים בחוויה בלתי נשכחת, או בשירות או מוצר שישרת אותם באופן מיוחד. בין אם מדובר בטיסה בכדור פורח, בסוף שבוע בצימר בצפון אובקפה ומאפה חינם למשך שנה – זכייה במבצע טוב משאירה חותם וזיכרון חיובי. יתרון נוסף הוא שלצורך מבצעים כאלה צריך לשתף פעולה עם חברות, ארגונים ובעלי עסקים אחרים. זה תורם ליצירת קשרים עסקיים ויחסי גומלין חיוביים, וכך תורם לעסק גם בדרכים נוספות. במילים אחרות – השקעה משתלמת לטווח הארוך.
  • כדי שהגימיק יהיה יעיל, חשוב להשקיע מחשבה ותכנון. כדאי תמיד להעדיף מוצר איכותי, גם אם קטן, או רעיון בעל ערך מוסף – מכיוון שהם מוכיחים את יעילותם ופעולתם לאורך זמן.
המאמר נכתב על ידי תיקו – רעיונות שיווקיים

אולי יעניין אותך

משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''
BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
אביסרור דירה להשכיר הדמייה
אסטרטגיה שיווקית
מתחם LAGO - חתונת מיכאל וחן - צילום גיא סידי (844)
BOSS חליפה 6589 שח + עניבה 659שח צילום באדיבות המותג (1)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מתחם LAGO חתונה מעוצבת על ידי קארין אוסמו- צילום מרווין (3)
los arango blancoלוס אראנגו טקילה בלאנקו מחיר 159
pizza_box