דו"ח התיירות בת קיימא של Booking.com לשנת 2021 מציג נקודת מפנה פוטנציאלית לענף ולצרכנים


% מהמטיילים הגלובליים ו-70% מהמטיילים הישראלים חושבים שתיירות
אקולוגית היא דבר חשוב. 61% מהמטיילים הגלובליים טוענים שהמגפה גרמה להם לרצות לנסוע
ולטייל בצורה ירוקה בעתיד, זאת לעומת 38% מהמטיילים הישראלים.


כמעט מחצית מהמטיילים הישראלים (46%) עדיין מאמינים שבשנת 2021 אין מספיק אפשרויות לתיירות
אקולוגית, ו-41% מודים שהם אינם מרוצים כאשר מקום האירוח לא מאפשר להם לשמור על
הרגלים ירוקים, למשל כשאין במקום מתקנים למחזור.


אמנם שלושה מתוך ארבעה ספקי אירוח טוענים שהם מקפידים
על נוהל ירוק אחד לפחות במקום האירוח שלהם, אבל רק שליש מתוכם נוקטים יוזמה ומפרסמים
זאת כדי למשוך אורחים פוטנציאליים.


כדי לעזור להגביר את המודעות והחשיפה של אפשרויות
אירוח ירוקות יותר,
Booking.com מציגה
תעודות הסמכה אקולוגיות שניתנו על-ידי גורמים חיצוניים, ומספקת מידע על מגוון של למעלה
מ-30 נהלים ירוקים רבי-השפעה המיושמים במאות אלפי מקומות אירוח מרחבי העולם.


מחקר חדש של Booking.com מציג תובנות שנאספו בקרב למעלה מ-29,000 מטיילים מ-30 מדינות שונות,
וביניהן ישראל. לפי המחקר, המגפה הייתה נקודת מפנה שהובילה את המטיילים לרצות
להתחייב בעצמם לתיירות אקולוגית – כאשר 72% מהמטיילים הגלובליים מאמינים שצריך
להתחיל ולפעול כבר עכשיו כדי לשמור על כדור הארץ לדורות הבאים, וכך גם 67% מהישראלים.
כשברקע ענף התיירות מתחיל להיפתח מחדש, דו"ח התיירות בת קיימא של
Booking.com לשנת 2021 מראה שהמטיילים מחויבים יותר מתמיד לנסוע ולטייל בצורה
מודעת: כשליש (38%) מהמטיילים הישראלים מציינים שהמגפה גרמה להם לרצות לטייל בצורה
ירוקה יותר בעתיד, וכמעט חצי (46%) משתפים שהמגפה שינתה את הגישה שלהם והובילה אותם
ליישם שינויים חיוביים בחיי היומיום, כשנושאים כמו מחזור (52%) או הפחתה בבזבוז
מזון (33%) עלו לראש סדר העדיפויות בשגרה הביתית שלהם.


לפי הממצאים, ההתחייבויות היומיומיות של המטיילים בכל
הקשור להתנהלות ירוקה יותר משפיעות גם על הכוונות שלהם לגבי טיולים וחופשות
עתידיות: 79% מהמטיילים הישראלים רוצים לצמצם פסולת באופן כללי (84% בקרב מטיילים
בעולם), 80% רוצים להפחית את צריכת האנרגיה שלהם במהלך הטיול, למשל באמצעות כיבוי אורות
ומיזוג האוויר כאשר הם לא נמצאים בחדר (
83% בקרב מטיילים בעולם) ו-71% מעוניינים להשתמש באמצעי תחבורה ידידותיים
יותר לסביבה כמו הליכה ברגל, רכיבה על אופניים או תחבורה ציבורית במקום מוניות או
רכבים להשכרה (
79% בקרב מטיילים בעולם). הרצון לכבד את הקהילה המקומית ואת אורח
החיים שלה גם נמצא במקום גבוה ברשימה, כשכמעט שלושה רבעים (70%) מהישראלים רוצים לשלב
בטיול שלהם חוויות אותנטיות המייצגות את התרבות המקומית, 70% מאמינים שהבנת התרבויות השונות ושימור המורשת
התרבותית שלהן היא מרכיב קריטי והכרחי בטיול, ו-55% רוצים לוודא שהתועלת הכלכלית
של תעשיית התיירות מתפזרת באופן שווה בין כל האנשים והנשים בקהילה המקומית, לא משנה
מי הם. בנוסף, 43% מהמטיילים הישראלים אומרים שהם אפילו יקפידו להימנע מיעדים ומאטרקציות
פופולריות, כדי לוודא שהם לא תורמים לצפיפות ובמטרה לעזור כפי יכולתם לפיזור
היתרונות החיוביים של תעשיית התיירות בין יעדים וקהילות שפחות זוכים להם בדרך כלל.


מתגברים על מכשולים שמונעים תיירות אקולוגית

למרבה המזל לא מדובר כאן רק בכוונות טובות, והרבה מההתחייבויות
הירוקות הללו מתממשות במציאות. מתוך המטיילים הישראליים שטיילו במהלך השנה
האחרונה, 65% מספרים שהם קיבלו החלטה לכבות את המזגן או החימום במקום האירוח כאשר הם
לא שהו בו, 42% השתמשו בבקבוק מים רב-פעמי במקום לקנות בקבוקי מים במהלך החופשה,
ו-16% השתתפו בפעילויות שתומכות בקהילה המקומית. למען האמת, כמעט מחצית מהמטיילים
הישראלים (41%) הודו שהם אינם מרוצים אם מקום האירוח לא מאפשר להם לשמור על הרגלים
ירוקים, כמו במקרים שבהם אין במקום מתקני מחזור, זאת לעומת יותר ממחצית (53%)
מהמטיילים הגלובליים. על אף העובדה שאפשר למצוא סימנים חיוביים, יש עדיין הרבה
מקום לשיפור – יותר ממחצית מהמטיילים הגלובליים עדיין לא לוקחים את הקהילה המקומית
בחשבון במהלך הנסיעה שלהם, או לא מבצעים פעולות פשוטות כדי למזער את ההשפעה שלהם.

81% מהמטיילים הגלובליים אומרים שבשנה הקרובה הם רוצים לשהות במקומות
אירוח ידידותיים לסביבה, וכך גם 71% מהמטיילים הישראלים. מדובר בעלייה של 25% לעומת
שנת 2020 (ממש לפני פרוץ המגפה), כאשר נתון זה עמד על 46% בקרב המטיילים הישראלים.
למרות השיפור המשמעותי בגישת המטיילים, יש עדיין מכשולים. למעשה, אם מסתכלים רק על
52% מהמטיילים הישראליים שאמרו שבשנה האחרונה הם לא שהו במקום אירוח ידידותי
לסביבה, מגלים ש-52% מתוכם אמרו שהם אפילו לא ידעו שמקומות כאלו קיימים, 29% אמרו
שהם לא הצליחו למצוא מקומות רלוונטיים ביעד שאליו הם נסעו, ו-35% אמרו שהם לא
יודעים איך למצוא מקומות אירוח כאלו. למעשה, כמעט מחצית (49%) מהמטיילים הגלובליים
ו-46% מהמטיילים הישראלים עדיין מאמינים שבשנת 2021 פשוט אין מספיק אפשרויות לתיירות
אקולוגית.

מבחינת המודעות והנכונות לנושא, נראה שמקומות האירוח
חושבים בדומה למטיילים – מחקר חדש מראה ש-82%** משותפי האירוח של
Booking.com
שנשאלו, אמרו שהרגלים ירוקים בענף האירוח הם דבר חשוב. זה משקף 80% מהמטיילים הגלובליים
ו-70% מהמטיילים הישראלים חושבים שתיירות אקולוגית היא דבר חשוב. למרות ששלושה
מתוך ארבעה** שותפי אירוח מדווחים שהם מקפידים על הרגלים ירוקים במקום האירוח
שלהם, רק שליש (31%**) מהם מספרים מיוזמתם לאורחים פוטנציאלים על הפעילות שלהם
בנושא – ולרוב זה קורה במהלך הצ'ק-אין (59%**), מה שמצביע על העובדה שיש עדיין
אתגרים משמעותיים בכל הנוגע להנגשת המידע על הרגלים ירוקים במהלך שלבי ההזמנה
המוקדמים.

סוגרים את הפער, צעד אחר צעד

המשימה של Booking.com היא לעזור
לכולם ולכולן לחוות את העולם, ובתור חברה מובילה בתחום התיירות היא מאמינה שיש לה
אחריות חשובה לאפשר גם לספקי האירוח וגם ללקוחות לבחור יותר בקלות בהרגלים ירוקים.
זו הסיבה שבימים אלה החברה מציגה תוכנית למקומות אירוח, שתעזור להם לבצע את הצעדים
הנוספים כדי להפוך לירוקים יותר – ולא משנה באיזה שלב הם נמצאים. התוכנית כוללת שיתוף מקומות האירוח
בהדרכות, בתובנות ובהמלצות לשיטות עבודה באמצעות כלים חינוכיים שונים, כולל
מדריכים ותוכן ייעודי שזמינים
במרכז העזרה לשותפים של Booking.com.

בהמשך לכך, נכון לעכשיו Booking.com מציגה באתר למעלה מ-30 תעודות הסמכה שאושרו רשמית על-ידי Global Sustainable Tourism
Council
, ארגון Green Tourism ו-EU Ecolabel, וגם
מספר תוכניות ירוקות של רשתות מלונות. החברה מקבלת את המידע הזה ישירות מגופי ההסמכה
ומציגה אותו בעמודי מקום האירוח של שותפים שקיבלו תעודות הסמכה כאלו. בנוסף,
Booking.com מעודדת את שותפי האירוח לעדכן את המידע לגבי ההרגלים הירוקים שלהם
מתוך 32 הרגלים רבי-השפעה שמחולקים לחמש קטגוריות עיקריות: פסולת, אנרגיה וגזי
חממה, מים, תמיכה בקהילות מקומיות ושמירה על הטבע. כתוצאה מהפעילות הגלובלית הזו,
מאות אלפי מקומות אירוח כבר התחילו לשתף לפחות חלק מהמידע לגבי ההרגלים הירוקים
שלהם ב-
Booking.com, מידע שאפשר למצוא מתחת לכותרת 'יוזמות למען הסביבה והקהילה' בעמוד שלהם באתר. זו רק ההתחלה, אבל מדובר בשלב
ראשון וחשוב בתהליך של שיתוף הצרכנים באופן שקוף במידע נוסף על קיימות והרגלים
ירוקים, מה שבסופו של דבר יעזור להם להתחיל לבחור באפשרויות ירוקות יותר במסגרת הטיולים
והחופשות העתידיות שלהם.

"במהלך שש השנים שבהן אנחנו מבצעים את המחקר בנושא, זה היה
מעודד ומעורר השראה לראות איך המודעות לחשיבות של תיירות בת קיימא הולכת וגוברת
באופן עקבי בקרב הלקוחות שלנו, ועכשיו גם אצל השותפים שלנו", אומרת מריאן
גיבלס, מנהלת תחום הקיימות ב-
Booking.com. "הכוונות
הטובות קיימות אצל כל הצדדים, אבל יש עוד הרבה עבודה כדי להפוך את התיירות
האקולוגית לבחירה הקלה עבור כולם. ככל שנוכל לסייע לשותפים שלנו לזהות וליישם יותר
הרגלים ירוקים, כך נוכל לבדוק ולמצוא מה הצורה הטובה ביותר להציג את המידע הזה
ללקוחות, ובסופו של דבר להפוך את הקיימות וההרגלים הירוקים לחלק ברור וגלוי בתהליך
קבלת ההחלטות שלהם. שינויים קטנים, כמו הפסקת השימוש בפלסטיק חד-פעמי או מעבר
לנורות לד שחוסכות באנרגיה, יכולים להיראות חסרי-משמעות כשלעצמם, אבל כשמכפילים
אותם במיליוני מקומות אירוח, מטיילם ומטיילות ברחבי העולם, רואים שלצעדים הקטנים
האלו מתחיל להיות פוטנציאל הרבה יותר גדול ביצירת השפעה חיובית".

מתודולוגיה

*המחקר הוזמן על-ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של
29,349 משיבים ומשיבות מ-30 מדינות וטריטוריות שונות (1,000 מארה"ב, 1,007
מקנדה, 1,000 ממקסיקו, 964 מקולומביה, 1,000 מברזיל, 1,000 מארגנטינה, 999
מאוסטרליה, 941 מניו זילנד, 1,001 מספרד, 1,000 מאיטליה, 1,000 מצרפת, 1,000
מבריטניה, 1,000 מגרמניה, 1,003 מהולנד, 986 מדנמרק, 1,000 משבדיה, 997 מקרואטיה,
1,005 מרוסיה, 1,003 מישראל, 1,000 מהודו, 1,000 מסין, 1,005 מהונג קונג, 968
מתאילנד, 963 מסינגפור, 1,000 מטייוואן, 1,005 מווייטנאם, 1,000 מקוריאה הדרומית,
1,000 מיפן, 1,002 מדרום-אפריקה ו-500 מקניה). המשתתפים והמשתתפות בסקר היו בגילאי
18 ומעלה, נסעו לפחות פעם אחת ב-12 החודשים האחרונים ומתכננים לנסוע שוב במהלך
2021, והיו מקבלי ההחלטות העיקריים או שותפים בקבלת ההחלטות בנוגע לנסיעה. המשיבים
ענו על הסקר מקוון במארס 2021.

**מחקר שנערך על-ידי Booking.com עם מדגם
מייצג של 3,390 ספקי אירוח מאוסטרליה, אוסטריה, ברזיל, סין, קרואטיה, צרפת,
גרמניה, יוון, הודו, אינדונזיה, איטליה, יפן, מקסיקו, פולין, פורטוגל, רוסיה,
ספרד, תאילנד, בריטניה וארצות הברית. הסקר נערך בצורה מקוונת באפריל 2021.

אולי יעניין אותך

קייטרינג לאירועים
פילאטיס
telaviv
Outscape
UX_EllenboroughPark
Picture12

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח