האגודה למלחמה בסרטן יוצאת במסע הסברה ארצי, להעלאת המודעות בקרב נשים מגיל 50 ומעלה, לחשיבות קיומן של בדיקות ממוגרפיה לגילוי סרטן שד באופן סדיר, אחת לשנתיים. מסע ההסברה הופק על ידי גיתם BBDO SOHO שמלווה במשך שנים בהתנדבות את מהלכיה ההסברתיים של העמותה.
סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי. אחת מכל שמונה נשים בישראל, עלולה לחלות בסרטן השד במהלך חייה: על פי נתוני הרישום המרכזי לסרטן, כ-4,000 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד, וכ-900 לא שורדות את המחלה. ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ-90%. על פי המלצות האגודה למלחמה בסרטן לנשים בסיכון רגיל , יש לבצע בדיקת ממוגרפיה מגיל 50 ומעלה, מדי שנתיים. נשים בסיכון גבוה צריכות להיבדק בגיל מוקדם יותר ובתדירות גבוהה יותר.
הסרטון המלווה את הקמפיין בולט בקווי עיצוב נקיים ובמינימליסטיות. לאורך כל הסרטון מודבקות על גבי מסך לבן פתקיות תזכורת ורודות, שיד נשית מסירה אותן בזו אחר זו. על הפתקיות רשומים מסרים המזכירים לבצע בדיקה: "לא לשכוח, בדיקת ממוגרפיה יחידה בגיל 50 לא מספיקה. אם לא תיבדקי בכל שנתיים, את עלולה לאבד שד, ואפילו את החיים". בסיום אומרת השחקנית יונה אליאן-קשת, שהתנדבה לקריין את הסרטון, כי "גילוי מוקדם של סרטן השד יכול להציל את חייך". את הסרטון מלווה נגינת פסנתר מקורית שהולחנה עבור הקמפיין.
מסע ההסברה יימשך כשבועיים ויעלה בערוצי הטלוויזיה, בעיתונות המודפסת וברדיו.
מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "נכון להיום הנשק היעיל ביותר נגד סרטן השד הוא הגילוי המוקדם. לשמחתי אנו רואים יותר מודעות בקרב נשים לחשיבות בדיקת הממוגרפיה, אך לא כולן מקפידות על התדירות לבצעה מידי שנתיים- דבר שעשוי להציל את חייהן. אני קוראת לכל הנשים לקחת אחריות על בריאותן ולבצע בדיקת ממוגרפיה בתדירות הרצויה, וכמובן לשמור על משקל תקין ופעילות גופנית סדירה כחלק מאורח החיים".
הקמפיין מנוהל בהתנדבות על ידי גיתםBBDO והקריינות בהתנדבות על ידי יונה אליאן-קשת.