דווקא כן ביג דיל

אני בטוח שכבר שמעתם את הסיפור על האבא האמריקני הנזעם שהגיע יום אחד לסופר וחיפש את המנהל, כדי להתלונן בפניו על כך שהבת התיכוניסטית שלו מקבלת הביתה מהנהלת הסופר המרכזית תלושי הנחה למוצרים לתינוקות.



לאחר שהמנהל המופתע התנצל והבטיח שזה לא יקרה שוב, חזר האב הביתה, רק כדי לגלות שבתו, אכן, בהריון. איך ידע הסופר את המידע החסוי הזה? מילת הקסם היא "ביג דטה". מערכות קמעונאיות, ולא רק, אוגרות ואוספות על כולנו הררי נתונים. היכן קנינו, מה, עם מה, בכמה, באיזו עונת שנה וכד'. המידע מועבר למערכות מחסני נתונים ממוחשבים, שם הנתונים מוצלבים עם עוד פיסות מידע.




כמות המידע הנאגרת על כל אחד ואחת מאיתנו, ובמיוחד אלה מאיתנו המבלים חלק ניכר מזמנם במערכות מדיה חברתית, בין אם מדובר בפייסבוק, טייוטר, פינטרסט או ווייז. כולם תורמים עלינו מידע יקר ערך, שמוצלב ונחתך ומעובד שוב ושוב ומוצא עצמו בסוף היום בשלל גופים משווקים.



כיום, כשאומרים "ביג דטה" מתכוונים לאוסף גדול של נתונים ופיסות מידע ממקורות דיגיטליים ומסורתיים (טקסט, תמונות, וידאו וכד'), מתוך ומחוץ לחברה המאפשר הסקת מסקנות והצלבת נתונים בזמן אמת. הניתוח משפר את החיזוי ומאפשר בסופו של דבר להגיע מהר יותר למסקנות ולתובנות עסקיות חדשות, מה שמסביר, כיצד הגיעו בסופר למסקנה שיש להם לקוחה הרה בידיים. אגדה אורבנית, או סיפור אמיתי, מה שבטוח, כולנו, כמשווקים, שומעים מכל כיוון הנחיות והמלצות להקשיב, לנטר ולעשות שימוש בביג דטה.



חברת המחקר פורסטר שהתעמקה בתחום אומרת כי "הצרכן המודרני דורש הרבה וכי עסקים חייבים להיות קשובים לדרישות הללו", אבל, ביחסים הללו עם הלקוח יש אינספור הזדמנויות. "היחסים עם הלקוחות הם הם היתרון התחרותי שלכם".



אחת התובנות המרכזיות שעסקים יכולים להפיק מהאזנה ללקוחותיהם, בין אם באון ליין ובין ברשתות החברתיות, היא הבנה טובה יותר של הציפיות שלהם מאיתנו, המשווקים. מסקנה? פשוטה: עסקים חייבים להתעמק בלקוחות שלהם. וכן, לעשות שימוש בנתונים ובהאזנה ללקוחות. לי, כמי שמבקר אצל לא מעט חברות המספקות שירותים ומוכרות מוצרים, קצת חבל, לעתים, לראות שהחבר'ה האמונים שם על השיווק לא ממש אובססיביים לנושא. הם שמעו על ביג דטה, ואולי גם מודעים לכך שניתן להפיק מהנתונים זהב, אבל, כשזה מגיע לת'כלס, עוד רחוקה הדרך. מהצד, אני מעריך שמדובר יותר מהכל בשינוי תודעתי. הרי, בלא מעט חברות מבצעים ניטור ברשתות החברתיות, ברמה כזו או אחרת, גם אם מדובר בלקרוא תגובות בפייסבוק וטוויטר. אבל, שם זה נעצר. וחבל. לעסקים ולארגונים מעולם לא היה כה הרבה מידע עלינו.



בשעה שעולם השיווק מגביר את התלות שלו במידע רחב היקף, הציפיות של המשווקים גדלות, ככל שזה נוגע לכמה ניתן להשיג באמצעות המידע הזה ובאיזו מהירות. הדבר הופך את פלטפורמת הביג דטה למרכיב קריטי בהצלחת תמהיל ותוכן השיווק. מה שבטוח, המטרה של הפקת תובנות מניתוח כמויות עצומות של נתונים שנאספו ממגוון מקורות ובמגוון פורמטים קרובה להשגה יותר מעבר למה שהיה אפשרי בעבר.



* הכותב הוא בעלים ומנכ"ל של דוניצה תקשורת



תמונה מתוך Flicker

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח