במסיבת
במסיבת עיתונאים מיוחדת שערכה היום (רביעי, 16 באפריל) רשות הטבע והגנים בת"א, חשף מנכ"ל רשות הטבע והגנים אלי אמיתי את "ארצי"- דמות היעל המצוירת, שנבחרה להוביל את תהליך המיתוג החדש של רשות הטבע והגנים. כבר במהלך חול המועד הקרוב ייפגשו המטיילים בחבר החדש והחביב במיוחד שילווה את פרסומי הרשות ואתריה. "ארצי" גם יוביל את קמפיין פסח הקרוב, ושלטי ההכוונה במבואות 12 מאתרי רשות הטבע והגנים כבר הוחלפו בשלטים בהם הוא מקדם את הבאים למקום ומלווה אותם לאורך מסלול ביקורם. אלי אמיתי: "אנחנו חייבים להילחם על מקומו של הטבע בתודעת הציבור- ובעיקר הילדים והנוער, אני בטוח ש"ארצי" יסייע לכך רבות".
במהלך השנים האחרונות בוצעו על ידי רשות הטבע והגנים מחקרים וסקרים שהצביעו כי מרבית הציבור הישראלי תופס את הביקור בחיק הטבע כפעילות איכותית ורצויה. קהל היעד העיקרי של רשות הטבע והגנים הן משפחות עם ילדים בגילאי 5-12, כאשר במקרים רבים מאוד הילדים הם אלו שביקשו לצאת לחיק הטבע והם שהשפיעו על אופי הבילוי המשפחתי. ניתוח התוצאות הצביע כי על מנת לחנך ליציאה לטבע ולשמירת טבע יש לפנות להורים דרך הילדים, ולצורך כך הוחלט למתג את הרשות באמצעות פרזנטור שיבדל את רשות הטבע והגנים מארגונים אחרים שעוסקים בנושא אך גם ידבר אל לבם של הילדים מתוך הבנה שאלו הם דור העתיד של שומרי הטבע בישראל.
בשיתוף עם משרד בשיתוף עם גיתם/ BBDO SOHO ו-BBDO DESIGN נעשו במהלך השנתיים האחרונות מחקרים נוספים כדי להחליט מה הוא המיתוג הנכון ביותר לרשות הטבע והגנים- היה חשוב לבחור נציג מתוך עולם הערכים של רשות הטבע והגנים, שייצג את מסריה נאמנה ו"ידבר" בשפה אינטליגנטית ובהירה. מתוך מספר אפשרויות שהוצגו נבחר לבסוף דמות היעל "ארצי". עולם התוכן המתלווה לארצי- "טיילו יותר, תדעו יותר"- נולד מתוצאות נוספות של הסקרים שהראו כי ההורים היוצאים עם ילדיהם לטיולים בחיק הטבע מבקשים ללמוד אודות מסלולי הטיול והערכים הקשורים אליהם – כדי שידעו לענות לשאלות ילדיהם. מתוך הטיול, נולד הידע ומתוך הידע גם האהבה והרצון לשמור על הטבע ואתרי המורשת.
"ארצי" יתפוס בחודשים הבאים את מקומו כמותג הבית של רשות הטבע והגנים, וזאת באמצעות שימוש הולך וגדל בדמותו בפרסומים השונים, בשלטי ההכוונה באתרים, בכרטיס המנויים ובחומרי ההסברה.
הציבור הרחב יתוודע לדמותו של ארצי כבר בפסח הקרוב: בפרסומות בעיתונים, בתשדיר פרסומת שיעלה בערוצים המסחריים ובעצם נוכחותו הפיזית ב-12 גנים לאומיים ושמורות טבע ראשונים ברחבי הארץ. גם באתר האינטרנט החדש של רשות הטבע והגנים (www.parks.org.il) ובעיתון המנויים "בשביל הארץ" כבר ניתן לראות את ארצי בפעולה.
אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "למרות העדנה לה זוכה התחום הסביבתי לאחרונה, העיסוק בנושאים ירוקים ובשמירת טבע ומורשת אינו עיסוק פשוט כלל. זוהי משימה מורכבת שרק על מקצתה ניתן ללמוד באמצעים קומוניקטיביים כמו אמצעי התקשורת, ומכאן בעצם הקושי הראשוני להסביר 'מה אנחנו עושים' וחשוב מכך- מדוע זה כל כך חשוב. הכלי החשוב ביותר שקיים בידינו הוא קירובם הפיזי של המבקרים- בעיקר הילדים ובני הנוער – לערכי הטבע, שכן העדפותיו של קהל זה בכל הנוגע לתרבות פנאי, אינן בהכרח נוטות לכיוון הטבע- ובשנים האחרונות 'נעלמו' הטיולים השנתיים לטובת לינה בבתי מלון וגישה לאינטרנט ולסלולארי. אני מקווה ש"ארצי" יסייע לנו להפוך את הנושא החשוב בו אנו עוסקים לנגיש יותר ולהגדיל באופן משמעותי את הזיקה אליו".
"אפשר אולי להניח כי תהליך כזה, שרוב העולם העסקי רגיל בו, יכול להיתפס כזר בעיניהם של אנשי טבע מחוספסים, אנשי שטח העוסקים בשמירת טבע שנים רבות. אך דווקא משום ששמירת הטבע והמורשת הם קודש עבורנו ראינו בתהליך זה כמחויב מן המציאות של שנות האלפיים. כמי שמופקד על שמירת הטבע הנוף והמורשת זוהי חובתנו לקרב את הקהל באשר הוא לערכים אלה, להמשיך ולהרחיב את מעגל הזיקה לנושאים חשובים אלה, ולא להסתפק ב-'לשכנע את המשוכנעים', הקרובים לנושא ממילא, מוסיף אמיתי ואומר, "מפיילוט החשיפה של השבועות האחרונים אנו נדהמים מהתגובות החיוביות ומגילויי האהבה והאהדה לה זוכה "ארצי" היעל. כולנו מייחלים להמשך גל האהדה, שיוליד את הקרבה לערכי שמירת הטבע, לאתרי המורשת ולשימור הנוף."