כולנו רוצים למכור יותר ולהרוויח יותר, גם דרך האינטרנט, בין אם באמצעות אתר מסחרי או אתר תדמיתי. תכנון אדריכלי של אתר אינטרנט לפי שלבים (קומה אחרי קומה), יקבע כיצד ייראה האתר, ובעיקר: האם הוא יהיה נוח למשתמשים ורווחי לבעליו.
מחקר וניתוח הם אבן היסוד הראשונה של האתר. מאבן זו תיגזר האסטרטגיה השיווקית והעסקית של האתר וייווצר בידול של העסק שלך בים העסקים. מהו אופי פעילות העסק שלך? מה הם המוצרים שאתה מוכר? מה הן החזקות והחולשות שלהם? מי הם קהלי היעד שלך ומה הם רוצים/צריכים? מהו השוק בו אתה פועל? מי הם המתחרים שלך ומה הם היתרונות והחסרונות שלהם? מה יגרום ללקוחות לשהות באתר שלך זמן רב ולקנות? שאלות אלו ועוד הן חלק מניתוח שיווקי, כלכלי ופסיכולוגי ההכרחי ליצירת בידול, להפיכת בית העסק לייחודי ולבעל ערך מוסף וכפועל יוצא למותג רווחי.
לאחר שהבנו במה העסק שלנו נבדל מן המתחרים, נוכל להניח את אבן היסוד השנייה של אתר אינטרנט – ממשק משתמש. פיתוח ממשק המשתמש ועיצוב גראפי דומים לתכנון אדריכלי של בית – כיצד יתוכנן המוצר האינטרנטי: חלון ראווה, אזורי תוכן, תפריטי ניווט? מה בולט לעיניים בעמוד הבית? מה הם הצבעים של האתר – האם הם טרנדיים או מיושנים? כיצד תוכנן ה"שטח הנדל"ני" החשוב ביותר באתר? דהיינו החלק העליון של עמוד הבית. התשובות לשאלות אלו ועוד צריכות לייצר חווית גלישה מושלמת עבור הלקוחות. כזו שתגרום להם לשהות באתר זמן רב ולחזור אליו. עמודי האתר הנוספים צריכים ליישם גם הם את חווית המשתמש ולאפשר לו גלישה יעילה מבחינתו ומבחינתך.
אבן הדרך הבאה הנה פיתוח טכנולוגי אשר יתמוך בחוויית המשתמש; האתר צריך להיות זמין ופשוט בקליק אחד. אתר איטי ומסורבל, דפים לא זמינים, תוצאות חיפוש לא מספקות ועוד בעיות, יגרמו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לעבור לאתרים של המתחרים. זאת ועוד, ניצול כלי השיווק של גוגל, מערכות סטטיסטיקה ו-google adwords, קידום האתר, לצד נוכחות ברשתות חברתיות (כגון: בלוגים, פורומים, פייסבוק, קפה דה מרקר וטוויטר), ולמעשה כל כלי שיווקי העומד לרשותנו במדיום האינטרנטי והלא אינטרנטי- חיוניים אף הם להצלחת האתר.
תכני האתר יותאמו גם הם לאסטרטגיה השיווקית והעסקית של העסק. שפה ברורה ועניינית המתחברת לקהלי היעד שלך הנה כורח המציאות. כתיבה שיווקית תסייע לקידום ולאופטימיזציה של האתר.
תכנון, פיתוח וניהול נכון של השכבות השונות הבונות אתר אינטרנט מאפשרים ליצור אתר חדשני, אמין, מזמין ומהיר, אשר יגרום ללקוחות לשהות בו זמן רב ולקנות יותר. תהליך אינסופי זה מאפשר מתן מענה מתמיד לעולם האינטרנט המתפתח במטרה לשמר לקוחות, להגדיל את קהלי הלקוחות ולהרוויח יותר.
מאת ספי בוגין, מנכ"ל משותף בחברת קוצ'י טכנולוגיות מקבוצת אומניטק