הבינה המלאכותית דחפה את המכירות לשיא של 31 מיליארד דולר בשבוע הקניות

חברת סיילספורס פרסמה השבוע סיכום של מגמות הרכישה בעונת החגים האמריקאייםוחשפה שיא מכירות דיגיטליות של 31 מיליארד דולר בשבוע הסייבר, עלייה של 15% מהשנה שעברה, וקבעה:עונת החגים העלתה הילוך באופן רשמי. למרות עונת קניות קצרה יחסית, קמעונאים הצליחו להשתמש בבינה מלאכותית וברשת החברתית כדי לזרז את הקונים לקנות מוקדם.


ממצאים מרכזיים משבוע הסייבר בשנת 2019



  • מותגים מעודדים את הצרכנים להתחיל בקניות מוקדם מהרגיל: עם חג ההודיה שהגיע מאוחר יותר השנה ועונת חגים קצרה מהרגיל, קמעונאים הפכו כל יום לחשוב, ועודדו הנחות ומבצעים מוקדם יותר מתמיד. שיעור ההנחה הממוצע התחיל ב-23% ב-25 בנובמבר וצמח בהתמדה לאורך כל השבוע, כאשר הסתיים בשיעור ההנחה הממוצע העומד על 30% בסייבר מאנדיי. המשווקים פיתו את הצרכנים מוקדם יותר באותו סוף השבוע באמצעות הודעות SMS והודעות דואר אלקטרוני, כאשר כמות המיילים שנשלחה בבלאק פריידי היתה גבוהה ב-17% מחג ההודיה, וכמות הודעות SMS שנשלחו בבלאק פריידי גדולה ב-22% מחג ההודיה.

  • בינה מלאכותית יעילה עבור הקונים: חיפוש מופעל בינה מלאכותית והמלצות על מוצרים העניקו לקונים בדיוק את מה שהם חיפשו במקום הנכון ובזמן הנכון. למעשה, עד 9% מההזמנות הדיגיטליות במהלך שבוע הסייבר היו תוצאה של המלצות מוצרים שהופעלו באמצעות בינה מלאכותית. קונים שרכשו מוצרים מהמלצות מסוג זה, רכשו 12% יותר פריטים ברכישה במהלך חג ההודיה והבלאק פריידי, בהשוואה לבני גילם שלא רכשו מהמלצות המופעלות על ידי בינה מלאכותית.

  • מרבית הקונים גלשו ורכשו דרך הנייד: השנה, יותר מבכל שנה אחרת ויותר מכל מכשיר אחר, פנו הצרכנים לרכישות דרך הניידים, שהתנועה (Traffic) בהם נעה סביבות 73% במרבית ימי שבוע הסייבר. ההזמנות הסלולריות היו הפריצה האמיתית, שכן רכישות דרך המכשירים הניידים הגיעו ל-55%. הרשתות החברתיות שימשו לא רק בעבור קבלת השראה לרכישות שונות, אלא לביצוע הרכישות עצמן, ועלו ב-41% מאז 2018. יום רביעי שלפני חג ההודיה (27 בנובמבר) זכה לתואר "יום שיא הרכישות דרך הרשתות החברתיות", כאשר 7% מתוך כל הרכישות במכשירים ניידים הגיעו דרך ערוץ חברתי.

  • קונים מחפשים מה לקנות מוקדם יותר, אך ממתינים עם הרכישות לשבוע הסייבר: הפעילות השיווקית המוקדמת הצליחה לייצר באז לקראת שבוע הסייבר. במהלך השבוע שקדם לו (19 בנובמבר – 25 בנובמבר), התנועה הדיגיטלית (Traffic) עלתה ב-13% משנת 2018. הקונים מילאו את סלי הקניות האינטרנטיים שלהם, אך המתינו למבצעים הגדולים. האסטרטגיה השתלמה, כשההזמנות הדיגיטליות גדלו ל-18% במהלך שבוע הסייבר השנה.

  • קמעונאים המציעים איסוף הזמנות ינצחו בהמשך עונת הקניות: אתרי קניות המציעים לבצע הזמנות דרך האתר ואיסוף בחנות יראו רווחים גדולים יותר בסוף העונה, כאשר קונים ישלימו את רכישות החג שלהם ברגע האחרון. קמעונאים המציעים יכולת זו באתרי הקניות שלהם יראו עלייה של 48% בצרכנים הדיגיטליים ויהנו מעלייה של 28% בהכנסה הדיגיטלית בחמשת הימים האחרונים לקראת חג המולד.

סיילספורס מניעה את שבוע הסייבר: החברה מספקת שירותי CRM ללקוחות (B2C) לאורך כל השנה, ובשבוע הסייבר רשמה הצלחה בכמות עצומה של עסקאות. אלו חלק מהדרכים בהן סיילספורס מסייעת לקמעונאים לחזק את שירותי המסחר המותאם אישית, יכולת השיווק ושירות הלקוחות לאורך שבוע הסייבר:



  • ענן המסחר: גידול של 15% בהכנסות הדיגיטליות של סייבר מאנדיי ו-16% בהכנסות הדיגיטליות של בלאק פריידי. החל מחג ההודיה ועד לסייבר מאנדיי, סיפק ענן המסחר עליה של 13% בהזמנות הדיגיטליות בהשוואה לשנה שעברה (YoY).

  • ענן השיווק: הודעות הדוא"ל גדלו ב-20% בבלאק פריידי וב-13% בחג ההודיה. הודעות SMS גדלו ב-133% במהלך חג ההודיה והבלאק פריידי בהשוואה לאותה תקופה ב-2018.

  • ענן השירות: נציגי ענן השירות קיבלו 3% יותר פניות בבלאק פריידי בהשוואה לחג ההודיה, כשפעילות הקניות עלתה לפני שבוע הסייבר. פניות לקוחות למרכזי השירות גדלו ב-19% בין חג ההודיה לבלאק פריידי.

אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח