סתיו זיו, אשת דיגיטל ותוכן, לשעבר מנהלת עמוד החינוכית בפייסבוק, העלתה סטטוס שהצחיק אותנו אבל גם מסתיר בתוכו כמה אמיתות בנושא השיווק בפייסבוק. להלן הפוסט:
לכבוד השנה החדשה, הנה כמה דברים שהייתי רוצה שייעלמו מנוף הפייסבוק הישראלי, ובכלל.
לא יצליח לי, אבל בכל זאת.
1. שיתופי פעולה בין עמודים עסקיים
בהתחלה זה היה נחמד, אבל כמו הרבה דברים טובים- צריך לדעת לעשות את זה בשביל שזה יצליח ולא יהיה שקוף מדי. כמו הרבה דברים טובים זה גם הפך מדבר מרענן לדבר מאולץ.
2. כותרות קליקבייט
תודה לאל על האמ;לקים שעוזרים למגר את המרחב מכאלה, ותודה לצוקרברג שמנסה גם הוא להילחם בכותרות האלה, אז מה אם זה מתוך אינטרס אישי-כלכלי שלו. אישה אכלה בננה, לא תאמינו מה קרה אז! כן, אז בקשר לזה- מה שקרה אז זה שהתחלתי לשנוא את העמוד שלכם ואתכם.
3. דיבור סחבקי מדי של עמודים
די, דה מרקר, נו די.
4. פעילויות פייסבוק מדכאות ו_____
אוקיי, אני מוכרחה להודות שחשבתי שהדבר הזה הפסיק ב- 2013, אבל מסתבר שזה עדיין פושה במחוזותינו. נסכם זאת כך – כשיורד גשם, זה לא גורם לי להרגיש כמו ____. זה רק גורם לי לחשוב שאתם חושבים שאני קצת טמבלית.
5. היצמדות ללוח השנה בכל מחיר
תשמעו, אם יום הגזר הבינלאומי כל כך משפיע על המותג שלכם, תהיו לי בריאים. מסכנה מנהלת השיווק שצריכה לאשר את הפוסט, ומסכנה הגרפיקאית שצריכה לעבד גזר אל תוך סיטואציות משונות. ("שומעת? צריך שהגזר ילפף את רסק העגבניות, כאילו הם עושים ריקוד של מטבוחה, אם לא ברור- תתקשרי")
6.התגפפות שלא לצורך
אם עוד פעם אחת תגידו לי לעצור גיפ כדי שאוכל לקבל מכם תוכן, אני אזדכה על המוח שלי בקופת החולים הקרובה.
7. #האשטאגיםםםםםם, הרבה מהם
זה לא טוויטר פה, נו די. בהאשטאג בפייסבוק צריך להשתמש בשני מקרים: כשיש סדרה של פוסטים שרוצים לקבץ לכדי "ארכיון" אחד, או כשרוצים לעגן פוסט למסגרת מסויימת בלי להשתמש בהרבה מילים. אחרת, אתם סתם טמבלים שמשרבטים אותיות מוזרות. #זה #סוף#הפוסט #אישה #אכלה #גזר #בתחילתו #לא #תאמינו #מה #קרה #כשסיימה